Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva käyttää käsiäni työkalunaan. Yleistä?

Vierailija
29.03.2006 |

Tarttuu käteeni ja osoittaa kirjassa olevia kuvia. Monesti vastaa noin kysymyksiini. Voi myös spontaanisti tarttua sormeeni ja viedä sen kuvan päälle. Ikäänkuin pyytäen minua kertomaan kuvasta.

Kyseessä ovat sanattomat pyynnöt, joita vauva esittää myös halutessaan hellyyttä. Kutitus on meidän lempipuuhaa. Vauva tarttuu usein käteen ja vie sen alueelle, josta haluaa äidin kutittelevan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän teet kai muutenkin. Ei vauva vällttämättä ymmärrä että vois sitä kuvaa omalla kädellä näyttää.

Vierailija
2/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurous ei ainakaan tule kysymykseen ja hyvin vastavuoroinen vauva tuskin autisti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse näyttänyt kuvia sormella osoittaen, joten lapsi " olettaa" nyt että kuvia katsotaan just siten, että äiti osoittaa niitä sormella. Tässä on nimenomaan kyse vuorovaikutuksesta ja kontaktin ottamisesta ja useimpien lasten mielestä tämä on tosi kivaa.

Vierailija
4/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaisia lapsia on mulla kaksin kappalein. Aivan normaalia siis, ole huoleti.

Vierailija
5/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kumpikaan ei todellakaan ole kuuro tai autisti :-)) Kaikkia vastauksia sitä tällä palstalla saakin :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan