Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainasin miehen säästöistä 100€ ja nyt mies syyttää valehtelijaksi ja varkaaksi :(

Vierailija
06.06.2017 |

Miehellä on käteissäästö ollut keittiön kaapissa ja minulla oli todella tiukka rahatilanne muutama viikko sitten ennen palkan tuloa ja minun piti viedä koira eläinlääkäriin yllättäen. Mies oli töissä ja minulla ei lainkaan rahaa. Lainasin 100€ hänen säästöistään, en viitsinyt soittaa hänelle työpaikalle koska hänen työssä ei oikein pysty puhumaan puhelimessa. Minun piti kertoa hänelle, mutta ihan oikeasti täysin rehellisesti unohdin sanoa asiasta ja palauttaa sen sata euroa kun sain palkkaa. Ihan tosissani unohdin, ei ollut sellainen hups kun unohtui enpä maksa takaisin. No nyt äskön tullessani kotiin, mies tuli vakavana vastaan ja kysyi mihinkäs sata euroa on tuolta kadonnut. Mulla hyppäsi sydän kurkkuun kun ymmärsin etten ollut muistanut koko juttua. Sanoin lainanneeni sen ja unohtaneeni edes mainita asiasta. Tarkoitus oli maksaa takaisin. Mies tokaisi että hänellä meni luottamus muhun täysin, olen pelkkä rosvo ja hirveä valehtelija. Musta tuntuu ihan hemmetin pahalta, inhottavaa että mies joutui pettymään muhun :( itken vaan hysteerisenä kun tuntuu niin pahalta. Tuntuu toi miehen reaktio kyllä vähän liioitellulta, kyllä mä toisaalta ymmärän kun menen lupaa kysymättä ottamaan, mutta tarkoitus ei ollut ryöstää mitään vaivihkaa vaan maksaa takaisin. Leppyyköhän mies tuosta ollenkaan? Surettaa...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät ap, että vaikka unohdat aidosti niin tossa nähdään kuinka kovasti kunnioitat toisen ihmisen omaisuutta. Muistat kyllä rahakätkön sijainnin, mutta rahojen palautus on helppo unohtaa.

Kyllä miehenäsi harkitsisin vielä suhdetta..

Vierailija
22/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä et koskaan ole jälkeen päin maininnut, että "hei jouduin yöllättäen viemään koiran eläinlääkärille. Eihän haittaa, että lainasin satasen sun säästöistä? Maksan takaisin tilipäivänä" 

Mutta muuten, en kyllä ymmärrä tuollaista hermostumista. Ja varkaaksi syyttely... No itse en kyllä edes asuisi ihmisen kanssa, jota epäilisin varkaaksi... muista en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät ap, että vaikka unohdat aidosti niin tossa nähdään kuinka kovasti kunnioitat toisen ihmisen omaisuutta. Muistat kyllä rahakätkön sijainnin, mutta rahojen palautus on helppo unohtaa.

Kyllä miehenäsi harkitsisin vielä suhdetta..

Niin kyllä säästöjemman paikka muistetaan, mutta se palautus se on se ap:lle vähemmän tärkeä (ainoastaan pakko ettei mies suutu) mutta se kyllä helposti unohtuukin... :D

Vierailija
24/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on käteissäästö ollut keittiön kaapissa ja minulla oli todella tiukka rahatilanne muutama viikko sitten ennen palkan tuloa ja minun piti viedä koira eläinlääkäriin yllättäen. Mies oli töissä ja minulla ei lainkaan rahaa. Lainasin 100€ hänen säästöistään, en viitsinyt soittaa hänelle työpaikalle koska hänen työssä ei oikein pysty puhumaan puhelimessa. Minun piti kertoa hänelle, mutta ihan oikeasti täysin rehellisesti unohdin sanoa asiasta ja palauttaa sen sata euroa kun sain palkkaa. Ihan tosissani unohdin, ei ollut sellainen hups kun unohtui enpä maksa takaisin. No nyt äskön tullessani kotiin, mies tuli vakavana vastaan ja kysyi mihinkäs sata euroa on tuolta kadonnut. Mulla hyppäsi sydän kurkkuun kun ymmärsin etten ollut muistanut koko juttua. Sanoin lainanneeni sen ja unohtaneeni edes mainita asiasta. Tarkoitus oli maksaa takaisin. Mies tokaisi että hänellä meni luottamus muhun täysin, olen pelkkä rosvo ja hirveä valehtelija. Musta tuntuu ihan hemmetin pahalta, inhottavaa että mies joutui pettymään muhun :( itken vaan hysteerisenä kun tuntuu niin pahalta. Tuntuu toi miehen reaktio kyllä vähän liioitellulta, kyllä mä toisaalta ymmärän kun menen lupaa kysymättä ottamaan, mutta tarkoitus ei ollut ryöstää mitään vaivihkaa vaan maksaa takaisin. Leppyyköhän mies tuosta ollenkaan? Surettaa...

Sinun olisi pitänyt kysyä lupa. Ilman lupaa "lainattu" raha on varkaus. Petit luottamuksen.

Vierailija
25/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja tämmöiset asiat parisuhteessa. Pitää lainata mieheltä rahaa. Miehen säästöt. Ei kiitos. Parisuhde on yhteinen, kuten perhe ja rahatkin.

M45

Vierailija
26/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varkaushan tuo on...

ja jotenkin vaan hups unohtui a kysyä lainaa b mainita että "lainasit" omin päin  ja c maksaa takaisin

Nimenomaan. Kyse ei ole pelkästään siitä, että unohti maksaa lainan takaisin, vaan myös siitä että luvaton lainaaminen on varastamista. Luvan pyytäminen jälkikäteen on toki tökeröä, mutta sillä voi vielä tehdä eron varkauden ja lainaamisen välillä ja palauttaa luottamuksen. Tämä ei kuitenkaan ilmeisesti ollut ap:lle riittävän tärkeä asia muistettavaksi. Itsekään en haluaisi seurustella ihmisen kanssa, jolle suostumus on yhdentekevä sivuseikka.

Vierailija
27/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Koira oli ilmeisesti akustista sairas, koska se piti viedä eläinlääkärille just silloin, kun rahaa ei ollut. Ja silti unohdit kertoa miehelle eläinlääkärikäynnistä?

Esim. rokotukset tai muut olisivat kyllä voineet pari päivää odottaa.

Vierailija
28/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaas olla jos tässä tarinassa sukupuolet olisivat toisin päin.

Niin kyllä äkkiä olisi äijä lähdössä pelolle ja 2× maksut perässä, mutta kun kyseessä on nainen niin "no kai se voidan unohtaa maksat sitten ehkä joskus"

Et tainnut lukea vastauksia.

Vierailija
29/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä että pöllit ne rahat ja kun mies huomasi niin sepitit tarinan eläinlääkärimaksuista. Vaikea uskoa että et olisi maininnut miehelle mitään jos koiralla olisi oikeasti ollut joku niin pahasti vikana että piti heti päästä lääkäriin.

Vierailija
30/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pösilö kokeilee tarinoita miten porukka reagoi kun vuoroin poikaystävä ryöstää possun ja vuoroin nainen on asialla. Oisko vielä joku sukupuolineutraali lässytarina paikallaan?

Vierailija
31/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se, sika. Ansaitsee parempaa.

Vierailija
32/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan ap voinut rahaa lainatessa kirjoittaa lappusen, jossa lukee, kuinka paljon lainaa ja mitä tarkoitusta varten. Tosin minuakin ihmetytti, miten ap unohti kertoa miehelle koiran lääkärireissusta.

Vierailija
33/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira piikille, jos ei ole varaa hoitaa.

Vierailija
34/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koiran käyttäminen eläinlääkärillä niin arkipäiväistä puuhaa, että siksi siitäkin unohtuu mainita? Meillä on kolme kissaa, ja kyllä ihan joka kerta kun niitä on eläinlääkärillä käytetty, olen miehelleni kertonut. Useinmiten kerron jo etukäteen.

Vierailija
35/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jättänyt rahan paikalle lapun, jossa luke yksi satanen puuttuu, koska lainasin sen.

Vierailija
36/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Eiköhän olisi helpompi asua omissa asunnoissa jos on noin hiivatin tarkkaa.

Onneksi meillä on kaikki saman katon alla yhteistä niin rahat, tavarat, lapset ja elukat.

Vierailija
37/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies alkaisi minua syyttelemään varkaaksi ja valehtelijaksi tuollaisen unohduksen takia niin sanoisin että pidä tunkkisi ja työnnä se 100e hanuriisi.

Vierailija
38/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on lassukkamiehen vastine sille aloitukselle, jossa nainen epäili poikaystävänsä varastaneen säästöistään. Lassukka päätti "todistaa" kuinka mammat olisivat kyllä naisvarkaan puolella. :D

Vierailija
39/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa koko homma. Toisen tilille ei mennä, mut oon useesti lainannut yhteiseltä tililtä rahaa jos kortti vähissä, samoin mies. Jos on ollut käteistä kotona, sitä on voinut käyttää myös. Ihan itsestään selvää on että maksetaan takaisin kunhan ehditään. Jos satasen lainasta tulee riita, jotain on suhteessa vialla, joko ylitit selkeästi teidän keskisen rajan tai miehellä isoja luottamusongelmia, tai molempia. Mutta näen kyllä eron horisontissa.

Vierailija
40/44 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen "itken täällä hysteerisesti"-provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä