Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsisti-ystävästä eroon. Neuvoja.

Vierailija
11.06.2017 |

Onko ainoa mahdollisuus päästä narsistista eroon siten, että joutuu katkaisemaan suhteet kaikkiin yhteisiin kavereihin? Vaikea päätös, mutta tähän on tultu. Narsisti kiusaa muiden kautta, ja ne muut ihailevat narsistia eivätkä tajua tilannetta. Miten voisin enää luottaa heihin? Jos kerron totuuden, he kertovat sen narsistille. Onko paras vaan häipyä kokonaan tilanteesta? Eli luovuttaa nämä yhteiset ystävät narsistille.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani narsistit ovat valtavan innostavia, tulevat paasaamaan ihmisille kuinka nyt kannattaa aloittaa joku projekti tyyliin isot juhlat tai joku yhteinen mökinvuokraus. Jakelevat suorastaan määräyksiä mitä kunkin kannattaa ja pitää tehdä. Sitten kun kaveripiiri, suku tai mikä tahansa on saatu sitoutumaan, narsisti itse vetäyytykin äkkiä pois koko hommasta. Alkaa tiuskimaan, ettei hänellä ole aikaa ja on tärkeämpääkin tekemistä juuri tuolloin.

Monet ovat omaa rahaa sijoittaneet ja järjestäneet lomansa ja sitten yksin joutuvat viemään homman loppuun. Narsistille on tyypillistä saada nämä uhrit tuntemaan häpeää ja nolostumista tässä vaiheessa. Eivät uskalla arvostella, kun narsisti suuttuu, eivätkä voi oikein toisiaankaan jättää pulaan. Narsisti saattaa lopulta ihan ivailla kuinka te nyt noin innostuitte tähän, kun ei hänkään pääse tms. Monet ovat velkautuneet maksaessaan narsistin vaatimuksesta aloitettuja juttuja.

Vierailija
42/57 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko missään muussa maassa kuin Suomessa yhtä paljon narsisteja? Aina saa lukea kuinka narsistina oli exä/anoppi/pomo/naapuri/ystävä/työkaveri/äiti/opettaja.

Monien kaduntallaajien mielestä 99 prosenttia ihmisistä on narsisteja.

Joka narsistikeskusteluun tulee lopulta joku narsisti vänkäämään, että pitäisi olla lääkärin määräämä diagnoosi ennen kuin saa sanoa ketään narsistiksi. Kuuluu varmasti osana tähän kuvioon.

Ei välitetä, vaan jatketaan hyvää keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin että seuraani TUPPAUDUTTII. kotiini TUPPAUDUTTIIN. Ihmettelin tätä aika paljon. Nämä ihmiset olivat järjestään niitä joilla oli asiaa minulle vaan koska oli jokin hyväksikäyttöyritys mielessä. Varasteltiin kotoa tavaroita, jopa rahaa, käytiin kiinni kuin kinkkuun jne.

Nämä ihmiset sitten levittivät sanaa että olivatkin joutuneet minun " uhreikseen" heh ja että minä olen se narsisti josta he " varoittavat" .

Opin yhtä ja toista ihmisyydestä kun tätä koin, ja kieltämättä minustakin tuli varautuneempi.

Kertokaa ihmeessä te jotka alapeukutitte mitenpäin teille ilmenee oikein narsismi?

Kotoa varastelija ja toiseen ( vielä omassa kodissaan ) ilman lupaa kiinni käyjäkö se on se "uhri" ? Eihän sinne kotiin ollut pakko tuppautua uhriutumaan, ainakaan ei sanallakaan heitä sinne pyydellyt mutta ystävällisyyttäni päästin kuitenkin sisään. Kunnes petti luottamuksen ja kotirajan. Sitten kun suljin ovet alkoi narsistiksi kettuilu.

Vierailija
44/57 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan narsistin hovin jäsenistä ei välttämättä huomaa päällepäin miten he kärsivät sisäisesti. Oma käytökseni oli ulospäin ristiriidassa sisäisen hätäni kanssa kun aloitin irrottautumisen narsistista. Olin refleksinomaisesti iloinen ja nauravainen, vaikka olin oikeasti tosi ahdistunut alkaessani pitkään taisteluun.

Narsistin hovin jäseniä arvioin väärin ennenkuin olin puhunut heidän kaikkien kanssa. Yksi vaikutti tietämättömältä ja toinen vaikutti suojelevan narsistia. Kolmas vaikutti vahvalta, iloiselta ja halukkaalta miellyttämään narsistia. Onneksi puhuimme lopulta rehellisesti.

Vierailija
45/57 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä toinen vanha narsisti-ketju.

Vierailija
46/57 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen tilanne tällä hetkellä itselleni. Löytyisikö tähän aiheeseen lisää keskustelua ja kokemuksia?

Vierailija
47/57 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaa takaisin

Vierailija
48/57 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaa takaisin

Miten?

Vierailija
49/57 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen tilanne narsistin kanssa. Useimmat eivät näe viehättävän kuoren taakse ja sinä jäät yksin. Parasta unohtaa koko porukka ja valita ystäviä, jotka ovat aitoja.

Vierailija
50/57 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen asia, laittakaa lisää neuvoja.

Vierailija
51/57 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteihin toimii ainoastaan jäätävä etäisyys.

Vierailija
52/57 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteihin toimii ainoastaan jäätävä etäisyys.

TOTTA!

Vierailija
53/57 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö lisää kokemuksia narsistien suhteen? Miksi he keräävät hovinsa? Millainen ihminen pysyy narsistin hovissa ja miksi?

Hovi ei ole empatiatunteissa kovin älykästä. Narsisti ohjaa hovia, laittaa hovilaiset tekemään likaiset työt ja palkitsee hovia. Palkinto voi olla hovilaisen apäaito kehunta, josta kukaan muu ei ole kehunut. Esim. jos hovilainen on lyönyt lapsiaan ja muut ovat tuominneet teon, narsisti kehuu ja on ymmärtävinään väkivaltaa. Näin narsisti kietoo hovilaisen johdateltavakseen.

Vierailija
54/57 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa välien etäännyttäminen ei toimi.

Hän katkaisee välit dramaattisesti jos huomaa että joku liukuu kauemmaksi.

Narsistille ei kannata sanoa mitään. Ei perustella, ei puolustautua (väistämättä tulevaan mustamaalaamisenkaan).

Narsistille ei pidä antaa mitään reaktiota. Ei vihaa, ei surua, ei iloa, ei mitään.

Narsistin ympärillä oleville ei kannata sanoa mitään. N:lla on keinonsa kaivaa kaikki heistä ulos.

Vierailija
55/57 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
56/57 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kanssa välien etäännyttäminen ei toimi.

Hän katkaisee välit dramaattisesti jos huomaa että joku liukuu kauemmaksi.

Narsistille ei kannata sanoa mitään. Ei perustella, ei puolustautua (väistämättä tulevaan mustamaalaamisenkaan).

Narsistille ei pidä antaa mitään reaktiota. Ei vihaa, ei surua, ei iloa, ei mitään.

Narsistin ympärillä oleville ei kannata sanoa mitään. N:lla on keinonsa kaivaa kaikki heistä ulos.

Hyvin sanottu. Paras neuvo tähän mennessä. Narsistille ei tosiaan pidä antaa mitään reaktiota. Hajotkoon omassa ylhäisyydessään.

Vierailija
57/57 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up