Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa nää yhden tai kahden lapsen äitien "asiantuntijavinkit"

Vierailija
07.06.2017 |

Jos sulla on se yksi lapsi niin se on aivan eri sfääri kuin kolmen tai neljän lapsen perhe ja sen lauman kasvattaminen. Älä tule lässyttää mitään. Pliis. Ihan sama miten hyvin lapsesi käyttäytyy ja missä. Buffetissa perkele.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt lastenhoitajana monta vuotta ja nähnyt paljon paljon erilaisia lapsia. En menisi kyllä neuvomaan yhtään kenellekään, miten kasvattaa omia lapsiaan. Jotkut lapset ovat rauhallisia, toiset ovat villejä ja tappelevat koko ajan. Vain pari kertaa olen hoitanut lasta, jonka vanhemmista sai sellaisen kuvan, että nyt on kasvatustaidot ja vanhemmuus hakusessa ja lapsi sen takia käyttäytyy miten sattuu.

Yleensä niitä hankalasti käyttäytyviä lapsia vasta kasvatetaankin ja tilanteita harjoitellaan useasti, käydään läpi miksi toisia ei saa lyödä vaikka harmittaa jne. Kaikki ne kerrat eivät vain näy ulkopuoliselle, joka näkee lapsen ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa, jossa lapsi kiukuttelee ja käyttäytyy huonosti. Yhden tilanteen perusteella on täysin turha mennä neuvomaan, miten toisen pitäisi lapsiaan kasvattaa.

Eikä se monen lapsen vanhemmuus tee asiantuntijaksi sekään, voihan olla että ne kaikki 5 lasta ovat kilttejä ja rauhallisia luonteeltaan, ja jonkun toisen yksi ainoa lapsi on villi ja levoton.

Vierailija
22/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä olet sitten hyvä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kasvattaja käyttää sanaa vituttaa! Se tästä ketjusta.

Vierailija
24/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä puuttu miesten alistaminen ja haukkuminen

Vierailija
25/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden äiti voi olla paljon parempi äiti kuin sinä. Ei se määrä vaan laatu ;)

Vallan varmasti olet oikeassa. Ei se mua vituttanutkaan vaan ihan muu asia, lue aloitusteksti.

Ap

Vierailija
26/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta ilman apua kasvatettu. Niistä yksi vammainen. Sitten joku tulee neuvomaan kasvatuksessa. Tekis mieli pyytää meille pariksi päiväksi hoitamaan lapsia. Samalla voisin antaa viisaita neuvoja

Vierailija
27/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä 101 lapsen äideilläkin näkyy olevan hyvin aikaa somettaa. Tämä lohduttaa :)

Vierailija
28/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen äidit -lukuunottamatta kaksosten äitejä- ovat kaikista pahimpia muiden äitien kyttääjiä ja lyttääjiä.

Tämän ketjun perusteella pahimmat on kolme tai enemmän. Patoutumia?

Ei ole kukaan arvostellut tässä ketjussa kenenkään kahden lapsen äidin vanhemmuuden toteuttamista. Siitä kai oli alkuperäisessä postauksessa kyse?

No jos sanotaan, että kahden lapsen äidit ei tiedä kasvatuksesta, niin mitä muuta se tarkoittaa kuin, että ei osaa kasvattaa?

Luepa se edellinen lainaus uudestaan:kahden lapsen äidit on pahimpia... toisten kyttääjiä ja lyttääjiä? Mitäs tämä ketju on? Kenen lyttäämistä?

Vierailija
29/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä tämä nykyäitien kilpailu keskenään. Kumpi on enemmän äiti, kenen lapsille on eniten viety sormiruokailut ja kestovaippailut äärimmilleen yms. Olisiko teillä kaikilla parempi jos vaan tukisitte toisianne tuon tuomitsemisen sijaan.

Vierailija
30/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi hankit useamman kuin yhden jos ei ole aikaa tai osaamista opettaa?Sama se onko yksi vai sata lasta,kyllä niiden käyttäytyä pitää osata.

Vierailija
31/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monen lapsen äidit kuvittelee olevansa jotenkin enemmän "oikeita" äitejä kuin vaikka yhden tai kahden lapsen äidit. Tämäkin aloitus osoittaa juuri sen. Pienemmän perheiden äidit ovat automaattisesti huonompia kuin suurperheiden. "Mitä yhden lapsen äiti kuvittelee olevansa, kun alkaa neuvomaan mua monen lapsen äitiä?" Hei oikeasti, miksi otatte niin itseenne, jos joku nyt jotain vinkkiä koittaa antaa? Ei sitä neuvoa tarvitse noudattaa tai edes välittää. Ja tuskin edes lapsien lukumäärällä on merkitystä siinä, että miten äidit käyvät neuvomaan toisia. Enemmänkin tuo on persoonakohtaista. Jotkut nyt vaan kuvittelevat olevansa aina oikeassa ja neuvovat muita kysymättä. Jotkut on vaan sellaisia.

Vierailija
32/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monen lapsen äidit kuvittelee olevansa jotenkin enemmän "oikeita" äitejä kuin vaikka yhden tai kahden lapsen äidit. Tämäkin aloitus osoittaa juuri sen. Pienemmän perheiden äidit ovat automaattisesti huonompia kuin suurperheiden. "Mitä yhden lapsen äiti kuvittelee olevansa, kun alkaa neuvomaan mua monen lapsen äitiä?" Hei oikeasti, miksi otatte niin itseenne, jos joku nyt jotain vinkkiä koittaa antaa? Ei sitä neuvoa tarvitse noudattaa tai edes välittää. Ja tuskin edes lapsien lukumäärällä on merkitystä siinä, että miten äidit käyvät neuvomaan toisia. Enemmänkin tuo on persoonakohtaista. Jotkut nyt vaan kuvittelevat olevansa aina oikeassa ja neuvovat muita kysymättä. Jotkut on vaan sellaisia.

Miksi edes reagoit ihmiseen, joka käyttää sanaa vituttaa ja esittää samalla kasvattajaa?

Vierailija
33/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yläkoulun opena pakko todeta, et 1 - 3 lasta näyttäisi olevan määrä, jonka keskiverto vastuullinen vanhempi hankkii ja jaksaa kasvattaa. Lastensuojelun asiakasperheissä on sitten yleensä 3+ lasta. Johtuuko sitten siitä ettei voimat riitä niin monelle vaiko siitä, että alunperinkin impulsiiviset ja kouluttamattomat vanhemmat lisääntyy ihan vahingossa tai sitten ihan vaan kun se kotihoidontuki on äidin "ammatti".

Eli kuuntelisin lasten kasvatusvinkkejä juuri niiltä 1 - 2 lapsen vanhemmilta, joilla on aikaa paneutua lastensa kasvatukseen.

Vierailija
34/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokemusasiantuntijat" ovat aina ihan oma kastinsa, ja täysin eri asia kuin oikeat asiantuntijat. Huvittaa ylipäätään nää lastenkasvatuksen kokemusasiantuntijat, oli niillä sitten yksi, kolme tai kahdeksan lasta. Lapsia pystyy täydet idiootitkin, siis ihan oikeasti vähä-älyiset pukkaamaan maailmaan, ilman että olisi minkäänlaista ymmärrystä vanhemmuudesta tai lapsen tarpeista.

Vierailija
35/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulisin? Lasten kasvatuksesta puhuminen on asia, josta en välitä vapaa-aikani puhua. Töissä teen sitä tarpeeksi.

Vierailija
36/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, mä tein netin testin, ja tein sen vielä lastenkin kannalta ja mieskin teki.. Oltiin kaikki aspergereita. :D

Vierailija
37/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kaikki kyttääminen, tuomitseminen, neuvominen ja lyttääminen. Oli se sitten keneltä tahansa. Aina pitäisi tehdä vähän enemmän, vähän paremmin, olla enemmän läsnä, tehdä ekologisempia valintoja. Valita ne turvallisimmat istuimet ja seurata ruokasuosituksia. Tehdä ruuat aina alusta asti itse ja luomuna - paitsi niissä tuotteissa joissa se luomu ei olekaan hyvä asia.

Pitää lukea lapsille, leikkiä yhdessä, pitää koti siistinä ja ikinä ei saa hermostua. Aina pitää ystävällisesti ja rakkaudella ohjata. Muistaa tarkastaa pesuaineiden kemikaalit ja maalien myrkyllisyys, laittaa turvalukot kaappeihin ja pönttöihin. Seurata isompien lasten ruutuaikoja ja netinkäyttöä ja koulun sujumista.

Ja aina on joku arvostelemassa. Helikopterivanhempi, välinpitämätön vanhempi, latteäiti, ekohippiäiti, kalkkisäiti, lammasvanhempi, tiukkis, natsimutsi, uusavuton.

Suurin osa meistä yrittää parhaansa. Antakaa minun kasvattaa lapseni rauhassa, pyydän neuvoja jos niitä tarvitsen. En tarvitse muiden syyllistystä.

Vierailija
38/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon todennu,että ne kellä on paras tukiverkosto valittaa eniten..on totuttu,että kun väsyttää mummo auttaa tai kauppaan ei tarvii mennä lapsen kanssa tai siivota ei tartte lasten kanssa..niin jos joutuu joskus ite jotain tekemään hirvee valitus..naapuri just valitti kun oli joutunut käyttämään yksin lasta päivystyksessä,kun kukaan ei ehtiny tulla apuun ja hirveetä siellä yksin ootella kun lapsi ei viihdy ja muuta..itellä kun yx sairastuu niin mulla on parhaillaan 3tervettä muksua kainalossa mukana kun ei niitä kotiin voi jättää.Iso perhe on oma valintani ja en mä siitä valita tai tee numeroa..pärjätään kyllä😊

Vierailija
39/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä 101 lapsen äideilläkin näkyy olevan hyvin aikaa somettaa. Tämä lohduttaa :)

Mikäs tässä sohvalla maatessa 😀 Ajattelin olla tässä koko illan.

Ruoka tehty ja odottaa vaan syöjiä hellalla.

Kuopus on pihalla kaverin kanssa ja isommat pelaa uutta peliä jonka sai eilen.

Itse olen sitä mieltä että kun on monta lasta niin helpommalla tässä pääsee kuin jos olisi vaan yksi. Kaikki suht pienellä ikäerolla niin leikkii toistensa kanssa eikä tarvitse itse toimia ohjelmatoimistona jatkuvasti.

Olen ollut kolme vuotta yhden lapsen äiti ja se oli oikeasti raskasta. Varsinkin kun lapsi oli tosi haastava.

Nyt kaikki jo niin isojakin että senkin puolesta helpottaa ja omaa aikaa on vaikka kuinka. Välillä liikaakin 😀

Vierailija
40/47 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kaikki kyttääminen, tuomitseminen, neuvominen ja lyttääminen. Oli se sitten keneltä tahansa. Aina pitäisi tehdä vähän enemmän, vähän paremmin, olla enemmän läsnä, tehdä ekologisempia valintoja. Valita ne turvallisimmat istuimet ja seurata ruokasuosituksia. Tehdä ruuat aina alusta asti itse ja luomuna - paitsi niissä tuotteissa joissa se luomu ei olekaan hyvä asia.

Pitää lukea lapsille, leikkiä yhdessä, pitää koti siistinä ja ikinä ei saa hermostua. Aina pitää ystävällisesti ja rakkaudella ohjata. Muistaa tarkastaa pesuaineiden kemikaalit ja maalien myrkyllisyys, laittaa turvalukot kaappeihin ja pönttöihin. Seurata isompien lasten ruutuaikoja ja netinkäyttöä ja koulun sujumista.

Ja aina on joku arvostelemassa. Helikopterivanhempi, välinpitämätön vanhempi, latteäiti, ekohippiäiti, kalkkisäiti, lammasvanhempi, tiukkis, natsimutsi, uusavuton.

Suurin osa meistä yrittää parhaansa. Antakaa minun kasvattaa lapseni rauhassa, pyydän neuvoja jos niitä tarvitsen. En tarvitse muiden syyllistystä.

Kiitos. Juuri tätä yritin sanoa. Pahoitteluni että tiivistin asian karkeasti mutta en kirjoittanut lapsilleni vaan teille neuvojaäideille.

Terveisin ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän