Miten laitan allekirjoituksen pdf-sähkölaskuun?
Kelaan pitäisi laittaa sähkölaskut liitteiksi, mutta olen hukannut paperiset. Miten laitan allekirjoitukset (ja merkinnät siitä että haluaisin Kelan maksavan laskut suoraan sähköyhtiölle) pdf-muodossa oleviin sähkölaskuihin?
Kommentit (9)
Avaa pdf -> työkalut -> täytä ja allekirjoita
Ja printtaamassa voi käydä muistaakseni esim. Kelan toimistossa tai kirjastossa, jos ei omaa tulostinta ole.
-1
Vierailija kirjoitti:
Avaa pdf -> työkalut -> täytä ja allekirjoita
Mutta enhän silloin saa laitettua omin käsin sutaistua nimmaria? Vai kelpaako pelkkä teksti?
Miks niihin pitäis laittaa allekirjoitus?
Ei ne mitään allekirjoitusta laskuun tarvi. Kirjoita tarvittavat lisätiedot viesti-kenttään Kelan omilla sivuilla. Miksi ihmeessä lasku pitäisi allekirjoittaa?!?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään allekirjoitusta laskuun tarvi. Kirjoita tarvittavat lisätiedot viesti-kenttään Kelan omilla sivuilla. Miksi ihmeessä lasku pitäisi allekirjoittaa?!?
Aina on sossusta sanottu että laskut pitää allekirjoittaa. Onko Kelalla sitten eri käytäntö?
sulla pitäs olla sellanen kynä hiiri, sitten saat ainakin käsialanäyttees digitaalisesti, ei pitäs olla enää kalliita sellaset
m85 kirjoitti:
sulla pitäs olla sellanen kynä hiiri, sitten saat ainakin käsialanäyttees digitaalisesti, ei pitäs olla enää kalliita sellaset
Ei ole tarpeen, sillä allekirjoituksen voi kuvata ja liittää sen mukaan suoraan kuvana.
Kai se onnistuu lukuohjelmankin kautta.
Itse olen tehnyt sen joskus hankalasti kun allekirjoitus vaadittiin ja pdf oli kuitenkin kirjoitussuojattu.
Piti etsiä editointiohjelma ja ensin purkaa se suojaus ja sitten editointiohjelmassa liimasin allekirjoituksen kuvana.
Ja ihan typerä yhdistysjuttu, eikä edes mikään virallinen paperi.
Käsittääkseni Kelan hakemuksissa on se "lisätietoja" -kohta.
Toinen vaihtoehto: printtaa pdf:t, allekirjoita etc., kuvaa tai skannaa, lähetä KELAan.