Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen lisämyynti ei ärsytä?

Vierailija
06.06.2017 |

Aloitin vasta työt pienessä liikkeessä, jossa lisämyyntiin tulisi pyrkiä mielellään jokaisen asiakkaan kohdalla. En halua tyrkyttää turhaan ja asiakasta vaivaannuttavasti, vaikka paikan omistaja näin toisinaan toimiikin. Millaisen lisämyynnin siis koette olevan ok?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap tässä vielä lisää, että en saa lisämyynnistä bonusta, mutta melko suoraan ilmaistiin, että sitä on tultava.

Vierailija
22/26 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkkymyynti laskee liikkeen arvoa kuluttajan silmissä. Saattaa miettiä, oliko tämä oikeastaan niin hyvä liike sittenkään. Tulee sellainen epäuskoinen olo, että ihan päin naamaa yrittävät käyttää hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikka on erikoiselintarvikeliike, ei siis kovin kalliita tuotteita kuten elektroniikkaa. Kiitos vinkeistä! AP

Mä ehkä kokeilisin jotain uutuuksia, tyyliin "meille on juuri tullut tällainen uusi tuote, kiinnostaisiko tämä teitä?".

Vierailija
24/26 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen mitä oikeasti tarvitsen ja se liittyy ostokseeni.

Esim. kenkäkaupassa tarjotaan joskus juuri sille ostamani kengän materiaalille tarkoitettua puhdistusainetta, olen todella usein ostanutkin koska itse on hankala lähteä jälkeenpäin tutkimaan että mikä sopii mokalle ja mikä vaalealle nahalle jne.

Sitten kodinkoneliikkeissä tiskikoneen yhteydessä tarjottiin sitä alle tulevaa kaukaloa, no tarvitsen sen. Kännykkä ja kännykänkuoret+suojatarra.

Sitten huonot on näitä: Ostin alushousut ja "tässä olisi näitä ponnareita". Niin? Miksi ihmeessä ajattelit että tarvitsen ponnareita jos ostan alushousuja? Pesupussin alusvaatteille olisin voinutkin ostaa.

Saatko ideasta kiinni? Tarve pitää olla siellä taustalla, vaikka asiakas ei sitä itse tajuaisi sen pitää siellä olla kuitenkin.

Ajatteli varmaan, että saat sitten häpykarvatkin nätisti letille.

Ei vaan, olen aika näillä linjoilla itsekin. Jos on tuotteeseen liittyvä, niin ei mene niinkään hermot. Mutta joskus hieman ärsyttää kun ostaa vaikka mekon ja siihen kysellään tarvitseeko vielä sukkahousuja/legginssejä mukaan. Yleensä vaatetta ostessani mietin jo tarvitseeko siihen mukaan jotain.

Vierailija
25/26 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin autokaistalla ärsyttää, kun on tehnyt tilauksen, niin kysyvät, että maisuisiko jälkkäri.

No, kai minä olisin sellaisen tilannut, jos haluaisin ostaa sellaisen. Tuo kuulostaa siltä, että ovat ilmaiseksi tarjoamassa, mitä eivät tietenkään ole. Pelkkää tyrkytystä.

Vierailija
26/26 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ostettavaan tuotteeseen liittyvä oheistuote on helpoin ja vähiten ärsyttävä lisämyyntituote. Mutta joskus ajankohta on hyvä lisämyydä: alkuvuodesta mapit ja kopiopaperit, kesällä aurinkolasit ja sandaalit jne. Myös tietyille asiakasryhmille on helppo myydä ihan muuta kuin mitä oikeasti ovat ostamassa just silloin; miehet mm päättää useimmiten kodin kopiopaperiostoksista joten ei kannata naisasiakkaille tarjota niin usein. Vielä jos on hyvä tarjous ja oma kokemus kyseisestä tuotteesta, helpottaa myyntiä. Kesällä hyttysmyrkyt ja laastarit kassalla jne. Lisämyynti on melkoinen taitolaji ettei karkoita asiakkaita. Yllättävää että joissakin kaupoissa se melkein kielletään vaikka toisi kassaan satoja euroja kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi