Pepsi Max -addiktit pinoon?
Kauanko olet ollut koukussa? Paljonko menee? Mistä ostat sitä?
Kommentit (47)
Ennen join 1,5 l viikossa. Parin vuoden sisällä addiktio on pahentunut ja juon noin 3 isoa pulloa viikossa. Nyt ostin 24 pakkauksen minipulloja (0,33 l) ja olen samaan aikaan häpeissäni ja innoissani. Ajattelin, jos joisin yhden minipullon päivässä.
ei se ole yhtään sen "terveellisempää" vaikka siinä ei sokrua olekaan.
Viikonloppuisin menee se 2 pack ainakin, oon yrittänyt hillitä kyllä viikolla "juopottelua" :D Ostan yleensä Lidlistä tai S-marketista, koska siellä se on halvinta (~2,80 / 2 pulloa). Ah parasta.
Juon noin kolme 1,5l pulloa viikossa. En tupakoi, mutta veikkaan että jokseenkin tältä se tuntuu olla koukussa nikotiiniin. En tosin tiedä, mikä se koukuttava juttu Pepsi Maxissa on...
1,5l päivässä. Koukussa ollut 8v. Ostan ihan mistä vaan ja maksan mitä vaan kunhan vaan ei lopu kesken! (Voi häpeä)
Vierailija kirjoitti:
Perustelut, kiitos.
Light-cokiksia sanotaan aina epäterveellisiksi, mutta mitään tarkennuksia ei kuulu. Epäterveellisiä verrattuna mihin?
Sokeria ei siis ole vaan hyvin siedettyä keinotekoista makeutusainetta jota saa kitata aika hiton paljon ennen kuin terveysriskit tulevat vastaan.
Lisäaineita? Tuskin mitään ainutlaatuisen kamalaa, kaikkien täytyy olla elintarvikekäyttöön kelpaavia. Miksi fun lighteista ja mehukateista ei muuten elämöidä samaan malliin? Tiivisteitä kun ovat, ne eivät ole edes valmiiksi lantrattuja toisin kuin pepsimax.
Hiilihappoa? Niin on vissyssäkin jota en ole kenenkään kuullut vielä haukkuvan epäterveelliseksi, lisäksi nämä uudet vitaminoidut makuvedet sisältävät yllättävän paljon hedelmäsokeria.
Kofeiinia? Murto-osa kahvikupillisen sisältämästä määrästä.
Kraanaveteen verrattuna pepsimax on varmasti epäterveellistä. Mutta mihinkään muuhun juomaan verrattuna ei erityisen.
En yritä vittuilla, vaan ihan aidosti haluaisin pepsimax-addiktina tietää, mikä siinä tarkalleen ottaen on niin kauhean epäterveellistä.
Täällä myöskin yksi, koukussa jo joku 10 vuotta, pahentunut vaan vuosien saatossa. Tällä hetkellä menee 1-2 isoa pulloa/päivä. Vaihtelevasti myös cola zero uppoaa, samoilla määrin. Ärsyttää kun ei päivää voi edes alottaa ilman lasillista tuota addiktoivaa ainetta.
Olen enemmänkin CocaCola Zero - addikti, mutta pepsi max käy silloin hyvin kun tota ei ole saatavilla
Cokis zero/pepsi max. Jäin raskaana koukkuun kun korvasin kahvin kokiksella...
Enkä juo näitä sokerittomia "terveydellisyyden" takia, vaan maun. Nää ei ole niin imeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut, kiitos.
Light-cokiksia sanotaan aina epäterveellisiksi, mutta mitään tarkennuksia ei kuulu. Epäterveellisiä verrattuna mihin?
Sokeria ei siis ole vaan hyvin siedettyä keinotekoista makeutusainetta jota saa kitata aika hiton paljon ennen kuin terveysriskit tulevat vastaan.
Lisäaineita? Tuskin mitään ainutlaatuisen kamalaa, kaikkien täytyy olla elintarvikekäyttöön kelpaavia. Miksi fun lighteista ja mehukateista ei muuten elämöidä samaan malliin? Tiivisteitä kun ovat, ne eivät ole edes valmiiksi lantrattuja toisin kuin pepsimax.
Hiilihappoa? Niin on vissyssäkin jota en ole kenenkään kuullut vielä haukkuvan epäterveelliseksi, lisäksi nämä uudet vitaminoidut makuvedet sisältävät yllättävän paljon hedelmäsokeria.
Kofeiinia? Murto-osa kahvikupillisen sisältämästä määrästä.
Kraanaveteen verrattuna pepsimax on varmasti epäterveellistä. Mutta mihinkään muuhun juomaan verrattuna ei erityisen.
En yritä vittuilla, vaan ihan aidosti haluaisin pepsimax-addiktina tietää, mikä siinä tarkalleen ottaen on niin kauhean epäterveellistä.
Ei ole vain hiilihappoa, kuten vichyssä, vaan myös fosforihappoa ja sitruunahappoa jotka kyllä päivittäisessä käytössä vaurioittavat hampaita eikä tuskin kumpikaan mitään terveystuotteita muutenkaan ole.
Täälläkin yksi, litrasta kahteen juon päivässä. Ostan samasta Prismasta kuin ruuatkin.
Maha ei nykyään kestä kauheasti kahvia niin juon kofeiinini pääasiassa Pepsi Maxina. Pieneen päänsärkyyn jääkaappikylmä Pepsi Max on myös parasta.
Mulla todettiin hiljattain keliakia. Oman käsitykseni mukaan ruuan kanssa litkitty Max auttoi vähentämään vatsakipua. Jotenkin se poreilu vähensi ruuan kontaktia mahalaukkuun. Tai jotain. Nyt kun maha on kunnossa ei tuo Pepsi Max tunnu enää nii-in ihanalta eliksiiriltä. Mutta jonkinlaista itselääkintää se mulle oli.
Hurjan happamiahan kevytlimsat ovat. Rankkaan hampaille lisäfluoria, jottei legot liukene tämän harrastuksen vuoksi. :)
Just. Taidan olla pahin.
Pepsi Maxia kuluu 3-4 litraa päivässä, ostan Prismasta 4x2-packeja tai S-Marketista 2x1,5-packeja.
Koukkuun jäin, kun litku tuli Suomeen 90-luvulla. Tarkkaa vuotta en muista.
Hengissä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Enkä juo näitä sokerittomia "terveydellisyyden" takia, vaan maun. Nää ei ole niin imeliä.
Syntyikö ylivilkas lapsi?
Vaikuttaa hampaiden lisäksi myös luuston kalkkiaineenvaihduntaan ja happamoittaa elimistöä ja voi tehdä hapottoman mahan.
Onneksi elimistö pisti stopin ja tulin allergiseksi oletettavasti aspartaamille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä juo näitä sokerittomia "terveydellisyyden" takia, vaan maun. Nää ei ole niin imeliä.Syntyikö ylivilkas lapsi?
Aspartaamia saa muistaakseni juoda limpparina seitsemän litraa turvarajaan. Ja siihen rajaan on laskettu kymmenkertainen marginaali sitä varten, että jotkut ihmisyksilöt ovat toisia herkempiä. Aspartaamin suhteen haitallinen määrä olisi siis noin 70 litraa Pepsi Maxia päivässä.
Itse en kemikaalikuorman pienentämiseksi suostu esimerkiksi värjäämään hiuksiani, käyttämään kynsilakkaa tai käyttämään hajustettuja tuotteita (meillä siivousaineetkin ovat hajusteettomia), saati tupakoimaan tai käyttämään alkoholia. Pepsi Maxia kyllä juon. Ehkä sulla hieman asioiden riskitasoista epäselvyyttä?
T. Se tuore keliaakikko :)
Mitä ihmettä? En tiennyt, että tämä on oikeasti joku juttu, että tällaiseen ollaan koukussa.
Kertokaas nyt ammattilaiset, että mitä eroa on Pepsi Maxilla ja Coca Cola Zerolla? Tai mikä on Lightin ja Zeron ero? Olen näitä joskus pähkäillyt, vaikken itse käyttäjiin kuulukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä juo näitä sokerittomia "terveydellisyyden" takia, vaan maun. Nää ei ole niin imeliä.Syntyikö ylivilkas lapsi?
Ei :D itseasiassa ihmeen rauhallinen. Odotin lapsiarjen olevan paljon pahempi!
Itse olin ennen koukussa kokikseen mutta vaihdoin sen Pepsi Maxiin. Vaikka Pepsi voi itseasiassa olla jopa epäterveellisempää niin ei ainakaan kaloreita.
Tiedän ettei ole millään muotoa terveellistä juoda joka päivä virvoitusjuomia. Mutta perustelen sen sillä, että moni muukin asia on epäterveellistä ja Pepsi on ainut paheeni. En juo edes kahvia.
Menee 1.5 - 2 litraa päivässä. Olen juonut sitä niin kauan kuin sitä on tehty. Ostan Prismoista party päkkejä tai jos ei pääse Prismaan niin Lidlissä kans halpaa.