Halpa matkakohde 2 vuorokauden reissulle?
Mikä olisi halpa matkakohde:
-heinäkuu/ elokuu
-etelä-Eurooppa
-lämmintä
-rantaa
-hotelli, ei hostelli
-aikuisten loma
-paikallinen hintataso kohtuullinen
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
28.-30.7. Split Kroatia 2 vrk lennot Lufthansalla 1 välilaskulla eBookersilta maksaa 445€ per nenä. Hotellihuoneen saa noin satasella per yö. Taksi kentältä keskustan lähellä olevaan hotelliin maksoi noin 40€. Olen käynyt tänä keväänä Splitissä. En lähtisi viikoksi, mutta pari, kolme vrk kuluu kivasti. Vanhan kaupungin ravintolat oli päivällisaikaan iltaisin täyteen buukattu, joten suosittelen varaamaan pöydät jo Suomessa.
445 euroa on aivan törkyhinta Euroopan-lennosta. Tuolla hinnalla ja halvemmallakin saa menopaluulennon mm. Japaniin, Kiinaan, Etelä-Koreaan, Vietnamiin, Singaporeen, Pohjois-Amerikkaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksi päiväksi en lähtisi todellakaan mihinkään ulkomaille, korkeintaan Tallinnaan tai Tukholmaan.
Jo lentoihin ja kenttämatkoihin menee helposti yhteensä yli 12 tuntia heittämällä.
Tallinnaan matkustamiseenkin menee aikaa. Samassa ajassa lentää jo Keski-Eurooppaan.
Pietari
- yölinja-autolla Pietariin, perillä aamulla Pietarissa, hinnat halvimmillaan alle 10 €/suunta, normaalihinta 16 € (Lux Express)
- paluu myös yölinja-autolla eli paikan päälle jää aikaa kaksi kokonaista päivää
- hotellihuoneet ja muu hintataso edullinen, matka vaatii toki viisumin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28.-30.7. Split Kroatia 2 vrk lennot Lufthansalla 1 välilaskulla eBookersilta maksaa 445€ per nenä. Hotellihuoneen saa noin satasella per yö. Taksi kentältä keskustan lähellä olevaan hotelliin maksoi noin 40€. Olen käynyt tänä keväänä Splitissä. En lähtisi viikoksi, mutta pari, kolme vrk kuluu kivasti. Vanhan kaupungin ravintolat oli päivällisaikaan iltaisin täyteen buukattu, joten suosittelen varaamaan pöydät jo Suomessa.
445 euroa on aivan törkyhinta Euroopan-lennosta. Tuolla hinnalla ja halvemmallakin saa menopaluulennon mm. Japaniin, Kiinaan, Etelä-Koreaan, Vietnamiin, Singaporeen, Pohjois-Amerikkaan jne.
Mitä sitten? Jos haluaa 2 yön matkan, ei mikään halpa juttu parhaana turistikautena. Sitä paitsi elokuussa lennot Tokioon ja takaisin maksaa noin 1500-2000€. Nämä viisastelut halvoista lennoista on ihan turhia, jos ei pysty lähtemään turistisesongin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Splitin turistialue on tosiaan pieni, mutta sieltä tekee helposti päiväretkiä vaikka mihin! Helposti vierähtää viikko ja kaksikin, jos haluaa ottaa kaiken irti kaupungista, rantaelämästä ja luonto-/saariretkistä. Ravintoloihin saa kyllä pöydän, kun menee vaan tuntia paria ennen nälän yllättämistä lisäämään nimensä jonotuslistalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Splitin turistialue on tosiaan pieni, mutta sieltä tekee helposti päiväretkiä vaikka mihin! Helposti vierähtää viikko ja kaksikin, jos haluaa ottaa kaiken irti kaupungista, rantaelämästä ja luonto-/saariretkistä. Ravintoloihin saa kyllä pöydän, kun menee vaan tuntia paria ennen nälän yllättämistä lisäämään nimensä jonotuslistalle.
Me jouduttiin kyllä odottamaan yli 3 tuntia, että saatiin pöytä vanhan kaupungin ravintolasta. Siellä oli mainiot pihvit, ja omistaja itse kertoi, että heillä on toukokuussa joka viikonloppu illallisaika täyteen varattu, ennakkovarauksia niin paljon. En sitten tiedä, kuinka paljon on turistiryhmä. Uskon, että pizzalle pääsee varmasti iltaisin, mutta kaikki "oikeat" ravintolat, joissa itse syötiin, oli ihan täynnä ja vain ennakkovarauksilla pääsi sisään. Jännä kyllä suurin osa ravintoloista meni epätavallisen aikaisin kiinni. Esim. perjantai-iltana oltiin noin klo 22 viimeiset asiakkaat yhdessä pienessä paikassa, jossa oli paikallista tonnikalaa. Tai useassakin paikassa taisi olla tonnikalaa, mutta näillä ne merenelävät oli pääasiallinen osaamisala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärnu. Hinta/laatusuhde kohdillaan.
No jos pyydetään kohteita Etelä-Euroopasta, niin Pärnu ei liity tähän ketjuun mitenkään.
Lisäksi se on todella tylsä! Ollaan käyty kahdesti, eikä siellä ole mitään erikoista. Rannalla tuulee usein. Ranta on kyllä kaunis, jos sattuu hyvät uintikelit. Ostoksia voi tehdä keskustassa, jonne on rannalta matkaa. Ruoka ei ole ollut mitenkään erityisen hyvää, sellaista Suomen ABC-tasoa. Joku grillipaikka oli, josta sai hyvät ribsit, mutta muutoin aika tavallista pöperöä. Kylpylät on tylsiä, täynnä mummoja. En pidä mistään hoidoista itse, joten niitä ei tullut kokeiltua. Suomessa on monta mielenkiintoisempaa kohdetta kuin tuo Pärnu, itse tykkään esim. Hangosta ja Naantalista.
Miksi lähteä Etelä-Eurooppaan kahdeksi vuorokaudeksi. Eikö tuoksi ajaksi kannattaisi lähteä johonkin max. parin tunnin lennon päähän? Niitähän olisi tässä lähistöllä esim. Riika, Vilna, Berliini, Puolassa esim Gdansk ja Krakova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Jos haluaa 2 yön matkan, ei mikään halpa juttu parhaana turistikautena. Sitä paitsi elokuussa lennot Tokioon ja takaisin maksaa noin 1500-2000€. Nämä viisastelut halvoista lennoista on ihan turhia, jos ei pysty lähtemään turistisesongin ulkopuolella.
Juuri katsoin niin Helsingistä Tokioon on elokuussa menopaluulento 773 €/hlö, katsoin vain yhdelle päivälle joten halvempiakin voi olla. Tokioon pääsee kyllä alle 500 eurolla ympäri vuoden.
Mitä järkeä tuollaisessa reissussa on? Säästäkää rahat sellaiseen ajankohtaan, että on aikaa olla siellä perillä.