Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi vanhempi pariskunta tekee testamentin vaikka ovat naimisissa?

Vierailija
09.06.2017 |

Kyseessä vanhempani, meitä on kaksi lasta. Äitini sanoi että tekivät testamentin..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluavat lakiosan jälkeen jakaa omaisuuttaa testamentin mukaan.

Vierailija
2/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluavat määritellä, että sinä saat veneen ja sisaresi heidän asunnon tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluavat sulkea puolisonne testamentin ulkopuolelle.

Vierailija
4/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on testamentti, etteivät vävyt pääse mitenkään osingoille ;D

Vierailija
5/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tekivät keskinäisen testamentin. Ei vaadittu lakiosaa

Vierailija
6/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat jättää omaisuutta muillekin tahoille. Vaikka paikalliselle kissajärjestölle.

Vierailija
7/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä että vanhempiesi kuollessa voit odottaa saavasi vain lakiosan, ja sitäkin joudut ehkä vaatimaan erikseen.

Testamentilla leskelle voi antaa hallintaoikeuden koko omaisuuteen, sen sijaan että osituksena saisi vain omaisuuden puolikkaan?

Vierailija
8/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tätä olen ajatellutkin, että sisauksenii saa jotain enemmän. Vanhempani tykkäävät ja puhuvat enempi sisaruksestani kuin minusta. Olen se epäonnistunut masentunut. Itse en ehkä voisi tehdä lapsilleni noin...

ap

Vierailija
9/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ovat tehneet testamentin, jossa mm. määritellään että lasten puolisot jäävät perinnön ulkopuolelle. Lisäksi siellä on tiettyjä asioita/tavaroita, jotka nimetään nimenomaan tietylle lapselle perinnöksi.

Vierailija
10/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei peri toista,  ilman testamenttia, jos on lapsia. Miten se vaikka ovat naimisissa siis vaikuttaa asiaan? Omaisuus ositetaan ja puolitetaan perinnönjaossa, mutta toisen omaisuutta puoliso ei peri, oli naimisissa tai ei. Joku viisaampi saa kertoa tarkemmin, on siitä täällä monesti ollut. 

Vierailija
11/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso ei peri toista,  ilman testamenttia, jos on lapsia. Miten se vaikka ovat naimisissa siis vaikuttaa asiaan? Omaisuus ositetaan ja puolitetaan perinnönjaossa, mutta toisen omaisuutta puoliso ei peri, oli naimisissa tai ei. Joku viisaampi saa kertoa tarkemmin, on siitä täällä monesti ollut. 

Jos nyt oikein saivarrellaan niin omaisuus ositetaan avioliiton päättyessä (kuolemaan) ja sen jälkeen tulee vasta perinnönjako.

Vierailija
12/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä että vanhempiesi kuollessa voit odottaa saavasi vain lakiosan, ja sitäkin joudut ehkä vaatimaan erikseen.

Testamentilla leskelle voi antaa hallintaoikeuden koko omaisuuteen, sen sijaan että osituksena saisi vain omaisuuden puolikkaan?

Miten antaa hallintaoikeus esim. rahaan ohi vainajan perillisten?

Vierailija
13/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tätä olen ajatellutkin, että sisauksenii saa jotain enemmän. Vanhempani tykkäävät ja puhuvat enempi sisaruksestani kuin minusta. Olen se epäonnistunut masentunut. Itse en ehkä voisi tehdä lapsilleni noin...

ap

Älä ala kuvitelmilla katkeroitumaan. Sinä et tiedä. Tämä kaikki on vain omaa kuvitelmaasi

Vierailija
14/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat kertoa tahtonsa omaisuuden jakamisen suhteen. Tämähän on hyvä juttu, jos jako on vielä oikeudenmukaisesti tehty, niin perilliset säästyy keskenäisiltä riitelyiltä. Ei tarvi miettiä perintöasioita, kun noudatetaan vain vainajan tahtoa. Se on huono juttu että suomalaiset edelleen teke varsin vähän testamentteja.

Vierailija
15/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tekivät omistusoikeustestamentin. Kyse oli 4 miljoonan arvoisesta omaisuudesta. Isän kuollessa 50% oli äidin avio-oikeuden perusteella, 50 % äiti peri ja me lapset saimme lakiosan eli jokainen sai 250 000 e. Seuraavana vuonna äiti myi kaiken veljelleni ja sai siitä 1.1 milj euroa. Äidin kuollessa hänen omaisuutensa oli 0 euroa, joten alunperin 1 miljoonan arvoisesta perinnöstä oli tullut 250 000 e.

Eli näin jokainen saa toimia oman omaisuutensa kanssa.

Vierailija
16/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet pariskunnat tekevät keskinäisen testamentin. S jotenkin liittyy siihen että toisen kuollessa sitä omaisuutta ei jaeta lapsille, vaan vasta kun molemmat ovat kuolleet.

Jos asia sinua vaivaa niin kysy. Ihan turhaa pyöritellä tuollaista asiaa mielessä.n ja katkeroitua siitä. Todennäköisesti kyse ei ole siitä mitä kuvittelet.

Vierailija
17/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten antaa hallintaoikeus esim. rahaan ohi vainajan perillisten?

Hallintaoikeudella voi päättää sen rahan sijoittamisesta ja tuotot saa käyttää itse.

Vierailija
18/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli ylläripyllärinä esille, että yhden perillisen leski on avio-oikeutensa kautta osakkaana perikunnassa. Vanhempien testamentilla, jossa maininta, ettei perintö sisälly avio-oikeuteen olisi tämäkin tullut hoidettua.

Vierailija
19/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentilla halutaan muuttaa tai tarkentaa perimysjörjestystä. Kaikki edellä mainitut ehdotukset voivat olla mahdollisia, mutta sitä ei kukaan nyt tiedä, miten vanhempasi omaisuuden jakavat, elleivät kerro. Se VOI olla, että sulkevat pois miniänsä tai vävynsä, jolloin saat joskus ihan saman perinnön, minkä saisit oman testamenttiakin. Se voi olla siis ihan kaikkea, joten älä etukäteen sure. Kysy asiaa. Ei se ole huonoa käytöstä, että haluat tietää.

Vierailija
20/32 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keskinäinen testamentti, jossa toiselle annetaan kaikki omaisuus toisen kuoleman jälkeen ja sitten olemme määränneet että jos toisenkin kuoleman jälkeen jää jotain perittävää, niin kenelle ne menevät. Omia lapsia ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä