Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** KesäKerttujen keskiviikko ***

29.03.2006 |

Olinko minä kerrankin eka?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Eilinen menikin ohi ihan hurahtamalla ja nyt aamusella piti lueskella eilinen pino, jotta tietää mistä puhutaan, kun vaan vielä muistaisi.

Ninnille voimia suppareiden kanssa. Täällä peukut ylhäällä, että ne helpottaisi ja vauveli pysyttelisi yksiöön vielä kauan.

Sitten Krisse taisi kysellä siitä Vau-kirjan paketista, mitä en minäkään ole saanut, vaikka jo joskus viime vuoden lopulla pistin lapun menemään. Olin jo ihan unohtanut koko jutun. Esikoista odottaessa oli semmoinen " Baby Basic" (tai vastaava) pakkaus ja sen silloin sain vaan miehen siskolta se jäi saamatta vaikka samoihin aikoihin oltiin se " tilattu" . Kun se sitten soitteli sinne ja kyseli missähän se viipyy sanoivat vaan, että pakkaukset ovat loppu eikä lisää tule. Samaan aikaan kuitenkin mainostivat koko ajan telkkarissa...

Liberolle minä laitoin kanssa laput joskus ennen joulua ja sieltä on kyllä tullut vaippa näytteitä jo niin, että niissä kirjeissä lukee tyyliin: Nyt kun vauvasi ottaa ensi askeleita...

Sitten vähän omaan napaan: Eilen oli neuvola. Paino oli tullut 770g/vko ja hemppa oli noussut 98:sta 124:een. Liekö ollut joku mittavirhe tuo alle sadan tulos. Olen kyllä syönyt rautaa siitä lähtien ja osittain tupla-annoksia, mutta kuitenkin. Verenpaineet oli tällä kertaa ihan kohdallaan (122/68) ja sf-mitta 27,5. Pienoinen notkahdus alaspäin tuossa mitassa, mutta ei mitään hälyyttävää.

Nykyään on vaan hartiat ja niskat niin jumissa, ettei aina tiedä miten päin olisi. Miestä olen koittanut nakittaa hieromaan aina välillä, mutta jotenkin sillä ei riitä kärsivällisyys tai keskittymiskyky, kun ekat 5 min. on tehokasta hierontaa ja sitten saa ajoittaa töniä, että muistatko sun piti hieroa, varsinkin jos samalla katsotaan telkkaria. Ei muuta, mutta päätä särkee koko ajan ja menee koko hartiaseutu niin lukkoon, ettei siihen mikään auta, tekis mieli vaan itkeä. Olen kyllä Ice Poweria hartioihin laittanut, vakkei sitä niin suositellakaan, mutta ei sitä muuten kestä.

Jaahas, josko tämä näin aamuksi riittäisi.

-Magpie rv.30+5, tytöt 08/2000 ja 05/2002-

Niin ja linkki eiliseen keskusteluun, jos sen sain oikein tähän kopioitua...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6826935&p=1&tmode=1&smode…

Vierailija
2/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magpie, sullahan on jo viikkoja paljon! Tuntuu, että itse on juuttunut sinne 28aan... :-) Mistä te ootte niitä Liberon näytteitä tilannu/postituslistalle ilmoittautuneet? Onko muita, minne kannattais ilmoittautua, kuinka paljon mahdollista netistä?

Pitäis varmaan pian päättää, mitä tekee äippäpakkauksen kanssa. Onko kellään linkkiä sen -05paketin kuviin? Kela on vaihtanut sivujärjestystä, enkä enää löytänyt, ja oon vähän kahden vaiheilla, kumpaa yritän saada. Jos nyt siihen mitenkään voi vaikuttaa loppujen lopuksi.

Tietääkö kukaan, mistä kangaskaupasta tai nettikaupasta saisi edullisimmin sideharsokangasta tai sideharsoja? Entä pvu-kangasta? (vai mitä se kuorissa käytetty olikaan nimeltään, jossain näin 8¿/puoli metriä)

(Toi taitaa kuulua kyllä tarvikkeet-otsikon alle, taidankin mennä laittaan aloituksen sinne...)

Summersnow rv28+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvinen keli senkun jatkuu...Lunta satelee...Mahtaakohan se kevät alkaa ollenkaan!?!

Ninni-78: Luin vasta nyt viestisi ja varmasti ollut raskas ja pelottava viikonloppu sulla, toivotaan että ne supparit hellittäis ja vaavi pysyis masussa vielä jonkin aikaa! Voimahali ja muista kuitenkin levätä ja joku neuvoi että kannattaa juoda paljon jos supistelee!

Oon nyt ottanu sitä maitohappobakteeria, josko se auttas noihin mun pisuvaivoihin. Aamulla taas kirveli...Inhottava vaiva kyllä. Toivottavasti menis ohi kun tätä on jo jatkunut vaihtelevasti 3 viikkoa :(

Pitäs itekin mennä ostamaan parit imetysliivit. Yhdet on vielä esikoisen imetysajoilta tuolla ja ajattelinkin et ne vois ottaa nyt käyttöön kun vanhat liivit ei tunnu oikeen mahtuvan. Parit ihan tavalliset uudet oon ostanut kun kuppikoko on sen verran kasvanut et vanhat rintsikat alkaa ahdistaa! H&m:ltä ajattelin käydä kattomassa kun sitä on täällä kehuttu.

Tyttökin ilmottelee taas heräilystään, pitää tästä alkaa puuron laitolle että saadaa päivä käyntiin.

Queen-82 rv30+5 ja neiti 1/05

(Viikot tuntuu nyt menevän hurjaa vauhtia, nythän tässä alkaa jo olemaan aika pitkällä...eikä sitä välillä itse tajuakaan)

Vierailija
4/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

Ninni: tsemppiä sulle ja lisää masuviikkoja vauvalle! Koitahan ottaa rauhallisesti.

Muuten alkuviikko on vierähtänyt todella nopeasti, ihanaa kohta on jo huhtikuu! hausaa kun itelläkin nyt viikkoja kasassa 30+1 (?)

Mulla kauheet iskiaskivut alaselässä ja takapuolessa...nitä pitäis vielä pari kk kestää aaarghhh! Aamut alkaa ihan hyvin mut illalla ei meinaa käveleen päästä.

Lisäksi olo jo niin " muhkea" et housujen vetäminen jalkaan seisoviltaan tuntuu aikamoiselta haasteelta.

Vauveli tuntuu joka yö kääntyvän perätilaan?! aamulla maha ihan eri muotoinen ja tosi ylhäällä ja potkut tuntuvat alas. Luulin jo että se olis käntynyt pää alaspäin mutta on varmaan suurimman osan ajasta poikittain.

Kuulin tässä muutamalta tutulta mammalta jotla käyvät samalla nlalekurilla että se kerto mielellään vauvan sukupuolen jos siltä kysyy. Ja mä en ole edes tajunnut kysyä. Meillä lekurilla on meinan ultra.

Kättärillä kysyttiin (vko20)mut eivät ketoneet. Aion kyllä kysyä kun on viimeinen lekuritarkastus.

nyt ei kun sokokselle siel alko jotkut " ale päivät"

hauskaa päivä kaikille!

Vierailija
5/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kerttuset.

Eilen kävin neuvolassa ja sain lähetteen labraan sokerirasitustestiin. Onko kukaan käynyt? Onko kamalaa? En tajuaa miten pystyn olla syömättä 12h ja sit vielä juomaan jotain pahaa litkua. Varmaan pyörryn sinne labraan. 2 h pitää istua samassa huoneessa. TYLSÄÄ. Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia sokereiden kaa... kuukausi sitten söin kamalasti karkkia ja menin neuvolaan ja sit sokeriarvot oli noussut. Nyt he haluaa vaan varmistaa että kaikki ok. Ettei vaan lapsesta olisi tulossa liian isoa.

Sf mitta oli kasvanut viime kerrasta huikeasti. 3 viikossa 23cm-29cm. Huh.

Vauvan pää oli jo alhaalla, eli oikein päin. Toivottovasti ei käänny enää.

Käveleminenkin on jotenkin hankalaa ja hidasta... pää painaa luuhun...

Synnytystä ajattelin miltei joka päivä, että olihan se aikamoinen kokemus... ja taas sama juttu edessä, luotan siihen että toinen synnytys menisi nopeammin.

Nyt ei tuu mitään fiksua mieleen... pitää lopettaa...

Voikaa hyvin

Vepeli2 rv 28+3

Vierailija
6/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

summersnow:

Mistä te ootte niitä Liberon näytteitä tilannu/postituslistalle ilmoittautuneet? Onko muita, minne kannattais ilmoittautua, kuinka paljon mahdollista netistä?

Summersnow rv28+

[color=blue]

liberon omilta sivuilta pystyy sinne ilmottautumaan...

sitte jotain mitä tulee mieleen...

-vaukirja (tästä voi sitten erota heti kun on saanut tervetulo paketin jos ei haluu enempää)

-napero kerho

-sitte oli se lorumaa kerho...oisko se löytynyt cittarin sivuilta...

-pampers.

enemmänkin näitä löytyy ,enempää ei nyt heti vaan tullut mieleen

puuron jälkeen uudemman kerran :)

krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv28+4

Vierailija
7/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa minäkin kuulumiseni, vaikken täällä kovin usein käy.

Raskaus on sujunut ihan mallikkaasti. Käyn ultrassa kuuden viikon välein perustautini vuoksi. Kaikki on hyvin ja vauva oli viime viikolla 945g painava mötkylä. Sukupuolta emme tiedä. Eihän joulunakaan saa paketteja aukaista etukäteen;)

Tänään olisi neuvola, itse asiassa puolentoista tunnin päästä. Kiva taas päästä kuulemaan ääniä ja mittoja. Paino nyt on semmoinen mitä en haluaisi kuulla, mutta vielä ainakin mennään normaali raskauspainossa. Edellisissä raskauksissa paino oli jo noussut... ihan kivasti näillä viikoilla...hhhmmm 13 kiloa... loppujen lopuksi paino oli kummastakin noussut n. 20 kiloa. Ne kilot lähtivät kyllä pois helposti ja taas oli kiva lähteä odottamaan tätä vauvaa normaalimitoista=)

Meillä on täysi tohina päällä kun aletaan kesällä rakentamaan myös taloa. Eli eri asioiden kilpailuttaminen on ollut nyt hommana ja sanon vaan, että olen kolunnut ties minkälaista keittiöfirmaa ja etsin vielä " sitä omaani" = edukas. Eli jos joku tietää suositella jotain keittiöliikettä niin kerro vaan tietosi!! :)

Pirteää keskiviikkopäivää kertuille

Bebe ja Pikkuinen 27+4

Vierailija
8/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauvapalsta.net/pakkaus2005/

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Mitäs meinaatte ottaa jos saatte päättää? Mua kiinnostaisi tuo uudempi pakkaus, vaikka onhan se mielestäni enemmän poikamaisempi ja mulla on nyt semmoinen tyttö fiilis:)

Vierailija
9/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa eilen neuvola. Vaivaista oloani valittelin terkkarille, mutta hän vain totesi, ettei voi juuri auttaa, pitää vain kestää. Verenpaine oli ok, painoa tullut 750g/vko ja sf 30cm!!. Terkkarin mielestä vauva on melko korkealla eli pään painamisesta nuo häpyliitoskivut ei onneksi johdu, ovat vaan paikkojen löystymistä. Olenkin huomannut, että jos saan olla rauhallisesti ja lepäillä päivälläkin, niin ei kivut niin vaivaa. Pitäs vaan malttaa olla rehkimättä ja ei välittää lasten sotkuista, joka on kyllä helpommin sanottu kun tehty.

Ninnille tsemppiä, että jaksat ottaa rauhallisesti ja lepäillä.

