13v haukkui vaarin antamat syntymäpäivälahjat niin että vaari alkoi itkemään kesken juhlien
Eli vielä vuosi sitten pojan toive oli kitara ja kitaratunteja. Tuolloin vaarilla ei ollut varaa toteuttaa toivetta mutta nyt hän oli eläkkeestä säästänyt.
Pojan kiinnostus kuitenkin on huomattavasti hiipunut tuosta vuoden sisällä, mutta tätä vaari ei tiennyt. Tietysti olisimme ilmoittaneet jos olisimme tienneet että hän suunnittelee pojalle niin kallista lahjaa.
Jonkinlainen murros/myöhäinen uhmaikä on pojalla nyt menossa ja sen myös näytti suoraan vaarille. Pojalla tosin oli muutenkin huono päivä kun oli valvonut yön pelaten. Katsoi vaarin ostamaa kitaraa (käytetty mutta siisti ja ehjä) ja sanoi, että pidä romusi, ei kiinnosta ja että tunneille hän ei mene. Yksityistunteja oli varattu 160€ arvosta.
Vaari on nyt muutenkin herkillä koiransa kuoleman jälkeen ja alkoi itkeä kesken juhlien. Minulla on ihan hirveä olo. Miten ikinä hyvitän tämän?
Kommentit (326)
Taitaa olla tässä suvussa moni muukin asia vinksallaan kuin vain pojan huono käytös. Syyttävä sormi jotenkin pyrkii ihan kauheasti suuntautumaan vanhempiin. Lapsi on nähtävästi tanssittanut vanhempiaan tahtonsa mukaan. Ja koska se on joidenkin kypsymättömien vanhempien mielestä yksinkertaisinta, niin sitä jatketaan ja jatketaan. Suvun vanhempaan polveen ei selvästikään ole pidetty kovinkaan läheisiä välejä. Muutenhan vaari olisi tiennyt, että lapsukainen ei enää haluakaan oppia soittamaan kitaraa, vaan pelaa yötä myöten nettipelejä. Jos mammalla olisi täysi järki päässään, hän ei tulisi palstalle avautumaan huonon kasvatuksen hedelmiä. Mutta joo, häpeä on joillekin tuntematon käsite,
Mun lapsen elämästä tulis helvettiä pariksi kuukaudeksi. Itse katsoisin myös peiliin ja miettisin missä on menty vikaan.
Huono provo. Oon kuitenkin 100% vaarin puolella!
Tulipa todella paha ja surullinen olo tästä aloituksesta, todella toivon, että on provo.
Itselläni ei ollut tuonikäisenä edes yhtään isovanhempaa enää elossa ja se suretti lapsena kovasti.
Ikävää, jos tälläisiä provoja viitsii laittaa. Tuli paha mieli ajatuksestakin.
Jos olisi totta, niin tunkisin lapsen muualle kun en ole osannut itse kasvattaa ja antaisin jonkun muun hoitaa kasvatuksen siitä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
13v haukkui vaarin antamat syntymäpäivälahjat niin että vaari alkoi itkemään kesken juhlien
Eli vielä vuosi sitten pojan toive oli kitara ja kitaratunteja. Tuolloin vaarilla ei ollut varaa toteuttaa toivetta mutta nyt hän oli eläkkeestä säästänyt.
Pojan kiinnostus kuitenkin on huomattavasti hiipunut tuosta vuoden sisällä, mutta tätä vaari ei tiennyt. Tietysti olisimme ilmoittaneet jos olisimme tienneet että hän suunnittelee pojalle niin kallista lahjaa.
Jonkinlainen murros/myöhäinen uhmaikä on pojalla nyt menossa ja sen myös näytti suoraan vaarille. Pojalla tosin oli muutenkin huono päivä kun oli valvonut yön pelaten. Katsoi vaarin ostamaa kitaraa (käytetty mutta siisti ja ehjä) ja sanoi, että pidä romusi, ei kiinnosta ja että tunneille hän ei mene. Yksityistunteja oli varattu 160€ arvosta.
Vaari on nyt muutenkin herkillä koiransa kuoleman jälkeen ja alkoi itkeä kesken juhlien. Minulla on ihan hirveä olo. Miten ikinä hyvitän tämän?
Höpöhöpö, provohan tämä on. Kai kuitenkin painelit pusikkoon hakemaan "koivuniemen herraa" ja annoit pennullesi selkäsaunan?
Vetelisin pentua niin korville että paukkuisi. Ja se pelikone menis niin lekan alle, ja nukkuma aika oli just kellonlyömällä 20.30. Ja vastaväitteet koventaisi oloja. Tollaselle käytöselle ei ole selittelyjä
Olet epäonnistunut täydellisesti kasvattajana. Onnea siitä. Poikasi perseily jatkuu maailman tappiin saakka.
Et taida itsekään osata peruskäytöstapoja etkä taida itsekään kunnioittaa vanhempaa sukupolvea lainkaan.
Ette kai te oikeasti usko tätäkin juttua?
Hirveetä. Tulin surulliseksi vaarin puolesta :( Poika sais jotenkin hyvittää käytöksensä. Ei noin käyttydytä vanhemmille ihmisille. Jos olis mun lapsi sais ympäri korvien.
Tuli mieleen meidän ukki, jolla on alkava parkinsonin tauti ja se aikaansaa, että itkee herkästi. Tosi säälittävää katsella muutenkin ja vielä kauheampaa, jos itkun syynä on oman lapsen törkeä käytös. Miksi lapsi edes saa valvia yön pelaten? Nyt on viime hetket opettaa empaattisuutta. Pelit opettavat epäempaattisuutta tutkitusti. Eli metti kiinni ja lapsen huoneesta pelit yms tv:t ja tietokone pois. Kesätyö jossain muodossa olisi hyvä, ellei ole harrastusta ja live kavereita. Tietenkin anteeksipyyntö ukille ja rahojen palautus. Varaisin ajan myös lastenpsykiayrille tms ammattilaiselle saamaan neuvoja arkeen, koska selvästi teillä ei kasvatus onnistu omin neuvoin. Siis ammattineuvoa lapselle sekä vanhemmille myös opastusta kasvatustyöhön ammattiauttajalta. Tämä kaikki on siis lapsenne parasta ajatellen eikä rangaistukseksi, hänen oma etunsa on väärään kehitykseen puuttuminen nyt kiireesti. Lapsi kärsii puuttuvasta vanhemmuudestanne ja voisi olla vielä pelastettavissa tiukoilla rajoilla ja toki myös samaan aikaan rakkaudella. Olette liian sallivia eikä se ole rakkautta.
Hirveä kakara.
Mulla oli todella vaikea murrosikä ja olin kiukkuinen koko ajan. En loukannut silti ketään, käytöstavat pysyi mielessä tunnemyrskyn keskelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaari on aikuinen ihminen, jonka pitäisi pystyä käsittelmään pettymyksiä. 13-vuptias sen sijaan on murrosikäinen lapsi, joka ei hormoniensa takia kykene käsittelmään pettymyksiä.
......
Lässynlässyn. Sä varmaan olet se sama joka siellä buffetissa kyseli lapselta mitä ruokaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Selkään olis tullu jos niin oisin isovanhempaani kohdellut. Katso peiliiiän, miksi lapsesi ei osaa kunnioittaa ihmisiä?
Tämä. Joo, epäeettistä ja lasten oikeuksien polkemista, mutta tuollainen on yksi niitä harvoja tilanteita, joissa antaisin remmistä.
Väpättikö vaarin alahuuli sydäntä särkevästi?
Vaarilta voisi pyytää anteeksi. Joko poika tai Sinä tai molemmat. Vaaria pitää nyt auttaa pääsemään pahasta mielestään, koska hänhän teki hyvän teon ja oli ihan syytön. Sitten pitää lasta neuvoa pelaamisen suhteen ja myös, että lahjahevosen suuhun ei katsota eli, että jos ei lahja miellytä, sitä ei saa sanoa suoraan lahjanantajalle, vaan pitää vaan ottaa vastaan ja kiittää kovasti. En tiedä, miten tuossa tilanteessa sitten, olisiko tunnit voinut jotenkin perua tms. Poikaakaan ei tule liian rumasti moittia, koska se opettaa vaan rumaa käytöstä hänelle eli näyttää, että jos toinen tekee ajattelemattomasti, niin siihen saa sitten rumin sanoin puuttua. Pitää neuvoa lempeällä tavalla ja opastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaari on aikuinen ihminen, jonka pitäisi pystyä käsittelmään pettymyksiä. 13-vuptias sen sijaan on murrosikäinen lapsi, joka ei hormoniensa takia kykene käsittelmään pettymyksiä.
Haloo, vaari säästänyt eläkkeestänsä.
Haloo itsellesi! Se on vaarin moka, kun ei ole kysynyt mitä poika haluaa!
Miten sinä kohtelet isovanhempiasi?
Tän on pakko olla AP, joka heittelee provoonsa lisää löylyä.