Nelipäiväinen viikko?
Jos sinulla olisi mahdollisuus, alkaisitko tekemään nelipäiväistä viikkoa töissä? Minulle on taloudellisesti mahdollista ja mietin, että mitä jos....? Jos raha ei olisi este, tekisitkö itse?
Kommentit (4)
Meillä perheen molemmat aikuiset tekee 80% työaikaa, tosin yleensä lyhyempinä päivinä eikä nelipäiväisenä viikkona, koska tarkoituksena on ehtiä olla lasten(kin) kanssa kunnolla ja eskarilainen ja koululainen tekevät joka tapauksessa viisipäiväistä. Ei todellakaan kaivata enempää työhön käytettyä aikaa vaikka molemmat työstään tykkää :) Jos saan valita, en koskaan tee täyttä työaikaa.
Olisi kiva kuulla kommentteja heiltä, jotka toteuttaneet lyhennetyn työajan. Mitä antoi, miten pärjää pienemmällä palkalla jne
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla kommentteja heiltä, jotka toteuttaneet lyhennetyn työajan. Mitä antoi, miten pärjää pienemmällä palkalla jne
Antoi aikaa ja vapautta ja rentoutta :) Järkevän pituisia perheiltoja. Sen että raaski harrastaa itsekin jotain kun lapsia näki enemmän kuin klo 17-19. "Pienempi" palkka ei tuntunut meillä kun sitä edeltävästi toinen oli perhevapailla vuosia, niin kaksi 80% palkkaa oli huima korotus yhteen 100% palkkaan ja kotihoidon tukeen.
Tottakai tekisin. Olen tehnytkin silloin kun lapset oli koululaisia. En vaan tiedä, suostuuko moni työnantaja järjestelyyn.