Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät ole tervetulleita kotiini

Vierailija
11.06.2017 |

Jaan tuossa amandan ajatusmaailman, kotini on linnani enkä halua tänne negatiivisuutta ja levottomuutta ja sitä lapset minulle edustavat.

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/lapset-eivat-ole-tervetullei…

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma.

Vierailija
2/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat enemmän kuin tervetulleita minun kotiini. Saavat myös piirtää vaikka tussilla autoni, enkä suutu. Olenhan itsekin ollut lapsi ja ymmärtämätön.

Sen sijaan lapsia vihaavien ihmisten kannattaa pysyä minun tontiltani pitkällä.

t. Vielä lapseton M30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kutsuu kotiinsa tasan sen jonka haluaa, mutta tuo linkitetty juttu on aika lapsellinen. Ihme kiukuttelua ja selittelyä.

Vierailija
4/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut noin, lapset eivät saaneet häiritä aikuisia, ja jos joku aikuinen halusi nähdä kuinka isoksi matti tai minna oli kasvanut, vain silloin aikuisten pöytään oli asiaa. Nykyisin kaikki pyörii lasten ympärillä, ja lapset todellakin imevät ilmankin huoneesta! Hieno päätös, kerran lapset eivät enää osaa olla, kun heitä ei ole siihen kasvatettu, sitten ollaan tulematta.

Vierailija
5/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kutsuu kotiinsa tasan sen jonka haluaa, mutta tuo linkitetty juttu on aika lapsellinen. Ihme kiukuttelua ja selittelyä.

Miksi se on kiukuttelua ja selittelyä? Jos minä menen muiden kotiin, jossa on lapsia, niin tottakai asia on ihan ok ja tulen toimeen lasten kanssa, mutta jos vartavasten kutsun ystäviä luokseni illanviettoon, niin totta helvetissä haluan, että ilta on vain aikuisille!

Vierailija
6/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat on kasvatettu niin, että istuvat ja ehkä juttelevat hillitysti kysyttäessä. Ihan jo parivuotiasta lähtien. 

En usko, että kenellekään heistä on mitään haittaa. Ei ainkaan kukaan ole rivienkään välistä vihjannut, että emme olisi tervetulleita. 

Tämä tiukka kasvatus tietysti vaatii veronsa. Eivät ole kovin luovia persoonia. 

Vierailija
7/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat on kasvatettu niin, että istuvat ja ehkä juttelevat hillitysti kysyttäessä. Ihan jo parivuotiasta lähtien. 

En usko, että kenellekään heistä on mitään haittaa. Ei ainkaan kukaan ole rivienkään välistä vihjannut, että emme olisi tervetulleita. 

Tämä tiukka kasvatus tietysti vaatii veronsa. Eivät ole kovin luovia persoonia. 

Ei tässä oo pointtina se, että lapsien pitäisi istua hiljaa seinäkoristeina (:D) vaan se, että lapset ovat erilaisia kuin aikuiset, ja lapset eivät voi osallistua tasaveroisina aikuisten keskusteluun ja hauskapitoon (ei, en puhu mistään känniörveltämisestä vaan esim. lautapelien peluusta, viinistä ja juustoista sekä keskustelusta joka voi vaihdella aina työkuvioista parisuhdekuvioihin ja ehkä joskus jopa seksiin yms.) Lasten kanssa oleminen on erilaista, joten jos haluaa nauttia lapsivapaasta ilmapiiristä, niin silloin ne lapset on kiellettävä tulemasta illanviettoon.

Vierailija
8/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat enemmän kuin tervetulleita minun kotiini. Saavat myös piirtää vaikka tussilla autoni, enkä suutu. Olenhan itsekin ollut lapsi ja ymmärtämätön.

t. Vielä lapseton M30

Ilmeisesti tulet antamaan tuleville mahdollisille lapsillesi vapaan kasvatuksen koska "lapset ovat lapsia ja olet itsekin ollut lapsi"?! Muista, ettö huonosti käyttäytyviä lapsia inhotaan yleisesti, eikä juuri kukaan suhtaudu huumorilla ja naureskellen jos penikkasi vaikka tuhoaa toisen omaisuutta vaikka sitten piirtelee autoon! Meidän tontilta ainakin saisi lentävät ja tuntuvat lähdöt!

Vierailija
9/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Vielä lapseton M30

Et oo ikinä kuullut ilmiöstä nimeltä "kasvatus"? Eihän se lapsi ikinä opi että autoon ei saa piirtää jos sitä ei opeta :D

Vierailija
10/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän aloittaja mistään illanvietosta puhunut vaan ylipäätään lapsilta pääsy kielletty. Aina.

Vierailija
11/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Ennen ei ollut noin, lapset eivät saaneet häiritä aikuisia, ja jos joku aikuinen halusi nähdä kuinka isoksi matti tai minna oli kasvanut, vain silloin aikuisten pöytään oli asiaa. Nykyisin kaikki pyörii lasten ympärillä, ja lapset todellakin imevät ilmankin huoneesta! Hieno päätös, kerran lapset eivät enää osaa olla, kun heitä ei ole siihen kasvatettu, sitten ollaan tulematta.

kehäpäätelmä: lasten pitää ensin oppia "olemaan kunnolla" kylässä, ennen kuin heidät voi ottaa mukaan kylään.

Vierailija
12/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on kiukuttelua ja selittelyä? Jos minä menen muiden kotiin, jossa on lapsia, niin tottakai asia on ihan ok ja tulen toimeen lasten kanssa, mutta jos vartavasten kutsun ystäviä luokseni illanviettoon, niin totta helvetissä haluan, että ilta on vain aikuisille!

No mutta sitten kutsut vain aikuisia, ja kerrot että tilaisuus ei sovi lapsille. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
13/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kolmevuotias on niin mahdoton väkkärä, että mä en halua kyläillä hänen kanssa lapsettomien kodeissa. Kaikki pääsee helpommalla että tavataan meillä tai puolueettomalla maaperällä.

Vierailija
14/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että olisin pienenä montakaan kertaa ollut jossain lasten pöydässä. On valokuvia, kun istun isän ja äidin keskellä ja veljet vieressä. Minä olin se pienin. 

Vierailija
15/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän aloittaja mistään illanvietosta puhunut vaan ylipäätään lapsilta pääsy kielletty. Aina.

Tämä. Ap:n kannattaa varioida "Ei mainoksia ja ilmaisjakeluita, kiitos"-kyltti niin, että siinä lukee "Ei lapsia, kiitos" ja kiinnittää se kotinsa ulko-oveen. Näin kaikki tietävät hänen kantansa. Problem solved.

Vierailija
16/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsi ja ymmärrän tuota amandaa täydellisesti. Toki kyseinen sääntö rajoittaa todella paljon ystävyyssuhteissa, jos ei ole valmis tapaamaan lapsellista ystävää edes kotinsa ulkopuolella. Itselläni on alle kahden kuukauden ikäinen vauva, joka ei ole valmis olemaan minusta erosta edes puolta tuntia (uskokaa pois, ollaan yritetty että isäkin voisi olla vauvan kanssa, mutta se on pelkkää itkua ja huutoa).

En tiedä kuinka kauan tätä kestää, mutta tämän takia en voisi tavata sellaisia ihmisiä, jotka eivät kestä hetkellistä kompromissia tässä elämäntilanteessa. Enkä vaadi siis, että pitäisi mennä tämmöisen ihmisen kotiin. Mutta hyvä ystävä tulee vaikka minun kotiini tai kahvilaan ja kestää sen, että vauva on sylissäni koko ajan, kun ei pysähtyneissä vaunuissa nuku. Jos ei kestä, niin sitten tulee väkisin useamman kuukauden tauko ja tämän myötä välien viileneminen. Todennäköisesti tulevaisuudessa käytän vapautuneen aikani ensisijaisesti vain itseeni ja sen jälkeen niihin ystäviin, jotka ovat olleet koko ajan tekemisissä kanssani.

Itse toivon, että vuodessa tilanne muuttuu ja minäkin pääsen viettämään välillä aikaa ihan vain aikuisten kesken ilman lapsia. Lapset kun todella vie huomiota ja vaikuttaa ilmapiiriin, vaikka mikä olisi.

Vierailija
17/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Aika sairas ihminen. Sairas maailma. En minäkään sillä tavalla ylenmääräisen lapsirakas ole, että syleilisin kaikkein huonokäytöksisempiä pentujakin mutta kyllä minä silti, vaikkakin vela, lapsista tykkään ja normaalin ihmismäisesti käyttäytyvät lapset ovat ihania vieraita minulle. Lapsiviha on kamala asia. Äkkiä jotain apua tuolle artikkelin naiselle ja aloittajalle. You sad creeps.

Vierailija
18/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Aika sairas ihminen. Sairas maailma. En minäkään sillä tavalla ylenmääräisen lapsirakas ole, että syleilisin kaikkein huonokäytöksisempiä pentujakin mutta kyllä minä silti, vaikkakin vela, lapsista tykkään ja normaalin ihmismäisesti käyttäytyvät lapset ovat ihania vieraita minulle. Lapsiviha on kamala asia. Äkkiä jotain apua tuolle artikkelin naiselle ja aloittajalle. You sad creeps.

Ai, että apua ihmiselle, joka ei toimi samoin kuin sinä??

Vierailija
19/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

kehäpäätelmä: lasten pitää ensin oppia "olemaan kunnolla" kylässä, ennen kuin heidät voi ottaa mukaan kylään.

Niin, ne käytöstavat opetellaan siellä kotona eikä esim kyläpaikassa, ravintolassa tai jossain muussa paikassa missä kurittomat kakarat voivat piinata myös ulkopuolisia huonolla käytöksellään. Mutta tämänhän kuka tahansa edes alkeellisen sivistyksen omaava ymmärtää, sinä sen sijaan halusit vain teeskennellä muka-älykästä typerällä kommentillasi.

Vierailija
20/31 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Nykyisen lapsikeskeisen kasvatuksen hedelmät ovat pahimmillaan lapsikeisareita, jotka esimerkiksi päiväkodeissa ja kouluissa vievät hoitajien ja opettajien energian jatkuvine raivokohtauksineen jos jäävät "haastavina" vaille erityshuomiota, mitä väliä vaikka muut ryhmäläiset kärsii ja opetus sun muu katkeaa jatkuvasti kun yksi haluaa itselleen jakamatonta erityishuomiota ja paapomista.

Siis --pahimmillaan-- näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme