Wishiltä tilaaminen?!
Monesti olen katsellut, että siellä olis vaikka mitä kivaa, mutta en vain ole uskaltanut tilata...
Tuleeko tavarat perille? Miten maksu, luottokortillako?
Vaatteet ilmeisesti pientä kokoa?
Onko vaatteet ihan "kertakäyttö" kamaa siellä eli laatu on sitä mitä hintakin?
Kommentit (5)
Olen tilannut lapselle kaksi mekkoa, hinnat toimituskuluineen 4€ ja 14€. Toimitusaika oli noin kuukausi, tulivat perille kuten muutama muukin tilaamani tuote. Mitä noiden mekkojen laatuun tulee, niin kyllähän sen järkikin sanoo ettei noin halvalla voi saada kovinkaan hyvää tuotetta. Toinen mekko oli sellainen pitsi-tylliunelma ja sitä korjailin itse käsin, kun näytti niin tuhruiselta ja pitsit repsottivat. Toinen mekko ratkesi ekalla käytöllä sivusaumasta mutta saumoja avautuu myös kalliimmista merkkivaatteistakin. Materiaaleiltaan olivat halpaa ja ohutta mutta juhlamekot eivät yleensä olekaan jokapäiväisessä käytössä.
Laskun maksoin verkkopankin kautta tilatessani. Jos jotain kalliimpaa meinaat tilata, niin huomioi tullaus (olikohan vapaaraja 22€?).
Tilaamani mekko ei todellakaan ollut samanlainen kuin kuvassa :D oli se vähän sinnepäin mutta hintakin oli jotain kympin luokkaa.
Miksi et tilaa ebaystä tai aliexpressiltä? Saa vielä vähän halvemmalla ilman välikäsiä.
Itse tilailen kiinasta milloin mitäkin, mutta maksimissaan kympin tuotteita. En luota noihin yrityksiin niin paljon, että kadonneen tuotteen määränpää tai takuuasiat saataisiin hoidettua kunnialla läpi. Muutenkin kalliimpia tuotteita haluaa ensin ihan omin käsin tutkia ennen kuin sen ostaa.
Kun Kiinasta tilaa, niin kannattaa varautua odottamaan. Itse koitan miettiä hyvissä ajoin, että mitä tarvitsen ja tilailen yhdellä kertaa ebaystä aika paljon kaikkea pientä sälää. Tippuvat postiluukusta kun tippuvat. Yksi tuote jäänyt tulematta, mutta en jaksanut alkaa selvittää sen kohtaloa, koska hinta oli pari euroa, eikä sille ollut enää edes tarvetta.
Jos oikeasti on tarvetta saada joku tuote, niin ei muutama säästetty euro korvaa sitä, että joutuu odottamaan. Itselleni nämä on nimen omaan pienen sälän ostamista varten, jonka periaatteessa voisi jättää jopa hankkimatta.
Olen tilannut useita kertoja, kerran yksi paketti jätti saapumatta, tästä syystä en kyllä muutamia euroja kalliimpia tuotteita sieltä tilaile. Laatu on kyllä useimmiten hintansa mukaista. Kannattaa lukea arvosteluja tuotteesta ja myyjästä niin tietää edes vähän millainen paketti on tulossa jos edes on. Voi käsittääkseni maksaa laskullakin? Vaatteita en ole tilannut.