Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi hemmetti kun kävin katsomassa kodittomia kissoja :(

Vierailija
11.06.2017 |

Haluasin pelastaa niin monta, mutta valitettavasti on resursseja vain yhteen. Sydän särkyy niiden kisujen puolesta, jotka eivät saa koteja.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluasin pelastaa niin monta, mutta valitettavasti on resursseja vain yhteen. Sydän särkyy niiden kisujen puolesta, jotka eivät saa koteja.

Missä? Voisin ottaa yhden.

Vierailija
2/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Itselläni on jo kaksi kissaa. Ihmiset ovat järkyttävän julmia kun jättävät heitteille :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt löytöeläintalossa kun kaverini otti sieltä kissan. Kaikki kissat tulivat ikään kuin näytille, että valitse minut. Jos itse olisin ottanut kissan, olisin valinnut erään äkäisen näköisen kollin, joka oli ollut sielllä jo pitkään, se ei jaksanut enää tulla "tyrkylle."

Vierailija
4/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylissäni nukkuu löytöeläinkodista ostettu vanhempi kissarouva. Ikä oli ottohetkellä noin 5-10 v nyt sitten ollut meillä 5 vuotta. Kiltti kissa, joka ei pöydille hypi, tykkää olla sylissä ja "juttelee" paljon :D

Nukkuu yönsä hyvin oman viltin päällä sohvan nurkassa ja pomppaa aamulla innokkaasti ylös mustuttamaan aamupalastaan :)

Vierailija
5/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran käynyt löytöeläintalossa kun kaverini otti sieltä kissan. Kaikki kissat tulivat ikään kuin näytille, että valitse minut. Jos itse olisin ottanut kissan, olisin valinnut erään äkäisen näköisen kollin, joka oli ollut sielllä jo pitkään, se ei jaksanut enää tulla "tyrkylle."

Suosittelen tätä valintaperustetta muillekin. Kysykää löytöeläintalosta, mille heidän kissoistaan on kaikkein vaikeinta löytää koti, ja harkitkaa, josko teillä olisi resursseja ottaa tuo kissa lemmikiksenne.

Vierailija
6/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, kun kissa katsoo silmiin ja naukuu, ihan kuin sanoisi, että ota minut mukaasi.

Sinulle joka kysyit missä, katso täältä: http://www.kissatalot.info/

ap

Vierailija
7/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voi kertoa ihmisille löytöeläintaloista, ja lahjoittaa niille rahaa tai ruokaa.

Vierailija
8/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tätä valintaperustetta muillekin. Kysykää löytöeläintalosta, mille heidän kissoistaan on kaikkein vaikeinta löytää koti, ja harkitkaa, josko teillä olisi resursseja ottaa tuo kissa lemmikiksenne.

Mulle tuleekin sellainen, joka on ollut pitempään ja en ota pentua, koska suurin osa haluaa juuri pennun. Minä haluan kissan, en kissanpentua. Jouduin kuitenkin vähän miettimään, että kissan pitää jaksaa olla kopassa autossa toisinaan. ap

Vierailija
9/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös harkitsemaan mustan kissan valintaa, sillä ne ovat ymmärtääkseni epäsuosittuja ihan vain värinsä vuoksi. Niistä ei kuulemma mukamas saa hyviä kuvia, tai sitten jotkut ihmiset ovat taikauskoisia. Mustat kissatkin ansaitsevat hyvän kodin.

Vierailija
10/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei voida pelastaa kaikkia, mutta jotain pientä voidaan silti tehdä. Itse olen tällä hetkellä työtön, joten rahaa ei todellakaan ole ylimääräistä. Silti myyn silloin tällöin tori.fi tai huutonetissä jotain pietä roipetta ja lahjoitan tuoton kodittomille kissoille :) Meillä kaikilla on taatusti kaappien pohjalla jotain "turhaa" josta voi luopua. Esim. dvd boxeista tai jostain marimekon tuotteesta saa ihan hyvää hintaa ja summan ei todella tarvitse olla suuri. Saan hyvän mielen jo siitä pikku avusta, jonka voin silloin tällöin antaa ja tulee itselle myös tunne, että edes yritän tehdä parhaani. Annan näitä ihan pieniä rahalahjoituksia tai myös ostan kissanruokaa, jota vien keräyksiin tai suoraan yhdistyksille.

Vierailija
11/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös harkitsemaan mustan kissan valintaa, sillä ne ovat ymmärtääkseni epäsuosittuja ihan vain värinsä vuoksi. Niistä ei kuulemma mukamas saa hyviä kuvia, tai sitten jotkut ihmiset ovat taikauskoisia. Mustat kissatkin ansaitsevat hyvän kodin.

Mustat ja mustavalkoiset kissat on monien mielestä tylsän näköisiä eikä niihin kiinnitetä huomiota. Ekana menee kaupaksi "kauniimman" ja erikoisemman väriset kisut.

Vierailija
12/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: Aivan. Noissa yhdistyksissä ei kukaan saa palkkaa ja yleensä kuluja on paljon, jo pelkästään tiloista. Jos vaikka yhdenkin ruokapurkin vie, joka maksaa jonkun 1,50, se auttaa paljon, sillä kun 10 vie saman, se on jo monta purkkia. Jos on epäileväinen hyväntekeväisyysjutuissa, nämä ainakin menevät perille. 

Vierailija
13/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustat ja mustavalkoiset kissat on monien mielestä tylsän näköisiä eikä niihin kiinnitetä huomiota. Ekana menee kaupaksi "kauniimman" ja erikoisemman väriset kisut.

Näin. Monesti nämä taviskissat ovat mitä ihanimpia luonteeltaan, mutta pitkäkarvaisia ja muita erikoisuuksia halutaan enemmän. 

Vierailija
14/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn vapaaehtoisena auttamassa löytöeläintalolla :) hirveesti aina tekee mieli pelastaa kaikki kissat ja koirat mitä siellä näkee mutta saan ees vähän mielenrauhaa sillä että teen niiden eteen ees jotakin kun käyn siivoilemassa, leikittämässä, antamassa huomioo ja lahjoitan sinne omien kissojen juttuja mitä ne ei käytä tai enää tarvitse. Hyvä fiilis tulee kun näkee jonkun ihmisen varaamassa sieltä itselleen eläintä :) 

Vierailija
15/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei voida ottaa kissaa miehen allergian vuoksi, mutta käyn säännöllisesti katsomassa paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen nettisivuilla "tarjolla" olevia kissoja. Olen seurannut siellä etenkin yhtä kissaa, joka on ollut siellä jo pitkän aikaa ja jota kuvaillaan hieman araksi ja pelokkaaksi ja joka tarvitsisi rauhallisen kodin ja kärsivällisen ihmisen. Jos kissan voisin ottaa, ottaisin sen.

Vierailija
16/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä? Voisin ottaa yhden.

Tutustu alueesi löytöeläintoimintaan / eläinsuojelu yhdistykseen. Jos alueellasi ei ole lähellä mitään niin aina voi vähän kauempaakin kysellä. Meidän lähimmältä löytöeläintalolta saa eläimen kunhan asuu olikohan 120kilsan säteellä ja löytöeläintalolta joku tuo eläimen uuteen kotiin :) kaikkiallahan ei toiminta oo samanlaista. Joistakin saa eläimen samantien mukaan kun vaan käy hakemassa ja joissain sitten pätee varaussysteemi että eläin varataan eka paikanpäällä ja sen saa kotiin sitten kun joku tuo sen lähipäivinä :)

Vierailija
17/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyen, seuraan youtubessa kanavaa, jossa joku käy ruokkimassa kadulla asuvia kissoja ja kuvaa niistä videoita.

Vierailija
18/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedätte ettei olenpitkäkään aika siitä kun pikkupojille maksettiin siitä että tappavat kulkukissoja. Niistä tehtiin mm turkkeja. Näitä on vielä joidenkin ullakolla isoäidin perintöjä.

Vierailija
19/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille otettiin jokin aika sitten paikallisesta löytökissalasta kaksi vanhaa maatiaiskollikissaa. Oliveat ehtineet olla kotia vailla monta kuukautta - meidän onneksi, sillä saimme kaksi hurjan herttaista perheenjäsentä, juuri meille oikein sopivat kisulit.

Vierailija
20/30 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös löytöeläinkodista haettu kissa, ja tosi ihana ja hellyydenkipeä tapaus on :) Itsekin haluaisin adoptoida kaikki maailman kodittomat eläimet, mutta harmi kyllä ei ole tähän resursseja. En ihan tajua, miksi ihmiset haluavat ottaa kalliin rotukissan, kun kodittomia maatiaisia on niin paljon.