Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajuu mitä akat aina valittaa että kotona lasten kanssa on raskasta - koti-isänä ite viiden lapsen kanssa...

Vierailija
06.06.2017 |

...ja onhan tää ihan lastenleikkiä verrattuna töissä käymiseen! Ei stressiä, ei kiirettä ja saa tehdä just sitä mitä ite haluaa ja milloin haluaa. Se on ihan omasta asenteesta kii millaista lasten ja kodinhoito on! Onhan sitä kurjaa kotona jos ajattelee vaan että tää on raskasta jne.

Oikeestaan ainoa huolenaihe itellä on että tekeminen loppuu kesken. Siivoamiset ja ruoanlaitot hoituu kuitenkin aika nopeesti, sitä jää monta ylimääräistä tuntia joka päivä aikaa. Ajattelin ite alkaa opetella soittamaan jotain soitinta, ehkä klarinettia tai saksofonia. Ja meinaan myös rakentaa tohon pihalle kanalan, saa sitte munia ja siipikarjaa omavaraisesti jatkossa. Ja kasvimaa on jo hyvällä alulla kans, todellista luomua tulossa siitäkin :)

Elkää akat oikeesti valittako, täähän on ihan unelmaa olla lasten kanssa kotona.

Toki on todettava - enkä halua nyt itteäni kehua, mutta mun vaimolla on kyllä aivan mahtava aviomies ja sen lasten isä.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Mä haluun sitä samaa mitä sä vedät. :D

p.s. kasvimaalla on jo pikkasen kiire jos aiot tänä vuonna siitä jotain saada sinne perunakellariin. :D

Vierailija
2/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin, valvoin yöt ja laskin senttejä ruokakaupassa. Lapsia yksi joten ei ollut sisaruksista seuraa. Pyykinpesu oli mukavaa ja on edelleen, ei minua kotityöt itsessään rasittaneet.

Helpotus oli kun lapsi kasvoi ja pääsi töihin.

Perhetilanteet on erilaisia ja ihmiset eri luontoisia. Vaatimuksetkin eri tasoa, toiset sallii itselleen vähemmän ja toisilla on rima todella korkealla esim lasten ruokkimisen, harrastusten tai kodin siisteystason suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten että niiden lastenkin kanssa pitää olla jossain välissä ;)

Vierailija
4/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sohaisit kusiaispesää:D

Ps olet palstan uusi inhokki miäs

Vierailija
5/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ehkä hajois pää vaan siinä kotona oleskeluun.. tosin ehkä hommaisin jonkun harrastuksen, tai pelaisin pelejä. Itse en ole kyllä kauhean lapsirakas, joten en pistäisi pahakseni jos mieheni suostuisi jäämään kotiin.

Vierailija
6/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten että niiden lastenkin kanssa pitää olla jossain välissä ;)

No sehän tässä varmasti raskainta on, HUUTONAURUA

Vierailija
7/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siivoamisen ja ruoanlaiton lisäksi pitäisi hoitaa niitä lapsiakin, siihenhän ne tunnit pitäisi käyttää eikä johonkin huilunsoittoon. Vai onko kaikki lapset kodin ulkopuolella hoidossa?

Vierailija
8/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Ja varmaan ammattikin vaikuttaa, miten helpoksi tai rankaksi kokee työssäkäynnin. Mä olen kuten aloittajakin ja elämäni parhaimmat vuodet olivat juuri ne, jolloin olin lasteni kanssa kotona. Ei koskaan ollut kiire ja aina jaksoi tehdä myös kaikkia kivoja juttuja. Kun palasin töihin, ei enää ehtinyt eikä jaksanut. 

Vierailija
9/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lapset osallistuu kaikkiin puuhiin täällä eli mukavaa yhdessäoloa piisaa. En tiedä onko vaatimustaso korkeella, mutta meillä siivotaan päivittäin, syödään vain kotiruokaa (ja vain luomuaineksista). Kasvisruokaa on usein mutta vähintään kerran viikossa lihaa, koska lapset tarvitsevat lihaa kasvaakseen.

Nuorin lapsi on 9kk, sitten on eskarin aloittava poika, koulun aloittava tyttö ja 12-vuotiaat kaksospojat.

Joskus meinaa tulla kiire lasten harrastusvientien kanssa, meillä kun ei ole autoa käytössä, mutta harvemmin kuitenkaan eikä siitäkään oteta stressiä :)

Vierailija
10/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet tuota jo kokenut? Puhutaanko nyt jo esimerkiksi parista vuodesta?

Se on se pitkällinen eristäytyminen ulkomaailmasta, joka tappaa pikkuhiljaa.

Vierailija
11/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se upeaa, että kerrankin löytyy isä, joka touhuaa lasten kanssa ja opettaa heille uusia taitoja. Vaippaikäisen kanssa nikkarointi vaatii silmiä selkäänkin, mutta taaperot on varmasti jo innoissaan. Olen kyllä vaimollesi kateellinen, hänen ei tarvitse muuta kuin käydä töissä. Voi että, kunpa sinunlaisia miehiä olisi enemmänkin!

Vierailija
12/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noinhan se menee. Minusta taas töissä on leppoisaa (olen teknisellä alalla), asiakkaat on tyytyväisiä ja kehuu, vaikka tuntuu etten ole tehnyt paljon mitään. Ehkä hommat pitäisi tosiaan jakaa toisin, miehet lapsia hoitamaan (uskon että ovat rennompia siinä tehtävässä) ja naiset ns. miesten töissä? Varmaan myös hoitoalan työt hyötyisivät jos saataisiin enemmän miehiä tekemään.

Vierailija
13/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis toinen päivä koti-isänä menossa mulla, mutta tuskinpa tää tästä ainakaan rankemmaksi muuttuu. - Ap

Vierailija
14/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valittanut kun olin kotona kolmen lapsen kanssa. Kyllä se raskasta oli ja olin iloinen kun vaihdoimme miehen kanssa osia, hän tuli kotiin ja minä lähdin töihin. 

Mutta miksi sinä ap, aikuinen mies jolla viisi lasta, kirjoitat kuin lapsi? Vaimollasi on poika miehenä. Toivon, että hän on tyytyväinen, itse en olisi. 

Vierailija
15/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt siis toinen päivä koti-isänä menossa mulla, mutta tuskinpa tää tästä ainakaan rankemmaksi muuttuu. - Ap

Ahahahaha 😀😀😀😀😀

Joka tapauksessa, onnea ja menestystä sulle! 😀

Vierailija
16/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkähän ikäset lapset, jos saat rauhassa tehdä mitä haluat ja milloin haluat?

En tiedä mikähän vika mun kasvatustyylissä on, kun en 2v ja 2kk ikäisten lasten kanssa todellakaan saa tehdä mitä haluan ja milloin. Ja mulla sentään on vain kaksi lasta. No toki voisin lähteä keskustaan shoppailemaan ja jättää tuplarattaat kadulle, kun ne eivät mahdu pikkuputiikkeihin sisälle. Tai käydä saunassa ja toivoa ettei taapero vahingossa onnistu tappamaan vauvaa. Tai lähteä aamulenkille ja toivoa ettei kumpikaan lapsista herää sillä aikaa. Ehkä mulla on liian korkealle asetettuna rima, millainen läsnäoleva kanaemo haluan lapsilleni olla (nyt on aikaa palstailla, kumpikin lapsi nukkuu).

Kiva että sulla homma toimii ja kaikilla on kivaa. Lapsetkin tykkäävät kun saavat viettää aikaa isänsä kanssa ja kanatkin varmasti kivoja lemmikkejä.

Vierailija
17/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD joo.. Mutta missä välissä opettelet sitä huilun soittoa? Lapset herää siihen.. Vai soittavatko hekin?

Vierailija
18/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Vauva-aika on aina ollut parasta aikaa elämässä, kun ei ole kiire.

Kun ne perk.... kotityöt on samanlailla tehtävä silloin, kun käyt töissä.

Vierailija
19/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis ollut koti-isä vasta päivän!

Vierailija
20/54 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämmä yrittää esittää Ap:ta, säälittävä yritys.