Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tutteja ja tuttipulloja täytyy huoltaa?

28.03.2006 |

Heippa!

Vierailen tuolta odotuspuolelta, kun rupesi mietityttämään tuo pullojen ja tuttien peseminen ja desinfiointi. Olen rv 37+4 ja olen valmiiksi jo keitellyt muutamat pullot ja tutit.

Eli täytyykä tuttipullot, rintkumit jne. keittää/desinfioida jokaisen käyttökerran jälkeen? Tiskataanko ne ennen keittämistä tavallisella tiskinpesuaineella?

Tälläistä sitä ensiodottajana pohtii. Toivottavasti joku viitsii vastata.

Kiitollisena pesukarhu83

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloja steriloida, riittää kun huuhtelee kunnolla tai pesee astianpesuaineella. Kerran päivässä sterilointi riittää.

Huvitutteja on hyvä olla kaksi jos tuttia yleensäkään antaa, toinen on aina puhtaana. Niitäkään ei tarvi joka päivä keittää, muutaman päivän välein riittää.

Sairaalassakaan ei pulloa keitetty kuin kerran päivässä, mulla oli pullo johon keräsin valumaidot ja syötin siitä. Samoin rintapumpun osat käskettiin vain huuhtoa ja vaihtaa seuraavana päivänä uusiin, vanhat sai viedä steriloitavaksi siivoojille.

Toki jokainen voi keittää kaikki välineet joka kerran jälkeen, mutta minusta se on aivan turhaa vouhkaamista, pienet keskoslapset ja sairaat tms. on sitten asia erikseen, mutta liika bakteerikammo ei ole hyväksi.

Vierailija
2/2 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt sillä tavalla että olen ostanut pulloja 5-6 kpl. Samasta pullosta saatan syöttää kahdesti (välillä huuhtaisen vedellä) ja illalla pesen ihan astianpesuvedellä ja keitän kaikki pullot ja tutit.

Sitten oon keittämisen jättänyt vähemmälle tai kokonaan pois kun alan antaa kiinteitä.

Onnea odotukseen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla