Vaimo joka ei koskaan kehu
Kehun vaimoani, teen kotitöistä osani, käyn töissä. Jostain syystä en saa vaimoltani kehuja juuri mistään. Olisi miellyttävää kuulla edes joskus kehaisu, kun olen käynyt parturissa tai laitan parempaa päälle. Alkaa tuntua siltä että hän ei arvosta eikä rakasta minua, vaan hakee minusta jotain muuta, kyllähän tämä ajatus mieleen on tullut.
Mitä pitäisi tehdä?
Onko yleistä että vaimot eivät kehu puolisoitaan vaan kenties pitävät heitä "itsestäänselvyytenä"?
M38
Kommentit (8)
Se tästä nyt vielä puuttuisi, että tuo natisee tollasta. En muista koska olisi viimeksi jotain mukavaa sanonut. Kaikki arkinen kuitataan sillä, että tekemiseni ovat turhia.
" kyllä mun äiti sitä ja tätä ja äiti teki sen sillai"
Teetkö jotain kehumisen arvoista, vai onko tämä nyt sitä että mamman eikun vaimon pitäisi huomata miten hyvin poikakulta osasi tyhjentää tiskikoneen? Normiaskareet ovat kyllä sellaista perusjuttua josta ei täysikasvuisen pitäisi mitään ylistystä odottaa, eri asia sitten jos onnistuu jossain poikkeavassa tai haastavassa, vaikkapa että rakentaa oivan pihaterassin tai saa ylennyksen työpaikalla. Tai laittaa edes vähän vaativamman aterian. Vaimosi luultavasti ajattelee että olet niin kehittynyt yksilö, että ei tarvitse olalle taputella siitä että mies osasi imuroida ihan itse. Kehunsa siis sekin, että rouva pitää itsestään selvänä sitä että sinä nämä asiat hanskaat.
Sama vika rahikaisella. Ei ole vaimo kehunut, ei edes iso kaluni ole koskaan saanut kehuja. Ilmeisesti ajattelee, että ylpistyn liikaa tai lähden heti esittelemään muilla. Housutkin pitäisi olla väjiä, ettei muut naiset huomaa. Olen pienikokoinen mies ja ainut hieno ja komea asia mikä löytyy on kalu. Siinä luoja on ollut antelias, kun on muualla säästänyt. Joskus nuorempana piti ihan tilastoja näyttää ja mittaa käyttää, kun vähättelin vehjettäni. No tosiassa tykkää siitä kuin hullu puurosta ja meillä mennyt muutenkin aina hyvin. Osoittanut teoilla pitävänsä ja arvostavansa.
M60
Heh, äijät luulee että niiden vaimot rakastaa niitä edelleen.
Voin ;( minä kyllä kehun miestäni harvasepäivä ja hänkin minua.
Kyllä minä miestäni kehun, melkein päivittäin. Ja kaiken kehun mieheni ansaitseekin. Kehuu ja kiittää myös minua.
Minun mielestäni vaimosi ei yksinkertaisesti arvosta sinua, koska hän ei kehu sinua. Joko hän pitää sinua itsestään selvyytenä tai sitten pitää sinua yleisesti ottaen muita lähipiirin miehiä huonompana eli on joutunut pakon edessä tyytymään sinuun. Tältä pohjalta sanoisin ettei kannata sitoutua tuohon parisuhteeseen kovin syvällisesti, koska vaimosi todennäköisesti vaihtaa sinut "parempaan" tilaisuuden tullen tai ottaa eron viimeistään kun lapset ovat niin isoja, että hän pärjää tarvittaessa yksin lähivanhempana eron jälkeen.
Miksi kirjoitin näin? Koska minulla ja ex-vaimolla oli samanlainen tilanne. Koskaan hän ei kehunut minua julkisesti ja kahden keskenkin vain muutaman kerran (näistäkin lähes kaikki sen jälkeen kun olin huomattanut asiasta). Meille tuli lopulta ero. Asiassa oli tietysti muitakin vaikuttavia tekijöitä, mutta mielestäni se perimmäinen syy oli tuo arvostuksen ja sitä kautta rakkauden puute.
Semmoinen mielikuva on että moni nainen ei osaa arvostaa miestään kunnolla, olenko aivan hakoteillä? Miehet ilmaisevat arvostustaan mm. ostamalla kukkia, avaamalla ovia, jne, mutta mikä on naisten verrannollinen tapa osoittaa arvostusta?