Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"OLEN VAAN REHELLINEN" oikeuttaa sanomaan ilkeästi? Just, nämä ihmiset ei muutenkaan ole sieltä fiksuimmasta päästä.

Vierailija
10.06.2017 |

Törmään tosi usein näihin itsekkäisiin AIKUISIIN ihmisiin jotka sanovat ilkeästi ja töksäyttelevät ilman että osaavat millään lailla sensuroida itseään. Naurettavinta on, että sitten he nostavat itseään jalustalle, että he puhuvat vaan aina suoraan. Teinipissiksille tämä on ilmeisesti aika yleistä, toki moukkamaista heiltäkin, mutta että edes aikuisena ei osaa puhua vaan kokee että rehellisyys on sitä että paljastaa sanoillaan oman älykkyytensä ja kehitysvaiheensa pysähtymisen?

Eikö näille järjen jättiläisille ole tullut mieleen, ettei suoraan ja rehellisesti puhuminen tarkoita, että voi surutta sanoa mitä sylki suuhun tuo ja loukata toista? Kyllä, siihen tarvitaan hieman älykkyyttä ja tilannetajua että osaa asetella sanat niin että keskustelusta saa jotain irti ja osaa ilmaista asian rakentavasti, mutta kuka kertoisi sen niille jotka on niin"rehellisiä" että sylki ja paska vaan lentää suusta? Vai onko kyse vain aivojen kapasiteeteista ja tällaisia ihmisiä pitää vain sietää?

Niin ja juuri nämä sanat teki mieli kohdistaa yhdelle tietylle ihmiselle (varmaan kaikki tunnemme tällaisia ihmisiä), mutta asettelin ne kuitenkin sivistyneempään ja rakentavampaan muotoon.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiin ei ehkä vaikuta yhtä hyvin jos sanoo että tuntuu pahalta. Tai riippuu tapauksesta, esim. mun sisko sanoi usein jotain mistä loukkaannuin. Sit yks kerta sanoin, että loukkaannun tosta joka kerta yhtä paljon. Ja se loppu siihen. Sisko sanoi että anteeksi, ei ollut tajunnut. Mut toisaalta sisko ei olekaan näitä "olen vain rehellinen" ihmisiä. Meillä meni vain huumorintajut siinä kohtaan vähän ristiin.

Mutta töissä on kyllä tällainen REHELLINEN ihminen :D . Hänelle on muutama sanonut suoraan, että etkö sä nyt ymmärrä että sun tapas ei ole aina paras tai ainoa tapa toimia, kun se on käynyt haukkumassa toisten toimintatapoja. Sit tää rehellinen on tullut mulle supisee, että nyt toi yks tuolla on tainnut seota, kun ihan tosissaan väitti että hänen tapansa on parempi :D Mä oon koittanut diplomaattisesti sanoa, että hyvinhän se homma hoituu niinkin, mut tää rehellinen vaan pyörittelee silmiään, et kyl sil täytyy olla jotain vikaa päässään kun ei tajua. Ei siis YHTÄÄN kyseenalaista omia toimintatapoja.

Vierailija
22/24 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ongelma ei ole pelkästään se, että tuollainen tyyppi sanoo jonkun asian ääneen, vaan myös se, että ne "rehellisesti sanotut totuudet" ovat useimmiten sen henkilön omia mielipiteitä, eivätkä todellakaan mitään absoluuttisia totuuksia.

Ne kommentit eivät kerrokaan niin paljon siitä henkilöstä, jolle ne sanat osoitetaan, vaan "suoraan sanominen" on enemmänkin sanojan tapa ilmentää kuvitelmaansa että hän itse on parempi kuin muut ja siksi hänellä on varaa kritisoida muita.

Ylläolevan äidin taktiikka poikiensa kanssa toimii, jos kyse on ihmisistä, jotka välittävät toisten tunteista. Muille totuuden torville voi yrittää kertoa, että puheillaan hän ei vain loukkaa muita vaan itsestään käsityksen huonokäytöksisenä tyyppinä, jolla on niin huono itsetunto, että pitää mollata muita.

Jos mikään asiallinen ja kohtelias tapa ei toimi, sitten varmaan pitää kylmän rauhallisesti ruveta ruotimaan ko. henkilön sanomisia ja iskeä niillä takaisin. Jos vaikka "rehellinen" ämmä on arvostellut muiden naisten ulkonäköä, sitten hänelle pitää sanoa että "Totta puhuen, sinäkin olet sitten alkanut rasvoittua tuosta vyötärön kohdalta. Ikävän näköistä. Haluatko mun personal trainerin yhteystiedot?"

Mutta mun kokemuksen mukaan nämä "rehelliset" eivät kestä mitään kritiikkiä ja sanomista itsestään. Riippuu siis persoonasta meneekö sanoma perille vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Johtuuko itsekkyys kasvatuksesta? 

Vierailija
24/24 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mulla on sellainen alainen. Vuoden oon kuunnellut sitä jauhamista ja koettanut rakentavasti keksiä hänen kanssaan ratkaisuja asioihin. Eilen tuli mitta täyteen ja totesin, että tässä työpaikassa ei ole pakko olla, jos työ tuntuu koko ajan rankalta ja kaikki on huonosti. No mut eihän hän pahalla. Sanoo vaan mitä ajattelee. Ja ihan älyttömän kielteisellä aanensävyllä koko ajan, btw. Mutta sehän on vaan hänen persoonaa ja kaikki pitäis hyväksyä sellaisina kuin on, ei hän tapaansa aio muuttaa.

Ja kyseessä on aikuinen mies, ei mikään nuori kana-aivoinen hempukka.

Jos ei sano pahalla, niin millä sitten? Jos tuollaiselle sanoo, että toinen loukkasi, niin heti tulee nillitystä, että etkö ymmärrä huumoria tai "totuus satuttaa".

Mulla on ollut tuollainen työkaveri joskus. Ajoi hulluuden partaalle. Ei ollut kiva mennä töihin, kun ei ikinä tiennyt mikä on valituksen ja nälvinnän kohteena. Yt-luuta sitten lakaisi tuon kauhean ihmisen kortistoon. Aivan mahtavaa oli se.