Kyllä on kauheeta kun äiti-ihmisellä on ihan neljänä päivänä lomalla omaa menoa :D
Tutuntuttu oli tuhissut, että olisiko kannattanut festarit juosta nuorena ja tehdä sitten vasta lapsi. Jep, se on kyllä kehityshäiriön ja kiintymyssuhteen ongelmien paikka, kun alakouluikäisen vanhemmat menevät kesäkuussa yhdeksi päiväksi festareille, äiti menee heinäkuussa yhtenä päivänä omien ystäviensä kanssa, yhtenä tapahtumaviikonloppuna ''hostaamme'' vieraita ja käymme tapahtumissa ja heti kuukauden päästä taas mennään miehen kanssa kaksi yhdeksi päiväksi festareille! Kesä pilalla lapsiparalla :(
Ja taaskaan kukaan (tämä tutuntuttukaan, joka tuntee ihan yhtälailla miehen myös) ei näe millään tavalla ongelmallisena, että miehellä on menoja ilman lapsia.
Kommentit (5)
No me mennään miehen kanssa kaksin ulkomaanmatkalle, lapset 3 vrk mummolassa. Lisäksi olen viime kesän jälkeen ollut kahdesti parin päivän matkalla. Tuskin traumatisoituvat enempää kuin minun seurassanikaan. Luin, että laulaja Irinalla samanlainen kaipuu olla välillä yksin.
Onko tutuntuttu ihminen, joka joutuu jälkikasvuanne jotenkin paimentamaan kun menette?
Vai onko tutuntuttu vain ehkä nimetty nimi, joka saa kyseenalaisen kunnian olla moralisointi, jonka kuulette siltä tutultanne, joka niitä lapsianne paimentaa (eikä millään viittisi) - tutuntuttu ei ehkä ole ikinä sanonut asiasta puolta sanaa, mutta oma lapsenvahtinne on asiasta jotain mieltä ja näin väittää jonkun muun olevan tätä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Onko tutuntuttu ihminen, joka joutuu jälkikasvuanne jotenkin paimentamaan kun menette?
Vai onko tutuntuttu vain ehkä nimetty nimi, joka saa kyseenalaisen kunnian olla moralisointi, jonka kuulette siltä tutultanne, joka niitä lapsianne paimentaa (eikä millään viittisi) - tutuntuttu ei ehkä ole ikinä sanonut asiasta puolta sanaa, mutta oma lapsenvahtinne on asiasta jotain mieltä ja näin väittää jonkun muun olevan tätä mieltä?
Olemme sikäli onnekkaassa asemassa, että lapsemme on molempien isovanhempien ainokainen, jota haluttaisiin hoitoon enemmän kuin haluamme antaa :D Samoin tädit haluavat ainoan sukulaislapsensa hoitoon, ihan muutenkin vaan. Ei siis ongelmia siinä, että ''joku joutuu paimentamaan''. Jotkut lapset ovat ihan oikeasti kivoja ja kauniisti käyttäytyviä, ja on perheitä, jotka mielellään ovat tekemisissä toistensa kanssa ja auttavat siinä missä pystyvät.
Tämä tutuntuttu on itsekin äiti, pari alle kouluikäistä lasta. Ei ole tainnut olla missään yksinään tai miehensä kanssa lasten syntymän jälkeen. En tiedä, onko näin omasta tahdosta vai miksi.
Meillä muuten kaveriperheidenkin kesken lapset yökyläilevät ja ''ovat paimennettavina'' :)
t.ap
Älä välitä tuollaisista puheista. Tutuntuttua todennäköisesti vaan ketuttaa kun sulla on muutakin elämää ja muitakin mielenkiinnonkohteita kun lapset!
Itse olen törmännyt samaan ilmiöön ja tullut siihen tulokseen että jos on omaan elämäänsä tyytyväinen, ei tarvitse kauhistella muiden tekemisiä ja tekemättä jättämisiä. Toki eri asia jos lapsistaan ei huolehdi asianmukaisesti ym. mutta tässä sun tapauksessa ei taida olla siitä kyse :)