Minulla on 40 astetta kuumetta, en jaksa tehdä mitään. Voinko mennä päivystykseen pelkän kuumeen takia?
Minulla on 40 astetta kuumetta (nousee päivän aikana, aamulla 38, nyt 38,9 ja eilen ja toissailtana oli 40 ja 40,1) mutta ei muita oireita paitsi lihassärky, voinko mennä päivystykseen? Asun yksin ja ihan normaalit päivätoimet ovat olleet liikaa, en ole syönyt juuri mitään ja jääkaappi on melkein tyhjä. Voiko ne ottaa johonkin tarkkailuosastolle ennenkun helpottaa 😭
Kommentit (33)
Ootko ottanut kuumeenalennuslääkettä?
Ota kuumetta alentavaa lääkettä. Kai sinulla joku tuttu on joka voi tuoda syötävää ja lääkettä.
jos ei nopeasti laske, niin mene päivystykseen. on liian korkea kuume moneksi päiväksi.
better safe than sorry
Vierailija kirjoitti:
Ei ole päivystysasia. Ota särkylääkettä.
Olen ottanut mutta kuume ei silläkään laske alle 38.
Onko muita oireita kuin kuume?
Ota kuumetta alentavaa lääkettä (vuoronperään Burana ja Panadol). t. sh
Kykenet nettikirjoitteluun. Et siis ole liian sairas, jää kotiin lepäilemään.
ja muista juoda vettä runsaasti koko ajan, kuumeilusi aikana haihdutat paljon nestettä ja ei ole hyvä kuivua. joten vesipullo sängyn vieressä ja kuumetta alentavan lääkkeen kanssa juot paljon nesteitä
Sinne päivystykseen pitää ensin soittaa. Soita sinne ja kysy äläkä täällä kysele.
Sinne päivystykseen voi ihan SOITTAA ja sieltä saa tarvittavia ohjeita. Onko puhelin tosiaan vielä niin outo ja uusi asia, ettei sitä vielä osata käyttää?
Itse asiassa korkea kuume ILMAN muita oireita on aika hälyttävä.
Aikuisen kuume ilman flunssaa on aina lääkäriasia.
Jos ei jaksa tehdä mitään niin miten ajattelit sinne päivystykseen mennä? Ambulanssilla?
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen kuume ilman flunssaa on aina lääkäriasia.
Anteeksi mitä? No ei kyllä todellakaan ole.
Mene vaan, korkea kuume aikuisella useamman päivän ilman muita oireita on tutkittava juttu.
Et mene minkään kuumeen takia mihinkään päivystykseen.
Viikon päästä jos on vielä 40°, sitte vasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei jaksa tehdä mitään niin miten ajattelit sinne päivystykseen mennä? Ambulanssilla?
Taksilla... ja muille tiedoksi, otin niitä kuumelääkkeitä. Muita oireita pelkkä lihassärky joka varmaan kuumeen aiheuttamaa. Terveyskeskus on jo kiinni joten en voi soittaa sinne.
Ehkä sinnittelen huomiseen.
Jos on huomenna vielä yhtä korkea kuume niin ehdottomasti päivystykseen, tänäänkin voisit mennä.
Ei kannata ottaa kuumelääkettä, se pidentää taudin kestoa. Siinä lääkitään immuunijärjestelmän puolustusreaktiota, ei sairautta.
Sinuna menisin lääkäriin, 40 astetta on kova kuume moneksi päiväksi etenkin ilman muita oireita.
Ei ole päivystysasia. Ota särkylääkettä.