Yt:t päättyi, työkaveri pimahti...
Suoraan saikulle, ei pysty hoitamaan työvelvoitettaan loppuun. Miten teillä on irtisanottavat reagoineet?
Meitä on muitakin tässä tiimissä, osa saa jäädä, osa ei. Kaikki muut kuitenkin hoitavat työnsä loppuun.
Kommentit (15)
Joo. Onpa tosi käsittämätöntä, että joku voi ottaa työpaikan menttämisen hyvinkin raskaasti. No hyvä, että te paremmat ihmiset jaksatte porskuttaa.
Siis irtisanottavat vai irtisanotut? Et aloituksessa kertonut, kumpi työkaverisi on.
Minut irtisanottiin 2 vuotta sitten, viimeisenä tehtävänä oli perehdyttää uusi työntekijä tekemään työni. Arvaa kahdesti, olinko innoissani siitä, että jouduin riitauttamaan irtisanomisen?
Työskentelen alalla, jossa v*ttuuntuneella voisi olla mahdollisuus tehdä mittavaa vahinkoa, joten meillä ei ole irtisanomisajalla työvelvoitetta. Aika ymmärrettävää kyllä, ettei kaikki reagoi hyvin noihin uutisiin.
Enpä tuota tiedä. Itsellä on aina loppunut työvelvoitekin saman tien, joten olen päässyt ihan ilman sairaslomaa pakenemaan siihen kauhuun, että miten minä tästä tulen selviämään.
Vielä on toistaiseksi nokka pinnalla ja ensimmäinen kerta oli ehdottomasti pahin, mutta jos nyt niskaan tulisi yyteet tai lomautukset, niin ei se vieläkään naurattaisi. Kepeästi en ole koskaan asiaa ottanut.
Kerran olin jo irtisanoutunut ja tein loppuun asti töitä, ylityötunteja laskematta. Ehkä se oli joku syyllisyyden aiheuttama reaktio, että olisin muka jättänyt työnantajan pulaan, vaikka itse oli omalla käytöksellään aiheuttanut sen että jouduin etsimään uutta työpaikkaa.
Minulle työpaikka ei merkitse mitään. Olin onnellisin työttömänä.
Itse työskentelin loppuun, lukuunottamatta viimeistä päivää.
Mutta sainkin sitten aikapaljon hallaa aikaiseksi.
Ja eikä kannattas johtokunnan järjestää yhtiökokousta semmoiselle paikkakunnalle, jossa on juuri porukkaa irtisanottu. Ainakaan kahvipannuja vartioimatta.
Kuka sanoi, että itse saan jäädä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis irtisanottavat vai irtisanotut? Et aloituksessa kertonut, kumpi työkaverisi on.
Minut irtisanottiin 2 vuotta sitten, viimeisenä tehtävänä oli perehdyttää uusi työntekijä tekemään työni. Arvaa kahdesti, olinko innoissani siitä, että jouduin riitauttamaan irtisanomisen?
Mitä helvettiä? Noin vaanko sitten uuden perehdytit?
Tossa kohtaa olisi minulla loppunut huumorintaju ja olisin häipynyt saman tein .Miten riitauttamisessa kävi?
Fiksu kaveri. Sairauslomalaista ei voi erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinno, onneks se erotettiin ennen saikkua.
No, jos työkaveri irtisanottiin, niin eikös ne työt jatkossa kuitenkin kaadu teille. Itse todellakin hakisin saikkua.
Sain itse lähteä Yt:ssä, onneksi työvelvoite loppui heti. En päässyt sängystä ylös moneen päivään ja senkin jälkeen jokainen hetki hereillä sattui, keuhkoja puristi, päässä ei yhtään selkeää ajatusta. En todella olisi ollut työkunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Noin vaanko sitten uuden perehdytit?
Tossa kohtaa olisi minulla loppunut huumorintaju ja olisin häipynyt saman tein .Miten riitauttamisessa kävi?
Häipynyt samantien ja maksanut työnantajalle korvauksia?
Voitin riitajutun oikeudessa, muut YT:n jälkeen porkut saaneista tyytyivät tilanteeseen, minä sain 6kk palkan.
Jos ei oo koskaan irtisanottu niin voi ottaa raskaasti ja liian henkilökohtaisesti sen. Sitä pitää jotenkin maailmanloppuna mutta kun sen ihanuuden on kerran kokenut niin voi huomata että monenkin asian voi jatkossa järjestää toisella tavalla. Ja jatkossa tulevissa työpaikoissa siihen duuniin suhtautuu vallan eritavalla. Se ei ole enää niin henkilökohtaista. Jos kerran työnantaja voi potkaista milloin vaan pellolle niin sitä voi jo itsekin harkita lähtevänsä mäkeen kun työt alkaa kyrsiä eikä ole sellaista tunnesidosta työnjälkeensä ja työnantajaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno, onneks se erotettiin ennen saikkua.
Vaikka olisikin irtisanottu, niin eikös se irtisanomisaika lähde vasta siitä, kun parantuu?
Onpa kauhea työtoveri. Hienoa että sinä sait pitää duunisi. Ja jokainen tietää, että jos irtisanominen olisi sinua kohdannut, niin olisit ottanut asian hienosti ja tehnyt työsi loppuun.
Olet niin paljon parempi kuin muut. Hyi hyi hyi sinun irtisanottua työtoveriasi. Hyi.
Sulle 10 pistettä.