Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainasin miehen säästöistä 100€ ja nyt mies syyttää valehtelijaksi ja varkaaksi :(

Vierailija
06.06.2017 |

Miehellä on käteissäästö ollut keittiön kaapissa ja minulla oli todella tiukka rahatilanne muutama viikko sitten ennen palkan tuloa ja minun piti viedä koira eläinlääkäriin yllättäen. Mies oli töissä ja minulla ei lainkaan rahaa. Lainasin 100€ hänen säästöistään, en viitsinyt soittaa hänelle työpaikalle koska hänen työssä ei oikein pysty puhumaan puhelimessa. Minun piti kertoa hänelle, mutta ihan oikeasti täysin rehellisesti unohdin sanoa asiasta ja palauttaa sen sata euroa kun sain palkkaa. Ihan tosissani unohdin, ei ollut sellainen hups kun unohtui enpä maksa takaisin. No nyt äskön tullessani kotiin, mies tuli vakavana vastaan ja kysyi mihinkäs sata euroa on tuolta kadonnut. Mulla hyppäsi sydän kurkkuun kun ymmärsin etten ollut muistanut koko juttua. Sanoin lainanneeni sen ja unohtaneeni edes mainita asiasta. Tarkoitus oli maksaa takaisin. Mies tokaisi että hänellä meni luottamus muhun täysin, olen pelkkä rosvo ja hirveä valehtelija. Musta tuntuu ihan hemmetin pahalta, inhottavaa että mies joutui pettymään muhun :( itken vaan hysteerisenä kun tuntuu niin pahalta. Tuntuu toi miehen reaktio kyllä vähän liioitellulta, kyllä mä toisaalta ymmärän kun menen lupaa kysymättä ottamaan, mutta tarkoitus ei ollut ryöstää mitään vaivihkaa vaan maksaa takaisin. Leppyyköhän mies tuosta ollenkaan? Surettaa...

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte yhdessä ja koirakin yhteinen niin ihan ok tuo oli.Toki esim.tekstarin olisi voinut laittaa?

Vierailija
42/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi joku miehen käteissäästö kotona niin tuollaisessa tilanteessa keskustelu olisi mennyt näin.

Mies: siis muistanko nyt väärin vai pitikö täällä purkissa olla satanen enemmän.

Minä: vein koiran eläinkääkäriin ja unohdin ihan täysin kertoa että lainasin 100e.

Mies: ok. Onko sinulla nyt tarpeeksi rahaa vai tarvitsetko lisää?

Mutta meillä onkin sellainen suhde että jaamme kaiken, kumpikaan ei ole itsekäs tai pihi eikä omistuksenhaluinen. Eikä ole tapana syytellä tai haukkua toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat rahat ja varalla käteistä kotona, vararahat on miehen. Tiedän missä ne on ja on lupakin sieltä ottaa jos tilanne tulee (esim yöllä taksilla kotiin ja kortti ei toimi). Mutta ei tulis mieleenkään mennä ottamaan sanomatta asiasta, jos töihin ei voi soittaa niin tekstarin voi lähettää. Mitäs sitten jos olen lainannut ja mies tarvitsisi niitä itse, menee jemmalle ja se onkin puolillaan.... Meiltä on lähimmälle automaatille 10km ja sitä seuraavalle 18....

Vierailija
44/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä mitenkään tajua, kuinka on mahdollista unohtaa sellainen asia, että koiraa on ollut pakko lyhyellä varoitusajalla lähteä viemään lääkäriin. Silloinhan on kaiken järjen mukaan hätätilanne, miten sellainen voi unohtua kertoa kumppanilleen? Ja jos muistaisi kertoa eläinlääkäristä, muistaisi automaattisesti myös ottaneensa toiselta rahaa sitä varten.

Jotenkin tämä tarina ei tunnu uskottavalta tämän eläinlääkärikäynti unohduksen takia. Ainakin itselleni oman lemmikkini välitöntä lääkärihoitoa vaativa tilanne on niin järkyttävä kokemus jo itsessään, että se pyörii mielessä monta päivää, vaikka kaikki hyvin olisi käynytkin. Ei tuollaista asiaa voi unohtaa tapahtuneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi