Sain melkein sydärin, kun syrjässä olevalla pyörätiellä tuli vastaan irrallaan kävelevä rottweiler
Omistaja oli kyllä lähellä, mutta eipä se olisi mitään siinä oikein ehtinyt tekemään, jos se koira olisi yhtäkkiä päättänyt hyökätä kimppuuni.
Kommentit (14)
Miks luulet että koira oletusarvoisesti hyökkää kimppuun?
Ymmärrän hyvin. Itse pelkään rottweilereita
Vierailija kirjoitti:
Miks luulet että koira oletusarvoisesti hyökkää kimppuun?
No se oli rottweiler. Tosin tuo yksilö oli onneksi hyvin säyseän oloinen, ei tuntunut kiinnittävän minuun edes mitään huomiota. Kylmä hiki kyllä valui selkää pitkin, kun ajoin ohi pyörällä.
AP
Tuli ihan ikävä veljeni rotikkaa joka on jo nukkunut pois. AIvan ihana rekku oli. Iso toki, mutta kiltti kuin mikä.
Et kuitenkaan yhtään pelännyt että se koiran mukana oleva ihminen hyökkäisi kimppuusi? Se on kuitenkin todennäköisempi uhka.
Se oli mun hyvin kouluteltu Rothwayler. Voin pitää häntä vapaana, sillä hän on lempeäluonteinen.
Itsekin pelkään irrallaan olevia koiria. Itselläni on kaksi amstaffia.
Typerän koiranomistajan tunnistaa siitä että koiraa pidetään vapaana siellä missä kulkee muita ihmisiä!
Miestä puraisi kaupan eteen yksin jätetty koira, suoraan kulkureitille löysällä hihnalla, kävelimme ohi ja koira puraisi miestä jalkaan.
Koiran omistaja kysyi mitä teimme koiralle? Oli kuulemma todella arka... koiran koko vastasi mäyräkoiraa.
Olemme tavanneet myös irti olleen rotwailerin, joka jäi kävelemään meidän kanssa 😊 Hetken kuluttua takaa kuului huuto... väärä mies Roope... Roope katsoi hämmästyneenä taakseen ja lähti isännän luo 😂
Luonnotonta pitää koiraa hihnassa. Antakaa eläinten liikkua vapaana. Jos pelkäätte koiria, niin pysykää poissa sellaisilta alueilta, joissa koiria ulkoilutetaan. Eikä tähän tarvitse alkaa sepostamaan jostain oikeuksista. Itse pelkäät, niin ratkaise asiat itsesi kanssa, äläkä ala rajoittamaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Luonnotonta pitää koiraa hihnassa. Antakaa eläinten liikkua vapaana. Jos pelkäätte koiria, niin pysykää poissa sellaisilta alueilta, joissa koiria ulkoilutetaan. Eikä tähän tarvitse alkaa sepostamaan jostain oikeuksista. Itse pelkäät, niin ratkaise asiat itsesi kanssa, äläkä ala rajoittamaan muita.
0/5
En pelkää koiria ja minusta niitä kuuluu pitää välillä aitauksessa ja metsikössä vapaanakin,
mutta rotweilereita pelkään. Todella kova puruvoima siinä isossa kolhossa neliömäisessä päässä. Moni koira on minua näykkäissyt, mutta rotweiler puri käden avohaavoille.
Samanlaisia leikkaavaleukaisia ovat staffit, amstaffit, bullterrierit, dobermanit, mastiffit ja tanskandogit.
Vahvat leuat ja arvaamaton luonne, etenkin uroksilla.
Narttukoirien luonne miellyttää enemmän.
Oletteko huomanneet, että kun koira on purrut jotakuta pahasti, se on aina uroskoira?
Steriloimaton uroskoira on yhtä paha käsiteltävä kuin ruunaamaton ori.
terv. narttu-isovillakoiran omistaja
Tervetuloa Keski-Eurooppaan missä koirat ovat 90-prosenttisesti vapaana. Myös rotikat.
Jaa?