Mieheni ei haluaisi enempää lapsia...
Vittumainen fiilis. Saa kuulemma yksikin riittää. Tämä yksi on nyt 1v 10kk...ei sitä toista olla ihan justiinsa tekemässäkään, ehkä neljän viiden vuoden päästä, mutta tuntuu nyt kuulemma siltä ettei tarvis enempää tulla:-( Kuitenkin tosi hyvä isä ja vastuullinen ja auttaa paljon kotona...
Helvetti soikoon!
Kommentit (9)
Tietenkään ketään ei voi pakottaa, eikä mielestäni edes kannata suostutella, vanhemmaksi...Kyllä kun lasta aletaan puuhata pitää molempien osapuolien haluta sitä 100%. Mä en ymmärrä näitä pareja, joissa toinen suostuttelee, vänkää ja manipuloi lapsentekoon, vaikka toinen ei ole sitä halunnut. Ja sitten ihmetellään, miksi suhteeseen tulee ongelmia jne.
Ja kakkonen, mihinköhän tutkimuksiin, tilastoihin tai edes kokemuksiin perustat väitteesi?
..., eli jos itsekin haluat lapsen vasta vuosien päästä, mikset anna asian olla vaikka pari vuotta ja anna miehen nyt nauttia tästä hetkestä, ja samalla nauttia itsekin. Mikä ihme suurinta osaa naisista nykyään vaivaa, kun aina pitää painaa päälle kuin dobermanni eikä yhtään osata nauttia siitä mitä on jo saatu? Miehiä nyt vain tuppaa ahdistamaan moinen päällekäyminen, sori suorapuheisuuteni.
Voithan aloittaa keskustelun toisesta lapsesta vaikka 2-3 vuoden kuluttua, jos se omasta mielstäsikään on enää ajankohtainen.
Sekä naimisiinmeno että lastenteko ovat miltei tabuja, sillä huomaan mieheni hermostuvan niistä. Olen päättänyt ties kuinka monta kertaa etten ota niitä esille, mutta aina välillä lipsahtaa jos hermo kirraa jostain ihan muusta. Kuten tänään kävi...
Yritän siis edetä hänen tahtiinsa, en haluaisi olla tyrkky. Tiedän hänen rakastavan minua ja lastaan yli kaiken. On kuitenkin pessimistinen ja hidas hämäläinen! Hitto sekin vielä:)
AP
ymmärrän Sinua täysin! Meillä yksi lapsi 4v. ja mies kieltäytyy toisesta " ei ainakaan nyt" , " ei ainakaan tällä hetkellä" -yksi riittää. Perustelee kaiken maailman jutuilla auton vaihtotarpeesta elämän vaikeutumiseen. Sanoin, että menköön leikkaamaan piuhansa poikki, jos ei kerran halua enää lapsia. Kieltäytyy siitä, kun se on kuulemma liian radikaalia.
Mies on 40v, minä 36v. Itse en aluksi halunnut kuin yhden lapsen, mies halusi enemmän. Nyt kun tuo yksi on päässyt vaipoista ja muista, niin minä koen, että voisinkin tehdä toisen, ja tässä vaiheessa mies on nyt sitten kääntänyt kelkkansa. Pääsee ilmeisesti nyt jo mukavan helpolla.
Ottaa raskaasti päästä! Mies pihtaa vielä kaiken lisäksi ja muistaa kyllä aina etsiä kortsut esiin. Minä kun v-mäisenä vaimona olen lopettanut pillerit jo aikaa sitten. Vauvakuume on riivannut ainakin viimeiset puoli vuotta.
Huokaus. Pitääkö tässä vaan sitten luovuttaa??? Vai odottaa, että mies haluaa myöhemmin lapsen ja minä en enää niitä saa, kun olen jo yli-ikäinen? No, miehellähän on siinä vaiheessa aina vaihtoehto: vaihtaa vaimo nuorempaan... Kyllä kyrsii. Tsemppiä ap:lle!
Minä opiskelen esim. No se nyt on ymmärrettävää, että ykkösprioriteetti on saada opinnot pois alta ja päästä tienaamaan. Sitten pitäis auto hankkia...Pitäis muuttaa suurempaan asuntoon...Meillä ei mene tarpeeksi hyvin taloudellisesti, täytyy odottaa että elintaso nousee (on ihan ok) jne...
Vittu (anteeks)
Pitäis varmaan ihan sivistyneesti keskustella ton äijän kanssa. Mut se on sellanen samperin jurmo!
AP
Jos sä olet sama ap, niin vastailin sulle jo aamulla.
Jutelkaa vielä, miksi miehesi haluaa odottaa. Oletteko nuoriakin vielä? Miestäsi taitaa vaivata sitoutumiskammo. En tiedä mikä siihen auttaisi.
Ehkä voisitte hyötyä jostakin pariterapiasta ja siellä voisitte käsitellä tätäkin asiaa. Katso myös netistä virtaavälillämme
Ymmärrän kyllä, että ap:tä ja sinua 36v yhden lapsen äiti rassaa. Helppohan niiden miesten on odottaa lapsen teon kanssa! Taitaa olla aika yleistä nykyään, että miehet vaan haluaa lykätä ja lykätä.
Mutta ap: hyvä puoli on, että miehesi on kuitenkin rakastava ja hyvä isä lapselleen ja ilmeisesti sinullekin hyvä mies. Odota nyt kärsivällisesti vielä, että miehesikin on valmis. Voithan toki yrittää sopia hänen kanssaan, että milloin sitten olisi sopiva aika.
Onhan tätä aikaa, mutta jotenkin olen malttamaton ja haluan tietää tulevasta...Minä se meistä enemmän olen sitoutumiskammoinen, mutta silti kovin " romanttinen" ja haluaisin sellaisen normielämän, vaikka olen oman tien kulkija.
AP
Pitää lopettaa. Mutta vastailkaa vielä jos tekstiä tulee. Lueskelen huomenna. Moi!
Uusi päivä ja vieläpä vapaata. Lapsen kanssa kahden kotona ja aikaa ajatella.
Ottaa kupoliin. Eniten ehkä se, ettei mies tajua kuinka paljon hänen sivulausekommenttinsa merkitsevätkään!!! Grr...