Miten ihmeessä selviän tän päivän 2h yöunilla?
En meinannut nukahtaa yöllä kipeän selän vuoksi, viimeisen kerran katsoin kelloa kahdelta. Nukahdin kyllä varmaan aika pian sen jälkeen, kunnes heräsin 4.30 miehen herätyskellon soittoon, enkä sen jälkeen sitten enää ole saanut unta.
Olo on vähän tukkoinen, päätä särkee ja humisee sekä kävelen melkein seiniä päin. Koitan nyt syödä hyvän aamupalan (pari mukia kahvia, iso lasi vettä, avokado sekä reissumies margariinilla, kurkulla ja juustolla) jos se vähän piristäisi. Mihin pullamössöön tai muihin nopeisiin hiilareihin en halua sortua, väsyttää lopulta vain enemmän.
Onko palstalaisilla muita vinkkejä, kuinka piristyä sen verran ettei ihan koko päivä mene aivan sumussa? Mitään pakollisia menoja minulla ei onneksi tänään ole, eli ei tarvitse esim. auton rattiin mennä.
Kommentit (15)
No, jos ei ole menoja niin nuku pienet torkut aamupäivällä. Itse jouduin joskus tekemään yövuoroa ja välillä en kerennyt nukkumaan ollenkaan aamupäivällä. Jotenkin kuitenkin pystyi sen päivän tarvittaessa tsemppaamaan, mutta illalla menin nukkumaan hyvin aikaisin ja nukahdin noin sekunnissa :)
Minulla on pitkään ollut univaikeuksia ja olen usein nukkunut 1-3h yöunia. Olo on silloin juurikin tukkoinen, vähän sekava, hidas, alakuloinen ja sumuinen. Kyllä siitä päivästä selviää ihan normaalitoiminnoilla, jos ei joudu mitään fyysisiä ponnisteluja tekemään. Juo kahvia ja syö terveellisesti. Sitten kun noita öitä tulee useampi peräkkäin, niin alkaa olla todella surkea olo.
Kokeile valvoa ensin noin vuosi tuon mittaisilla yöunilla ja tule sitten taas kysymäään.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai nyt yhden yön valvominen ihan noin dramaattista ole?? Käyt vähän ulkona ja lakkaat säälimästä itseäsi. Seuraavana yönä nukut sitten vähän enemmän, problem solved.
Kaikille ei olekaan, mut AP:lla voi olla jo valmiiksi sen verran univelkaa, että kahden tunnin unet romahduttaa kaiken. Jos ei ole aiempaa univelkaa, olen samaa mieltä lainaamani kommentin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai nyt yhden yön valvominen ihan noin dramaattista ole?? Käyt vähän ulkona ja lakkaat säälimästä itseäsi. Seuraavana yönä nukut sitten vähän enemmän, problem solved.
Minulla on yleensä taipumus nukkua pitkät unet, koska kehoni toimii parhaiten niin. En ole tottunut valvomaan tai olemaan univajeessa, siksi tämä oloni tuntuu nyt varmaan kauheammalta kuin mitä oikeasti onkaan.
Ap
Viileä suihku auttaa vähän ainakin mua. Ensin suihkuun ja sitten ravitseva aamupala niinkuin aioitkin ja sitä kahvia. Sen jälkeen menisin varmaan ulos. Väkisin ei kannata nukkua sillä silloin olo on vaan usein entistä tokkuraisempi.
Mikä tässä on ongelma? Jos ei ole menoja tai muita velvollisuuksia, niin mikset nuku päivällä kunnon päiväunia?
No ei toi nyt kovin isolta ongelmalta kuulosta, jossei sulla kerran ole tänään mitään menojaka. Luulin, että pelkäät, miten selviät esim. työpäivästä, mutta kyllähän sitä nyt vaikka kotona ottaa aamulla pienet torkut tai sitten kun alkaa väsyttää.
Ja mitä sinun sitten tulisi jaksaa? Kirjoittaa aihe vapaalle ja päivittää facebookia? Joko muuten teit jaon sinne? Siellä voi empatia ja sympatia säteillä sydämineen, mutta täällä lähinnä nolaat itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yleensä taipumus nukkua pitkät unet, koska kehoni toimii parhaiten niin. En ole tottunut valvomaan tai olemaan univajeessa, siksi tämä oloni tuntuu nyt varmaan kauheammalta kuin mitä oikeasti onkaan.
Ap
No voi hellanduudeli sentään. Suosittelisin kasvamaan henkisesti aikuiseksi.
😯😑😆😯😅😡☺😡😊😥😦😦😑😤😉😟😉😡😰😣😰😰🎒💸🎒🎒🎒💴🎒💸💸🎒💸🎒💸💵👛💵👛💵👛j^■■^■■°■°■•♤¡•¡○○○○○○○♤moi
Minäkin nukuin viime yönä todella huonosti, ehkä pari kolme tuntia. Olen nukkunut pitkään hyvin. N. 10 vuotta sitten oli unettomuutta, en saanut nukuttua 2-3 viikkoon juuri ollenkaan, ehkä 1/2-2 tuntia yössä. Viimeöinen huono nukkuminen ei tunnu juuri missään, vähän ehkä tunkkunen olo, ei kuitenkaan väsytä yhtään.
Pervitiiniä kannattaa kokeilla ens kerralla, piristää kuulema kummasti
Yhden yön selviää vaikka nukkumatta.