Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisistkö lukemaan 65 sivua tekstiä noin 1½ tunnin aikana?

????
09.06.2017 |

fa

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin tekstistä.

Vierailija
2/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä kokoiset sivut, mikä fonttikoko ja tekstin sisällöstäkin, onko kyse jostain teknisestä teksistä tms. jossa pitää olla ajatus mukana ja tarkkaavainen että sen sisältää ja teksti tylsähköä, vai onko kyse mukaansatempaavasta tarinasta, jossa voi vain "antaa virran viedä".

Tuollaisenaan kysymyksesi on vähän sama, kuin joku kysyisi, että jaksatko nostaa 10 kiveä kerralla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kevyempää tekstiä ainakin, suomeksi tai englanniksi. Oppikirjaa kaavoineen voi tehdä kymmenenkin sivua tiukkaa tunnissa jos haluaa myös ymmärtää ja osata luetun.

Vierailija
4/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu sivun koosta, tekstin koosta ja fontista. Mutta peruskokoisen 400-sivuisen kirjan yleisimmillä fonttikoolla, esim. dekkarin, luen alle kolmessa tunnissa, tiedetekstiä hitaammin. 

Vierailija
5/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräistä pokkaria luen joku 25 sivua tunnissa. Jotain vähän isompifonttista voisi mennä 30-40, mutta kyllä siinä mennään aika rajoilla.

Voisin lukea tuon verran, jos olisi joku kuvakirja isolla fonttikoolla.

Vierailija
6/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.

Vierailija
7/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai :o

siis. Mitä ihmettä. Itse luen vielä tietokirjallisuutta ja kaikki jää päähän nopeallakin lukemisella.

Nyt en oikein käsitä. 

Vierailija
8/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, jos kyseessä olisi romaani, ehtisin lujea paljon enemmän kuin tuon määrän. Jos taas teksti jotain tieteellistä ja se pitäisi myös ymmärtää ja sisäistää (=muistaa), niin aika ei riittäisi mihinkään.

Vierailija
9/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen noin 100 sivua tunnissa mukaansatempaavua romaaneja

Vierailija
10/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis. Mitä ihmettä. Itse luen vielä tietokirjallisuutta ja kaikki jää päähän nopeallakin lukemisella.

Nyt en oikein käsitä. 

Et käsitä, koska pääsi on sujahtanut omaan napaasi. Suosittelen nostamaan sen sieltä ja katsomaan vähän muidenkin napoja, niin ehkä saattaisit ymmärtää. Kuten huomaat, kaikkea tietoa ei opi kirjoista.

Vierailija
11/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en oikein käsitä. 

Et käsitä, koska pääsi on sujahtanut omaan napaasi. Suosittelen nostamaan sen sieltä ja katsomaan vähän muidenkin napoja, niin ehkä saattaisit ymmärtää. Kuten huomaat, kaikkea tietoa ei opi kirjoista.

Siis en itse todellakaan ole mikään keskivertoa nopeampi lukija joten siksi ihmetyttää. Lukihäiriöt yms ymmärrän mutta jos on ihan normaali lukukyky niin kyllä luulis tuossa ajassa kykenevän lukemaan 65 sivua riippumatta tekstistä.

Vierailija
12/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn lukemaan ja olen lukenutkin. Kevyitä kirjoja menee tunnissa vielä enemmänkin.

Vierailija
13/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kaunokirjallisuudessa aika tyypillinen lukunopeus. Toki aika usein luen hitaammin, kun jään haaveilemaan. 

Raskaampaa asiateksitä ehkä voisin lukea just tuon verran, mutta ei ole tyypillinen lukunopeus. 

Vierailija
14/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi nopea lukemaan, en tiedä mistä johtuu, mutta mä liikutan silmiäni vain tekstiä pitkin nopeasti ja tiedän mitä siinä lukee. Ilmeisesti luen useamman saman kerrallaan tjn.

en lue paljon, koska kirjaimet alkaa pomppimaan (oiskohan tuo nopea lukeminen syy tähän?), mutta uskoisin että luen enemmänkin tuossa ajassa.

Vierailija
15/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla aika kevyttä luettavaa, mutta kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi