Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebookista häipymisen "etiketti"

Vierailija
11.06.2017 |

Haluaisin luopua facebook-tilistäni. Alkuun ajatuksena laittaa se passiiviseksi. Olisiko siitä järkevää ilmoittaa kavereille etteivät ihmiset tee vääriä tulkintoja, että olen vain poistanut jonkun kavereistani. Vai onko tämäkin turhaa metelöintiä ja tärkeilyä :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi on alun perin olla tekemättä profiilia Facebookkiin.

Tästä neuvosta onkin hirveästi hyötyä siinä vaiheessa kun se tili on jo tehty.

Vierailija
22/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin facebookista kolmisen vuotta sitten. Ohjeet tilin poistamiseen löytyy googlettamalla, on kaksi viikkoa vielä harkinta-aikaa. Jos mieli muuttuu, voi sisäänkirjautumisella tuona aikana vielä perua tilin poiston. Jos ei kirjaudu, poistuu tili kahden viikon päästä.

Minä en ilmoittanut poistumisestani mitenkään (ei tullut edes mieleen), eikä siitä kukaan (tietääkseni) mieltänsä pahoittanut. Yksi kaveri soitti pari päivää myöhemmin, oli hädissään että onko minulle sattunut jotain. :D

Moni kummasteli poistumista alkuun, mutta ymmärsivät pointtini kun sen selitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta poistaa sitä. Sinne on kuitenkin jäänyt "elämäni" ja sen ihmiset.

Vierailija
24/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa poistaa kaikki kuvat, päivitykset, tykkäykset ja kaverit ennen kuin suljet tilisi.

Alkuperäinen kysymykseni on että pitäisikö tämä asia ilmoittaa päivityksessä etteivät ihmiset loukkaanu. Osa ihmisistä on kuitenkin ihan kivoja tuttuja mutta emme näe kuin satunnaisesti joten en voi oikaista asiaa Jon epäilevät minun poistaneen vain heidät kavereistani.

Eikö tuo vastauksesi jo kerro itsellesi, miten kannattaisi toimia? Sinä olet ihminen, joka ajattelee myös muita eikä vain itseään, eikä halua pahoittaa mieliä. Miten voisi olla paha asia laittaa poistumisesta infoa toisille? Entä jos täällä kaikki sanoisivat, että älä ilmoita mitään, ja sitten itsellesi jäisi pitemmäksi aikaa vaivaamaan, kun teit kuten "käskettiin".

Tee niin kuin sinusta tuntuu hyvältä.

Vierailija
25/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitoin vain seinälleni jonkun "En enää käytä aktiivisesti Facebookia"-ilmoituksen ja lähdin pois. Hyvin on kaverit asian tuosta tajunneet, ilman sen kummempia selittelyjä.

Lähditkö pois niin että hävitit tilisi vai niin että et vain mennyt facebookiin. Minulle jälkimmäinen ei oikein onnistu kun väsymyksen hetkellä tylsistyneisyys/ uteliaisuus voittaa :D, siksi haluaisin poistaa koko tilin.

En vain enää käynyt säännöllisesti siellä. Joskus käyn, joskus menee pitkiä aikoja ilman. Itseäni kai rasitti eniten se velvollisuudentunne, että aina pitäisi olla tykkäämässä ja kommentoimassa.

Vierailija
26/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitoin vain seinälleni jonkun "En enää käytä aktiivisesti Facebookia"-ilmoituksen ja lähdin pois. Hyvin on kaverit asian tuosta tajunneet, ilman sen kummempia selittelyjä.

Lähditkö pois niin että hävitit tilisi vai niin että et vain mennyt facebookiin. Minulle jälkimmäinen ei oikein onnistu kun väsymyksen hetkellä tylsistyneisyys/ uteliaisuus voittaa :D, siksi haluaisin poistaa koko tilin.

En vain enää käynyt säännöllisesti siellä. Joskus käyn, joskus menee pitkiä aikoja ilman. Itseäni kai rasitti eniten se velvollisuudentunne, että aina pitäisi olla tykkäämässä ja kommentoimassa.

Velvollisuudentunne on tarkoituksellisesti luotu, jotta olisit sivustossa lataamassa mainoksia ja mahdollistamassa myös muun verkkosurffailusi seurannan. Kokemuksesi oli siis aivan oikea.

Vierailija
27/31 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on järkevää ja kohteliasta laittaa sivulle lyhyt "jäähyväsiviesti" eli ilmoittaa, että poistuu Facebookista ja ehkä loppuun joku jotain tyyliin "nähdään naamatusten ja puhelinkin toimii" tyyppinen kommentti, jolla kuittaat, että hakuat poistua facebookista, et hävitä koko maailmasta.

Vierailija
28/31 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa poistaa kaikki kuvat, päivitykset, tykkäykset ja kaverit ennen kuin suljet tilisi.

Alkuperäinen kysymykseni on että pitäisikö tämä asia ilmoittaa päivityksessä etteivät ihmiset loukkaanu. Osa ihmisistä on kuitenkin ihan kivoja tuttuja mutta emme näe kuin satunnaisesti joten en voi oikaista asiaa Jon epäilevät minun poistaneen vain heidät kavereistani.

Tietysti kannattaa ilmoittaa, ja juuri yllä kuvailemastasi syystä. Eipähän tarvitse sitten kenenkään miettiä, mistä on kyse.

Vierailija
29/31 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähdin facebookista kolmisen vuotta sitten. Ohjeet tilin poistamiseen löytyy googlettamalla, on kaksi viikkoa vielä harkinta-aikaa. Jos mieli muuttuu, voi sisäänkirjautumisella tuona aikana vielä perua tilin poiston. Jos ei kirjaudu, poistuu tili kahden viikon päästä.

Minä en ilmoittanut poistumisestani mitenkään (ei tullut edes mieleen), eikä siitä kukaan (tietääkseni) mieltänsä pahoittanut. *Yksi kaveri soitti pari päivää myöhemmin, oli hädissään että onko minulle sattunut jotain. :D*

Moni kummasteli poistumista alkuun, mutta ymmärsivät pointtini kun sen selitin.

Ihana kaveri :3

Vierailija
30/31 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opin keväällä ettei sitä tiliä voi edes poistaa. Vain poistaa käytöstä, mutta sen saa takaisin aktiiviseksi kirjautumalla sisään.

Sen voi poistaa kokonaankin, netissä on ohjeita hakusanoilla "how to permanently delete facebook". Facebook on vain piiloittanut sen ovelasti.

Tuossa on se url:n loppupätkä siihen facebookin jälkeen-> /help/delete_account

Vierailija
31/31 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin ettei sitä voi poistaa kokonaan ja pitkitin asiaa, mutta sehän olikin ihan helppoa. Piti vain etsiä ohje ja kun ohje löytyi, helposti se onnistui. Kahteen viikkoon ei vain pidä kirjautua tilille, sitten toteuttavat poistopyynnön. Ihan siis kokonaan poistaminen, ei mihinkään tilaan jääminen. Kolmen viikon päästä kokeilin tunnuksia ja ei toimineet enää. En muista enää, tuliko poistamisesta vielä joku vahvistus sähköpostiin.