Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi tuleminen - oikea ajankohta jne.?

Vierailija
09.06.2017 |

Haluaisin kokemuksia raskaana olleilta. Mikä on se oikea ajankohta yrittää raskaaksi tulemista; pitääkö siinä laskeskella aiempia juoksuja ja ottaa muuta huomioon?

Pillerit/ehkäisy tietysti tulee lopettaa. Jos raskaaksi tulemisessa tulee ottaa huomioon vain tarkka onnistumisajankohta, niin miksi moni tulee raskaaksi käyttäessään pillereitä?

Ja viimeinen kysymys: kuinka kauan yritit raskautta ennen tärppiä?

Kyllä, olen autuaan tietämätön parikymppinen, jota kiinnostaa raskaus aiheena. Ei ole itselleni ajankohtaista, mutta hyvää nippelitietoa tulevaisuudelle. Ja kyllä, mielummin luen aitoja kokemuksia ja mielipiteitä kuin lekurisedän asiatekstiä netistä.
Saa kertoa laajemminkin, otin vain pari eniten pohtimaani kysymystä. Kiitos!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaaan, että ovulaatio on kierron puolessa välissä, eli kiertopäivänä 14 noin suunnilleen jos on 28 päivän kierto. Minulla kuitenkin päivänä 11-12 yleensä, harvoin myöhemmin, eli jos minä tekisin vauvaa kp14 olisi se jo myöhäistä, minun pitää aloittaa heti kun menkat loppuu.

Tunnen ovulaation ja testilläkin olen sen varmistanut sekä ultrassa todettu, mutta kaikki ei tunne, joten kannattaa kyllä ovistesteillä katsoa milloin se oma ovulaatio on

Ohis

Onko sinulla sitten tavanomaista lyhyempi kiertokin vai suurinpiirtein se 28 päivää? Koska itsekin raskauduin heti menkkojen jälkeen, mutta kierto on kuitenkin ihan normipitkä, joka tuntuu vähän oudolta asialta.

Ovulaatio on YLEENSÄ kierron puolivälissä, mutta se VOI olla muulloinkin. Joskus harvoin jopa kuukautisten aikana. Se on yksilöllistä. Siksi kirjoittaja neuvoikin testaamaan milloin se oma ovulaatio on.

Vierailija
22/28 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kierto 28pv melkein kellontarkasti. Kesti kuitenkin 1,5 vuotta enneenkuin tulin raskaaksi.

Seksiä aina kierron 12, 14, 16.päivä...toki oli muulloinkin mutta nuo oli "pakolliset". Mutta raskaaksi tulin vasta kun seksiä oli kierron 18pv, painoin yli 50kg, kävin vyöhyketerapiahieronnassa, jalat ja peppu ylös seksin jälkeen että mömmöt meni sinne minne piti joka tippa...tiedä sitten mikä noista tehosi vain kaikki yhteensä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti on täynnä luotettavien asiantuntijoiden tuottamaa tietoa esim. ovulaatiosta, raskaaksi tulemisesta raskaudesta, synnytyksestä, hyvinkin tarkasti. Miksi haluat random ihmisten kokemuksia ja uskomustietoa?

Koska arvostan enemmän tosielämän kokemuksia itselleni uuden asian tiedostamisessa.

Ap

Kokemuksia raskaaksi tulemisesta kaipaat? Itselläni on auttanut se, että täytin 35 vuotta ja laitatin kierukan. Seksikertojakaan ei tarvittua kuin 1 x kk noin puolen vuoden ajan. Oma kokemukseni on, että raskautumista auttoi myös edeltävä kampaajalla käynti (laitoin vaaleita raitoja tukkaan, en tiedä toimiiko vaaleat jokaiselle yhtä hyvin).

Voin suositella lämäimästi vinkkejäni kaikille!

Ei voi pitää paikkaansa! Mä nimittäin raskauduin just ku värjäsin tummat hiukset! Ja niin on käyny kaikille mun kavereille!

Uskon myös, että tyttö tehdään niin, että kuljetaan aina kerrostalossa hissillä raskausviikoilla 15-27. Poika tehdään kulkemalla portaat. Toimi mulla! 😘

Vierailija
24/28 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaaan, että ovulaatio on kierron puolessa välissä, eli kiertopäivänä 14 noin suunnilleen jos on 28 päivän kierto. Minulla kuitenkin päivänä 11-12 yleensä, harvoin myöhemmin, eli jos minä tekisin vauvaa kp14 olisi se jo myöhäistä, minun pitää aloittaa heti kun menkat loppuu.

Tunnen ovulaation ja testilläkin olen sen varmistanut sekä ultrassa todettu, mutta kaikki ei tunne, joten kannattaa kyllä ovistesteillä katsoa milloin se oma ovulaatio on

Ohis

Onko sinulla sitten tavanomaista lyhyempi kiertokin vai suurinpiirtein se 28 päivää? Koska itsekin raskauduin heti menkkojen jälkeen, mutta kierto on kuitenkin ihan normipitkä, joka tuntuu vähän oudolta asialta.

Ovulaatio on YLEENSÄ kierron puolivälissä, mutta se VOI olla muulloinkin. Joskus harvoin jopa kuukautisten aikana. Se on yksilöllistä. Siksi kirjoittaja neuvoikin testaamaan milloin se oma ovulaatio on.

Sitähän en kysynyt, ovulaatio on YLEENSÄ n. 14 päivää ennen menkkojen alkua eikä välttämättä puolivälissä kiertoa, mutta kokemuksesta tiedän, että se VOI olla myös aiemmin, joten minun ei sitä tarvitse selvitellä.

Olisi vain kiinnostanut kun kerran tuolla kirjoittajalla oli tutkittukin asiaa niin onko annettu joku terveydellinen syy miksi ovulaation ja menkkojen väliin jää ylipitkä väli, jos hänellä oli sellainen tilanne eikä vain lyhyt kierto.

Vierailija
25/28 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ihan normipitkä kierto, ovulaatiosta menkkoihin aina 16 päivää. Se onkin yleensä kaikilla sama joka kierrossa, sen takia kierron pituuskin voi vaihdella jos ovis tuleekin joku kerta aiemmin tai myöhemmin.

Vierailija
26/28 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ihan normipitkä kierto, ovulaatiosta menkkoihin aina 16 päivää. Se onkin yleensä kaikilla sama joka kierrossa, sen takia kierron pituuskin voi vaihdella jos ovis tuleekin joku kerta aiemmin tai myöhemmin.

Kirjoitin vähän epäselvästi. Siis yleensä samalla ihmisellä vakio. Eri ihmisillä tietysti vaihtelee, mutta yleensä kai 14-16 päivää

Vierailija
27/28 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja synnytyksen jälkeen mulla tuli muutaman kierron ovis kiertopäivänä 14 ja 15, mutta aika äkkiä sitten muuttui takaisin tuohon 11-12.

Ei se ole mitenkään epänormaalia, kunhan nyt ei vielä aikaisemmin tule, silloin voi olla vaikeuksia kiinnittymisessä.

"tuo sama"

Vierailija
28/28 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla naisilla ovulaatiosta kuukautisten alkuun menee se n. 14 päivää. Aika kuukautisten alusta ovulaatioon voi vaihdella ja vaihteleekin kierron pituuden mukaan. Samalla naisella ovulaatio tulee yleensä samana kiertopäivänä (jos ei ole mitään häiriöitä), mutta esim. sairastuminen tai stressi voi viivästyttää sitä (silloin myös kuukautiset yleensä viivästyvät).

Raskauden todennäköisyys silloin kun ollaan yhdynnässä oikeaan aikaan on yhdellä yrityskerralla 20-25%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi