Mikä luokka ostaa 30 000€ maksavia autoja?
Mun mielestä tuo tuntuu niin paljolta osamaksunakin. Silti noita näkee aika paljon. Ja koen olevani ihan tavallinen tuoliltani.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kauniaisten yläkoulun 7B?
Granin seiskat ostelee nykyisin mautoja, koska haluavat ajaa itse.
Meille ostetaan vielä halvempia, yleensä 15-20 tuhatta maksavia, mutta toki käytettyjä. KTM+DI -pariskunta, bruttovuositulot n. 120 tuhatta. Auto on huono sijoitus, uusi auto varsinkin.
Vanhin auto on tällä hetkellä ostohetkellä vajaa 15 000 euroa maksanut Toyota, joka on palvellut luotettavasti jo 10 vuotta. Alkaakin pikku hiljaa olla aika päivittää uudempaan. Meille auto on väline, jolla siirrytään paikasta A paikkaan B, ei egonjatke.
No esimerkiksi minun mies: kolmekymppinen DI ja asiantuntija pk-seudulla. Velkaa ei ole autoihin ottanut koskaan, säästöjä on kertynyt useammankin auton verran kun ei tuhlaa juuri turhuuksiin. Itse en ole autoista vähääkään kiinnostunut, ei ole edes ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alempi keskiluokka.
Tai pohjaluokka. Itse ostin juuri auton tolla hinnalla suunnilleen ja tulot 2100e/kk
Ei kai velaksi?
Kuukausilyhennys?
Miksi ei velaksi? Parempi se on kuin säästäisi saman summan kuussa etukäteen, koska liikkua pitää niidenkin kuukausien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen uusi auto ostetaan 32 000 eurolla. Tavikset noita kaiketi siis ostelee. En mä kyllä ymmärrä miksi, luulis 20 000 saavan ihan pätevän joka suhteessa. Omani taisi maksaa 16 000 uutena 10 vuotta sitten eikä siitä puutu kuin vakionopeudensäädin.
Paitsi että 70% uusista autoiste menee yrityksille, ei yksityisille.
Mitä auto edes maksaa ja kuka miettii tuollaista?
Kaikista köyhimpien on pakko ostaa noita halpoja autoja, mutta kyllä niilläkin liikkumaan pääsee.
Suomessa keskituloisen asuntovelallisen ei kannata edes miettiä uuden auton ostoa, pakko hankkia 10+ vuotta vanha käytetty. 5000 euroa on ehdoton hintakatto.
Ei kouluissa ostella autoja.
Sinkkumies
Voisin ostaa...jos löytyy joku syy että sille viimiselle kymppitonnille saa lisäarvoa. Nykyisen autoni ostin uutena 7 vuotta sitten 20000 eurolla. Varmaan samantapaiseen vaihdan muutaman vuoden sisällä, tai se kymppitonni lisää ja hybridi alle.... Auto on käyttötavaraa ja sen on oltava luotettava.
Nyt keski-ikäisenä ja parikymmentä vuotta työelämää takana niin on varaa.