Mieliala meinaa olla alavireinen, huomaa kyllä heti, että pilvinen keli tekee mulle sen. Toivottavasti pian taas aurinko paistaa.

Miten muilla törttöilettekö liikenteessä enemmän raskausaikana? Olen huomannut omalla kohdallani näin olevan, pää vissiin jotenkin puurossa.

Summersnow: äitiyspakkaus 2005 löytyy tuolta http://www.vauvapalsta.net/pakkaus2005/

Olsku rv 30 tasan

Vierailija
10/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiisa kotiuduin neuvolalääkäristä... Paino oli laskenu -159g/vko(hyvä!!!), hemppa 132 vaiks luulin et laskenu ku väsyttää... Paikat kiinni, onneks... Koko vastas 30+4 vaiks 29+6 menossa, painoarvio 1550g, ja kontallaan kasvot alaspäin asustaa tämä napura... Lääkäri toivotti tervetulleeks vkolla 36 painoarvioon.... Luulin ettei sitä tarjota toissynnyttäjälle...

Ninnille tsemppiä ja toivotaan viikkoja lisää...

Joku kyseli sokerirasituksesta. Mä kävin aikalailla kk sitte, ja yhtä pahaa oli litku ku ennenki, röyhtäyttäminen pahinta... Ja mä varauduin kirjan kera odotukseen...

Kohta lähetään ostoksille mummun ja papan kera...

Suhmura ja Napura 29+6

Vierailija
11/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Epelille: sokerirasitustestissä käyneenä voin sanoa että nälkä tuli vasta labrassa kun kanttiinin ihana pullantuoksu hiipi nenään. Aika annettiin klo 8 mutta aamuruuhkaa kun sielä on pääsin ensimmäiseen verkikokeeseen noin puol yhdeksän. Sitten annettiin juotavaski kaljapullollinen hiilihapollista hieman colalle maistuvaa juomaa mikä juotiin yhtäkyytiä. Ei kovinkaan pahaa kun ei jäänyt maistelemaan pidemäksi aikaa. Eli juomaa vain se yksi pullo. Sitten annettiin munakello käteen ja sen pirahdettua 1 h päästä otettiin toine verikoe ja taas siitä tunti eteenpäin kolmas ja viimeinen verenimu. Lukemista suosittelen ottamaan mukaan menee aika nopeammin kuin vain kelloa kytäten. Itselä oli mukana roskaromaani. Vastausken soitin seuraavana päivänä neuvolasta. Ja kaikki arvot oli mulla hyvin. Kontrolliin jouduin automaattisesti koska olen valmiiksi ylipainoinen. Neuvolassa ei minulta mitattu kontrollia ennen yhtäkään kertaa verensokeria. Nyt on helpottunut mieli kun testi ohi. En tykkää verikokeista yhtään kun suonet on niin huonot.

Omaas masuun kuuluu pääsääntöisesti rauhallisia potkuja joskus iltaisin innostuu enempi potkimaan. Eli aikas rauhallinen vuokralainen. Perätilassa ollut alusta asti saas nähdä meinaako kääntyä vai joutuuko kääntöäyrittämään myöhemmin. Se vähän jänniittää jos niin käy että ei käänny itsekseen!! Töitä pitäs tehdä viel vajaa kuusiviikoa ennen kesälomaa ja alkavaa äitiyslomaa. Työt ei enään oikein nappais kun joudun aika paljon nostelemaan työssäni. Mutta onneksi ei ole pahemmin supistellut paitsi pitkien työrupemien jälkeen. Liitos kivut vaihtelevasti vaivaa. Iskias hermoon painaa niin että jos työpäivän jälkeen menen sohvalle selälleen niin siitä ei sitten meinaa päästä ylös millään kun koskee niin pirusti selkään/lonkkaan. Neuvola lääkäri olisi ensi maanantaina taitaa ultrata viel samalla ainakin oli aikaa varannut tunnin. Olen käynyt kaikki lääkärin tarkastukset yksityisellä raskauden aikana. Toivottavasti tämä käynti en maksaisi sitä 200 niinkuin maksoi rakenneultra. Siinä kyllä tietysti syynäsi tosi tarkaan ja kirjoitti lausunnon mikä osaltaan luulen nostaneen hintaa. Nyt kysyn etukäteen hinnan ja päätän vasta sitten annanko ultrata enää. Rahan menoa kun on muutakin.. Onneksi ollaan saatu ystäviltä eri vempeleitä tulevaa vauvaaa varten. Sänky, (joka jo on koottukkin nyt sopivana säilytyskoppana kaikille tarvikkeille) turvakaukalo, vanna ja ensileluna se sellanen kaari missä roikkuu leluja. Vaunuja katsastellaan edelleen vaikealta tuntuu päättää että millaset. No onneksi viel olis aikaa miettiä niitä.

Iloista odotuksen jatkoa kaikille kertuille.

pikkumyymamma@nasu26+5

Vierailija
12/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo esikoinen on saanut jonkun eroahdistuskohtauksen, joka on kestänyt jo monta viikkoa.. Mun netissä käyminen on ollut hyvin rajoittunutta. Koko ajan pitäisi vaan touhuta tuon taaperon kanssa ja päiväunien aikaan on pakko itsellänikin nukkua, verottaa jo sen verran energiaa tämä pikkukakkonen.

Mullakin oli neuvola tuossa viikko sitten, kaikki arvot oli ihan ok, painoa on tullut yhteensä 6,4 kg ja siihen olen tosi tyytyväinen. Mäkin olen käynyt sokerirasituksessa ja sen sokerilitkun juotuani olo oli kyllä aika hurja, melkein piti vessaan lähteä ja huimasi. Onneksi selvisin puhtain tuloksin.

Pikku hiljaa on ajatukset alkanut siirtyä tulevaan synnytykseen, la:han ei ole enää kuin 9 vkoa.. No, kai siitä selviää, kun kerran selvisin ensimmäisestäkin.

Sää vois alkaa kyllä pikkuhiljaa jo paranemaan, ahdistaa kun ei tuollaisella kelillä kehtaa nenäänsä ulos pistää.. Olis ihana, kun alkais aurinko paistaa ja lumet sulais. Ehkäpä joku päivä..

Rosa rv 30+5 ja Eeli 1v

Vierailija
13/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhmura80:

Justiisa kotiuduin neuvolalääkäristä... Paino oli laskenu -159g/vko(hyvä!!!), hemppa 132 vaiks luulin et laskenu ku väsyttää... Paikat kiinni, onneks... Koko vastas 30+4 vaiks 29+6 menossa, painoarvio 1550g, ja kontallaan kasvot alaspäin asustaa tämä napura... Lääkäri toivotti tervetulleeks vkolla 36 painoarvioon.... Luulin ettei sitä tarjota toissynnyttäjälle...

Vaihdettiinko sulle laskettua aika vielä? Mullahan kans vauva oli isompi viikkoihin nähden kuin silloin kun menenin äppkl:lle,mutta ne sanoi,että laskettua aikaa ei voi muka muuttaa 20 viikon jälkeen.mulla oli silloin viikkoja 28+6 la mukaan mutta ne arvioi,että viikot olis oikessti ollut 29+3. ja painoarvio oli 1500g nyytillä. Mä en ainakaan vielä ole kuullut että olisin menossa toiseen painoarvioon. Pitäis varmaan kysellä,että mitä ne meinaa. Hyvä että tuli puhetta!

Vierailija
14/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Mä en olekkaan pitkiin aikoihin käyny..on siitä ainakin 2 pvä :). On ollu tohinaa, kun esikoinen alottaa puolipäivähoidossa ja ollaan oltu tutustumassa joka päivä ja tänään niillä oli jo valokuvaus, vaikka alotetaan virallisesti ens maanantaina.

[color=red] Mä olen tota masua miettiny, et mä haluisin mennä ultraamaan, et kaikki on hyvin ja tietää kans minkä painonen on tulossa! Olen valittanu sitä täällä jo vaikka kuinka kauan, mut en oo saanu vaan aikaiseksi lähtee ultraan. Kun se on niin kallistakin :(

Masussa on meinaan potkut vähentyny huomattavasti. Senkin takia haluisin ultraan. Ne kattoo niitä jotain ' napavirtauksia' et istukka toimii kunnolla yms. Onkohan vaavi jotenkin rauhottunu? Ja välillä on potkinut ylöspäin eli on alkanut tajuumaan, et tarvis kääntyy pää alaspäin. Potki meinaan aikasemmin pääasiallisesti alas koko ajan!

[color=red] Aah..tuun myöhemmin ruoka palaa!

[color=blue] Hanna*

Vierailija
15/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] KAIKILLE UUSILLE TERVETULOA!

Vierailija
16/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten keskiviikko. Olispa jo perjantai! Pääsisin neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä :)

summersnow:kannattaa käydä kattoos niitä kankaita

www.kangastukku.com

itse olen ostanut sieltä kankaita jonkin verran. Sielä on ainakin aika paljon sellaisia kankaita jotka sopii kestovaippoihin. Kannattaa vilkaista sieltä tilkut/poistot.

Oma nyytti: Nyytti sitten herätti mun aamulla kl.6.00.En olis millään halunnut nousta,mutta kun nyytti piti kovaa elämää niin ei siinä voinut sitten nukkuakkaan. Ja sitten toiseks oli ihan tuhoton nälkä,niin oli pakko mennä laittaa jotain syömistä. Sitten menin siinä 9 maissa vähän pitkälleen kun lihaksia kiristi niin, enköhän ollut tietty nukahtanut ja heräsin sitten klo11. No eipä väsytä enää :)

Nyt täälä mietiskelen,sitten että mitähän alkais tekemään jälleen. Kun ulkonakin tupruttaa räntää taivaan täydeltä. Enkä paljon yksin uskallakkaan ulos lähteä,etten kaadu. No eiköhän tässä jotain keksi.

Päivän jatkoja

Lilli81 30+5 (p.s häiristä kun joku jo huhuili joulukuun pinoa :)

tuntee ittensä jo niin kauan täälä olleeksi!)

Vierailija
17/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vielä... onneksi :)

Yön sain onneksi nukuttua, eikä supistukset vaivanneet. Näin kyllä unta, että olin kipeä ja sain kipulääkettä, joten varmaan on ollut joku supistus päällä tuon unen ajan :D... ja mennyt sitten ohi kun kipulääkekin vaikutti niin nopeasti siinä unessa.

Aamusesta sitten alkoikin vessareissun jälkeen taas supistelemaan, joten päätin pysyä sängyssä koko päivän vaikka ei supistaisikaan. Onneksi vessa on lähellä ja

nyt täytyy lopettaa kun akku loppuu tästä läppäristä

Ninni rv 27+0 (jee uusi viikkoa kasassa)

Vierailija
18/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoxa:

[color=red] Mä olen tota masua miettiny, et mä haluisin mennä ultraamaan, et kaikki on hyvin ja tietää kans minkä painonen on tulossa! Olen valittanu sitä täällä jo vaikka kuinka kauan, mut en oo saanu vaan aikaiseksi lähtee ultraan. Kun se on niin kallistakin :(

Masussa on meinaan potkut vähentyny huomattavasti. Senkin takia haluisin ultraan. Ne kattoo niitä jotain ' napavirtauksia' et istukka toimii kunnolla yms. Onkohan vaavi jotenkin rauhottunu? Ja välillä on potkinut ylöspäin eli on alkanut tajuumaan, et tarvis kääntyy pää alaspäin. Potki meinaan aikasemmin pääasiallisesti alas koko ajan!

Mulla on kans nyytin potkut vähentynyt aika paljon. Viimeisin 3 viikon aikana. äppäpkl kaikki oli kuitenkin silloin 2 viikkoo sitten kunnossa. Kaipa ne rauhoittuu kun ei ole tarpeeksi tilaa möyriä. Välillä alan huolestumaan kun se on niin hiljainen,mutta sitten tulee pari potkua niin taas ajattelee,että kaikki on varmaankin kunnossa. Eilen meidän nyytti kävi pää alaspäin,mutta päivän mittaan varmaankin kyllästyi ja kääntyi takas pyllyalaspäin. Tänään se on taas vinottain ja käsillä rummuttaa aina välillä keuhkoja.

Lilli81 30+5

Vierailija
19/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen on ollu alkuviikon saikulla ja lisää pitäis mennä hakemaan 12.30 elikkäs tunnin päästä. Flunssa iski sunnuntai-iltana. Sit kun on tää tilanne, että viikot asun vanhempieni luona työn takia, koska työ matkaa tulis omasta kodista käsin 142 km per suunta ja nyt sitä on vaan 40 kilometriä. Soitin sitten tänne vanhempieni asuinkunnan terkkariin ja pyysin aikaa, että saan saikkutodistuksen. Eivät meinanneet ottaa mua vastaan, kun ole ulkopaikkakuntalainen. Ehdotti että ajaisin 40 kilsaa edestakaisin työterveyshuoltoon. Sit vasta anto periksi kun sanoin että oon seitsemännellä kuulla raskaana enkä aio pelleillä tän asian kanssa. Kuumetta mulla ei oo ja sair.hoitajan tarkastuksessa mulla oli 34 astetta alilämpöä. Hieman hoitsu säikähti ja yritti saada kiinni lääkäriä, mutta turhaan. Passitti mut kuitenkin kotiin. Soitin vielä sit neuvolaan ja kysyin niiden mielipidettä asiaan. Jos alilämpöä jatkuu pitkään niin pitää ottaa yhteys äitiyspoliin. Alilämpöä edelleen ja nyt menossa siis lääkäriin. Ihan on kuumeinen olo ja limaa on pää täys. Ajattelin pyytää saman tien loppuviikon että saan mennä omaan kotiin sairastaan!

Eppu on aikas vilkas ollu nyt kun oon ollu kotona, tai siis kai sen liikkeet huomaa paremmin kun lepäilee vaan! Tänään kuitenkin pitäis jaksaa mennä kangaskauppaan katsomaan hääpukukangasta, enää on n. 5 viikkoa häihin. Alkaa iskeä paniikki, että onko kaikki varmasti suunniteltu. Sitä en vieläkään tiedä!

No nyt meen juomaan vielä kuumaa mehua ennen kuin lähden lääkäriin valittamaan!

Venla82 ja Eppu 27+1

Vierailija
20/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitkästä aikaa ilmoittaudun mukaan rinkiin.

Tänään on töiden jälkeen neuvola ja lääkäri, ihan kivaa mennä vaikkakin jännittää, kun mulla tuota painoa on tullut jo varmaan saman verran kuin esikoista odottaessani yhteensä ! ( siis ainakin 10kg ) No, tosiaan aiemmin ei ole th sanonut mitään, katotaan miten nyt käy. mahassa on käynyt kova mylläkkä kokopäivän.Ihanaa!

Eikö teistä kukaan ole väsynyt, kun siitä ei paljoa valiteta? Mua väsyttää jatkuvasti ja aivan hirveästi. Nytkin. Hg ei ole ollut alle 130 , mutta ei vaan meinaa näin iltapäivisin silmät pysyä auki. Tosin ei näin viikolla tule päiviäuniakaan nukuttua, viikonloppuisin sitten nukun.

Minä haaveilen tuosta uudesta äp;sta. En ole vielä hakemuksia kelaan laittanut, tapaan pomon vielä tälläviikolla, niin vähän sen kanssa tarvii jutella. Töissä pitäisi jatsaa vielä jonnekin toukokuun puoleenväliin ja nyt jo motivaatio ollut aikansa miinuksilla.

Toivotaan, että aurinko alkais jo paistelee, niin tää mielikin tästä piristyisi.

miniä04 ja rv 27+4