"älä pese shampoolla, ensin rasvoittuminen kiihtyy mutta sitten se loppuu" . HITOT!
olin 2 kk pesemättä shampoolla, pääsä heilui ällättävän limainen ja kutiseva tukka jonka kätkin ohuen myssyn alle ja yöt raavin kutisevaa päänahkaa! Eilen annoin periksi, menin suihkuun ja pesin kunnolla AH MIKÄ TAIVAS.
Kommentit (10)
Joo ja kookosöljy, sitä hehkutetaan hyväksi hiustenpesuun mutta itselle se teki semmoisen liimaletin ettei tosikaan !
Itse olen skeptinen noiden niksien suhteen. Ainut, mikä oikeasti toimii on kuorinta kahvinporoilla.
Mulla on alle vuorokaudessa todella rasvainen tukka. Kokeilin pari viikkoa joskus olla pesemättä shampoolla. Joo oli paskanen tukka vaikka jotain puhdistavia juttuja laitoin päänahkaan.
Mulla auttaa se, että pesen joka kolmas päivä. Ennen joka päivä. Mutta ei kyllä tuon pitempään. Pesuvälien pidentäminen on vähentänyt rasvoittumista ja vahvistanut hiuslaatua.
Joillekin pelkkä vesipesu riittää, toisille ei.
Naurattaa aina ne, jotka kehuvat pelkän vesipesun riittävän, samalla rasvainen tukka paistaa metrien päähän. Hyi hemmetti, sellaistako tatinalle haisevaa rasvakasaa pitäisi sitten parisuhteessa nuuhkia
Hiuslaatuja on erilaisia. Minulla on paksut, karheat, luonnonkiharat hiukset, joille paras mahdollinen hoito on pesu pelkällä hoitoaineella, ilman shampoota, ja kookos- tai arganöljyn käyttö kuivimpiin osiin. Mutta voin hyvin kuvitella, että sama ei toimi ohuille suorille hiuksille.
Ennen pesin joka toinen päivä, mutta sitten kun lähdin kasvattamaan pitkät hiukset niin harvensin kahteen kertaan viikossa (ke tai to, ja su). Se toimii itellä hyvin, ja ihan shampoota ja hoitoainetta käytän + hiusöljyä pesun jälkeen.
En lähtisi edes harkitsemaan pelkkää vesipesua tai jotain "luonnonantimia". Miksi tehdä asioista niin vaikeita, kun helpommallakin pääsee.
Tuon shampoon käytön lopettamisen tuputtaminen on niin raivostuttavaa! Jotkut muka asiantuntijat levittävät mututietojaan että hiusten rasvoittuminen loppuu muka pelkällä vesipesulla. Ärsyttää kun itsekin joskus kokeilin tuota ja pääni oli haiseva, rasvainen, kutiseva ja tunkkainen. Sitten alkoi HIUSTENLÄHTÖ! Menin ihotautilääkääriin ja minulla todettiin päänahassa taliköhnä jonka hoitoon kuuluu päivittäinen pesu shampoolla. Tähän vaivaan auttaa myös hiustenvärjäys jonka olin myös jättänyt kokonaan. Pitkästä aikaa sitten vaalensin hiukseni ja päänahastani lähti kevyesti raapimalla ruokalusikallisen verran siihen kerääntynyttä talia joka ei siis lähtenyt edes syväpuhdistavilla shampoilla tai hiusnaamioilla vain peroxidi oli tarpeeksi vahvaa että sain sen talimönjän pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa se, että pesen joka kolmas päivä. Ennen joka päivä. Mutta ei kyllä tuon pitempään. Pesuvälien pidentäminen on vähentänyt rasvoittumista ja vahvistanut hiuslaatua.
Joillekin pelkkä vesipesu riittää, toisille ei.
Hiuslaatu ei tuosta vahvistu koska hiukset ovat kuollutta ainetta. Ruokavalio vaikuttaa enemmän.
Ei tuo kaikilla taida toimia. En ole itse kokeillut, mutta kaveri oli lähes vuoden pesemättä shampoolla ja tukka oli kokoajan rasvainen ja likaisen näköinen. Kiiltävä kyllä, mutta sekin varmaan johtui rasvasta. Jotain öljyä ja kananmunaa ainakin käytti puhdistukseen.