Labrakokeen tulokset ei näy Omakanta-palvelussa?
Eli kävin verikokeessa ja lääkärikin sanoi että tulokset näkyisivät Omakannassa. Näen sieltä kyllä kaikkea muuta ja edellisiä labratuloksia mutta en näitä. Googlasin ja ilmeisesti nykyään tietojen pitäisi tulla viimeistään muutamassa tunnissa näkyviin (ainakin muissa shp:ssä). Ja esim röntgenissä kun kävin tällä viikolla niin tulokset tuli alle tunnissa Omakantaan ja minulle myös tekstiviestillä.
Pitäisikö tästä huolestua? Googlesta löytyi myös tieto, että jos tuloksissa on jotain poikkeavaa niin voi olla että tulosten näkyvyyttä on viivästetty että lääkäri käy ne ensin potilaan kanssa läpi. Onko kellään kokemusta millaisella aikataululla HUS:n labrakokeet tulokset olisi nähtävissä?
Inhottavaa nyt odotella maanantaihin kun sain päähäni tämän että sieltä on löydetty jotain poikkeavaa ja siksi ei tulokset näy...
Kommentit (7)
Erikoissairaanhoidon kautta määrättyjen kokeiden tulokset ei välttämättä näy. (Vaatinee erillisen lupapaperin?) Tk:sta määrättyjen kokeiden tulokset taas näkynevät nopeasti valmistumisen jälkeen. Toisaalta myös joissakin kokeissa voi mennä pidempään valmistua esim. geenitestit. Ja eri kokeilla on erilaiset viiveet asetettu, jotteivät tulokset näkyisi ennen lääkärin arviota omakannassa.
Kiitos vastauksista!
Löysin tällaisen uutisen https://yle.fi/uutiset/3-9366098 "Laboratoriotulokset Omakantaan jopa muutamassa minuutissa", (ei koske kylläkään HUS:ä) mutta jos lääkärin kerran pitää kuitata ennenkuin näkyy niin miten se on edes mahdollista että näkyisivät muutamassa minuutissa? Ja tässäkään ei puhuta lääkärin kuittauksesta ennenkuin näkyvät.
Minun kokeet oli määrätty tk:sta ja siellä oli perusverenkuvan ja tulehdusarvojen jne lisäksi muitakin juttuja kyllä, mutta luulisi että edes nämä perustestit näkyisivät nopeasti?
Osaako kukaan kokemuksella sanoa kauan teillä on mennyt että (HUS:n) tulokset näkyy?
Ap
Kyllä ne sinne tulee viimeistään kahdessa viikossa.
Yleensä tulokset on näkyny jo aika pian mutta yhdet tulokset ei o ja päivämäärä on kyllä milloin ne on otettu mutta kun sitä klikkaa niin ei näy ja tuloksia ja lääkäri väittää että tulokset oli tulleet ja että on viivettä mutta aika kauan se viive kestää kun on kulunut jo kuukausia tai vuosi... mulla ei sitten taida olla oikeutta nähdä omia tuloksiani
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Löysin tällaisen uutisen https://yle.fi/uutiset/3-9366098 "Laboratoriotulokset Omakantaan jopa muutamassa minuutissa", (ei koske kylläkään HUS:ä) mutta jos lääkärin kerran pitää kuitata ennenkuin näkyy niin miten se on edes mahdollista että näkyisivät muutamassa minuutissa? Ja tässäkään ei puhuta lääkärin kuittauksesta ennenkuin näkyvät.
Minun kokeet oli määrätty tk:sta ja siellä oli perusverenkuvan ja tulehdusarvojen jne lisäksi muitakin juttuja kyllä, mutta luulisi että edes nämä perustestit näkyisivät nopeasti?
Osaako kukaan kokemuksella sanoa kauan teillä on mennyt että (HUS:n) tulokset näkyy?
Ap
~Meri~ kirjoitti:
Yleensä tulokset on näkyny jo aika pian mutta yhdet tulokset ei o ja päivämäärä on kyllä milloin ne on otettu mutta kun sitä klikkaa niin ei näy ja tuloksia ja lääkäri väittää että tulokset oli tulleet ja että on viivettä mutta aika kauan se viive kestää kun on kulunut jo kuukausia tai vuosi... mulla ei sitten taida olla oikeutta nähdä omia tuloksiani
Sama ongelma. Itselläni osa tuloksista näkyy ja osa ei näy. En tiedä miksi?
Lääkärin pitää katsoa/kuitata labratulokset ennen kuin ne näkyvät Omakannassa. Ei siis liity mitenkään siihen ovatko poikkeavia vai eivät. Eli lääkärisi ei ole nähnyt kokeita, minkä vuoksi ne eivät näy.