Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä äitiys/ vanhempain/ hoitovapaalla oleva äiti. Miksi et ole keksinyt itsellesi jotain puuhasteltavaa?

Vierailija
06.06.2017 |

Mies on keksinyt että kyllä mulla pitäisi olla tässä jotain pikkuhommaa, tuppereita, hääsuunnittelua yms. kun kerran mulla on aikaa. Kaikilla reippailla naisilla on jotain kunnianhimoa koittaa jotakin näinä aikoina kun kaikilla tiukkaa.
Tuntuu etten jaksaisi enkä kerkiä. Olenko laiska? Saamaton? Kunnianhimoton?
T. Neljän kanssa kotona

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen neljän lapsen äiti, ja minulla oli hoitovapailla puuhasteltavaa, tarvitsin sitä oman pään takia. Oli väitöskirjaa, muita yliopiston täydentäviä opintoja, yhdistysaktiivisuutta... joku 'oma' juttu oli minulle tärkeää.

Mutta ihmiset ovat erilaisia. Ei muihin voi eikä pidä verrata itseään. Eikä varsinkaan puolisoaan. Sinä itse tiedät, mikä tuo sinulle voimia jaksaa, ja mikä ei.

Itsellä tutkijana sama äitiys- ja vanhempaislomien aikana. Kirjoittelin lasten päiväuniaikaan tieteellisiä artikkeleita samalla kuin söin - oli näppikset sotkussa :D Mutta minua tuo auttoi virkistymään paremmin kuin kodin siivous, leipominen jne, noita tein sitten vauva repussa mahanpäällä roikkuen ;) Lapset ei kärsineet "harrastuksestani" kun tein tuon kun nukkuivat.

Vierailija
22/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tällä hetkellä kotona lasten kanssa, mutta silloin kun olin, niin päätarkoituksenani oli nimenomaan olla lasten kanssa. Sen takiahan olinkin poissa työelämästä. Olihan minulla tietenkin harrastukseni, joissa kävin muutamana iltana viikossa. Jos tuntuu, että on rahasta pulaa tai muuten tarve puuhastella päivisin muuta niin eikö se ole sama jo palata töihin?

Niin, kun meen töihin, meen töihin. Nyt olen kotona. En mä käsitä ihan täysin, mutta kyllä sitä helposti saa toisen tuntemaan itsensä melko turhaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen neljän lapsen äiti, ja minulla oli hoitovapailla puuhasteltavaa, tarvitsin sitä oman pään takia. Oli väitöskirjaa, muita yliopiston täydentäviä opintoja, yhdistysaktiivisuutta... joku 'oma' juttu oli minulle tärkeää.

Mutta ihmiset ovat erilaisia. Ei muihin voi eikä pidä verrata itseään. Eikä varsinkaan puolisoaan. Sinä itse tiedät, mikä tuo sinulle voimia jaksaa, ja mikä ei.

Itsellä tutkijana sama äitiys- ja vanhempaislomien aikana. Kirjoittelin lasten päiväuniaikaan tieteellisiä artikkeleita samalla kuin söin - oli näppikset sotkussa :D Mutta minua tuo auttoi virkistymään paremmin kuin kodin siivous, leipominen jne, noita tein sitten vauva repussa mahanpäällä roikkuen ;) Lapset ei kärsineet "harrastuksestani" kun tein tuon kun nukkuivat.

Jep, sama. Mulla on viisi lasta ja olen lomillani väitellyt itseni tohtoriksi ja opiskellut jatkuvasti muutenkin. Rahaa olen tienannut blogeilla ja lastenvaatebisneksellä, joita ompelin itse. Yöllä sitten tein kotihommat. Yöunet jäi usein muutamaan tuntiin, mutta kyllähän tuon jaksaa, on kuitenkin niin lyhyt aika kun saa toteuttaa itseään vapaasti.

Vierailija
24/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, sama. Mulla on viisi lasta ja olen lomillani väitellyt itseni tohtoriksi ja opiskellut jatkuvasti muutenkin. Rahaa olen tienannut blogeilla ja lastenvaatebisneksellä, joita ompelin itse. Yöllä sitten tein kotihommat. Yöunet jäi usein muutamaan tuntiin, mutta kyllähän tuon jaksaa, on kuitenkin niin lyhyt aika kun saa toteuttaa itseään vapaasti.

No joo... Kun ihmiset ovat erilaisia, eikö sen voi hyväksyä. 

Vierailija
25/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on todella ruvennut tässä miettimään jopa eroa. En minä usko pystyväni ikinä olemaan sellainen ihminen kuin mieheni haluaisi minun olevan. Kyllä se riipii ainakin minua todella syvältä että en kelpaa enkä ole tarpeeksi reipas. Toivoisin todella että hän löytäisi vielä jonkun itselleen sopivan ja kunnianhimoisen ja innostuvan ihmisen.. Minusta ei kyllä siihen ole, että rupeasin tässä vielä jotain tupperia tai hääsuunnittelua vääntämään.

Olisi ehkä parempi ilman häntä ja hänellä ilman minua.

Vierailija
26/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan lisäksi miehen yrityksen asioita päiväuniaikaan. Mies kyllä tietää miten paljon teen päivittäin. Vähän jännitää kun töihin palaan miten tuo pystyy jatkossa hoidan kaiken itse.

Edellisen miehen valittaessa etten tee yhtään mitään kokeilin pari päivää olla tekemättä. Hänkin oli lomalla joten miksi en minä saisi? Itku siitä tuli.

Vierailija
27/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan lisäksi miehen yrityksen asioita päiväuniaikaan. Mies kyllä tietää miten paljon teen päivittäin. Vähän jännitää kun töihin palaan miten tuo pystyy jatkossa hoidan kaiken itse.

Edellisen miehen valittaessa etten tee yhtään mitään kokeilin pari päivää olla tekemättä. Hänkin oli lomalla joten miksi en minä saisi? Itku siitä tuli.

No kyllä hän toisaalta ymmärtää, että teen paljon, mutta on sitä mieltä että siivouksen ja muun voi jättää vähemmälle ja ruveta tekemään jotain tärkeää ja tuottavaa, eikä tälläistä TURHAA mitä touhuan päivittäin. Jotenkin osuu niin ihon alle nuo kommentit. Tietysti voisin jättää kotityöt tekemättä ja duunata jotain muuta, mut en mä tiä meneekö se ihan niinkään...

Vierailija
28/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä hän toisaalta ymmärtää, että teen paljon, mutta on sitä mieltä että siivouksen ja muun voi jättää vähemmälle ja ruveta tekemään jotain tärkeää ja tuottavaa, eikä tälläistä TURHAA mitä touhuan päivittäin. Jotenkin osuu niin ihon alle nuo kommentit. Tietysti voisin jättää kotityöt tekemättä ja duunata jotain muuta, mut en mä tiä meneekö se ihan niinkään...

En vaan todellakaan osaa ajatella mitä se homma on, mitä voisin tehdä neljän lapsen kanssa. Kuvittelin että mun homma olisi pitää muksut ruokittuna ja ulkoiluttaa ja pitää koti siistinä, mutta ei, kun ne vois jättää vähemmälle ja tehdä jotain muuta.

En tiä, jotenkin on ihan selkä seinää vasten olo.