Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä äitiys/ vanhempain/ hoitovapaalla oleva äiti. Miksi et ole keksinyt itsellesi jotain puuhasteltavaa?

Vierailija
06.06.2017 |

Mies on keksinyt että kyllä mulla pitäisi olla tässä jotain pikkuhommaa, tuppereita, hääsuunnittelua yms. kun kerran mulla on aikaa. Kaikilla reippailla naisilla on jotain kunnianhimoa koittaa jotakin näinä aikoina kun kaikilla tiukkaa.
Tuntuu etten jaksaisi enkä kerkiä. Olenko laiska? Saamaton? Kunnianhimoton?
T. Neljän kanssa kotona

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Puuhastele, jos taloustilanne vaatii. Meillä ei ole vaatinut, olen lähtenyt suoraan töihin vanhempainvapaan/hoitovapaan jälkeen. isommat lapset olleet noin 1,5-vuotiaita, kun töihin meno koittanut.

Vierailija
2/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia typeryyksiä. Äitiysloma ja hoitovapaa tarkoittavat, että keskitytään niihin lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen neljän lapsen äiti, ja minulla oli hoitovapailla puuhasteltavaa, tarvitsin sitä oman pään takia. Oli väitöskirjaa, muita yliopiston täydentäviä opintoja, yhdistysaktiivisuutta... joku 'oma' juttu oli minulle tärkeää.

Mutta ihmiset ovat erilaisia. Ei muihin voi eikä pidä verrata itseään. Eikä varsinkaan puolisoaan. Sinä itse tiedät, mikä tuo sinulle voimia jaksaa, ja mikä ei.

Vierailija
4/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voisin jotain tehdäkin sitten kun mies tulee töistä kotiin, mutta se tarkoittaisi, että perhe- tai parisuhdeaikaa ei jäisi ollenkaan.

Päiväsaikaan en tietenkään ehdi tai halua mitään ylimääräistä kun tämä hoitovapaa on tarkoitettu lapsen hoitoon.

Ei minulla ole halua tai mahdollisuuttakaan hoidattaa lasta jossain muualla, silloinhan voisi laittaa lapsen päiväkotiin ja mennä ns. oikeisiin töihin.

Minulla siis yksi lapsi.

Vierailija
5/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puuhastele" jos ja mitä itse haluat. Itse täystyöllistyin lapsista niin, ettei voimavarat olisi riittäneet isoihin juttuihin. Ehkä joku kiva harrastus riittää tai, että pääset joskus jonnekin yksin tai miehesi kanssa kaksin, jos sellaista haluat.

Vierailija
6/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin opiskellut ja tehnyt töitä perhevapailla.

Vierailija
7/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys- ja hoitovapaa oli nimenomaan stressivapaa tauko työelämästä. Nukuttiin pitkään ja oltiin päivä yökkärissä jos sille tuntui.

Taaperon kanssa aina saanut edes ruokaa valmiiksi ellei muksua köyttänyt aloilleen siksi aikaa.... puuhastele siinä sitten jotain kehittävää.

Vierailija
8/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla oli aikoinani jonkin verran "puuhasteltavaa". Hoidimme 4 lasta kotona, mutta tein mm. viikonloppuisin töitä sairaalassa. En toki joka viikonloppu, mutta keskimäärin 1-2 kertaa kuussa. Myöhemmin siirryin "puuhastelemaan" alalle, jolle myös hankin sittemmmin koulutuksen ja jossa olen nyt ollut töissä parikymmentä vuotta.

Oma motiivini oli olla ikään kuin työelämässä mukana, vaikka kotiäiteilyn tarkoitus olikin hoitaa lapset kouluikäisiksi kotona. Mutta lastenhoidon ohella "puuhastelusta" ei ollut kysymys. Esim. sairaalakeikkailuun oli ensin harjoiteltava niin, että lapset olivat joitakin viikkoja perheen ulkopuolisen hoitajan hoivissa.

Voihan sitä "puuhastella", siten kuin miehesi ilmeisesti käsittää, mutta hänen on sitten myös syytä ymmärtää, että hän (tai joku palkattu lapsenvahti) hoitaa lapset sillä aikaa. 4 lasta työllistää kyllä yhden ihmisen. Ellet jo ole sellaisella alalla, jota voit tehdä kotoa käsin etänä lasten nukkuessa, niin muu työskentely on kyllä suunniteltava siten, että lapsia hoitaa joku toinen silloin kun "puuhastelet".

Hanki "kesäduuni" miehesi loman ajaksi, jotta hän sisäistäisi lastenhoidon realiteetit. Etkä sitten pyykkää/siivoa/kokkaa iltaisin, jotta hänen ei tarvitsisi tehdä sitä "lastenhoidon ohella".

Vierailija
9/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä rehellisesti sanottuna ole aikaa mihinkään puuhasteluun kun hoidan neljää alle kouluikäistä kotona, hoidan yksin kodin, safkat ja kaikki juoksevat asiat. Mies töissä pitkää päivää. Meillä on hyvä tasapaino, mutta kyllä lehahtaisi savut korvista jos mies ehdottaisi tämän kurahousurallin päälle jotain puuhastelua :D

Vierailija
10/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kuin yksi taapero kotona hoidettavana ja toinen tuloillaan ja yritin "puuhastella" sen verran että luin pääsykokeisiin.

Periaatteessahan sen ois pitäny ihan hyvin onnistua, paitsi että huomasin lukevani samaa sivua uudestaan ja uudestaan sisäistämättä yhtään mitään.

No, ens vuonna uudestaan. :D

Vierailija
11/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näissä lapsissa (1v. ja 5v.) ja kotiaskareissa on ihan riittävästi puuhasteltavaa. Sit jos huvittaa ja jaksaa, niin jotain extraa voi tehdä.

Vierailija
12/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis minulla vakituinen työ, josta jäin nyt kotihoidontuelle kun " puuhastelin" sitä muutaman illan viikossa ja viikonloput päälle. Oltiin niin väsyneitä että päätin jäädä vallan kotihoidontuelle..

Nyt pitäisi kuitenkin keksiä jotain pientä, romanttista puuhaa jota voisi tehdä kun " haluaa" ja siitä saisi rahaa ja minulla olisi jotain tekemistä.

Ja kyllä, savu nousee useinkin korvista tuon ukon kanssa. Olen todellakin täystyöllistetty 2,4,6 ja 8 veen kanssa. Kun palaan töihini, menee muksut hoitoon! Mutta mies oikeasti kuvittelee että hoidan lapset ja puuhailen jotain kivaa jotta saadaan dollaria, kaikki tulee hänelle ilmaiseksi ja helposti.

Vierailija
13/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies tajuaa, että jos sulla on joku "työ" lasten- ja kodinhoidon lisäksi, niin hänen on autettava lastenhoidossa ja kotitöissä enemmän?

Mä tein vapaaehtoishommia eläinsuojeluyhdistykselle, kun olin lapsen kanssa kotona. Mutta mulla olikin vain yksi lapsi hoidettavana ja halusin tehdä tuota hommaa, rakastan eläimiä ja enemmän tuo oli harrastus ja toi vaihtelua arkeen.

Vierailija
14/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se tarkoitus tuossa ole että puuhastellaan sen lapsen kanssa? Sanooko esiopetus/perusopetus mitään miehellesi?

Vierailija
15/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kyllä rehellisesti sanottuna ole aikaa mihinkään puuhasteluun kun hoidan neljää alle kouluikäistä kotona, hoidan yksin kodin, safkat ja kaikki juoksevat asiat. Mies töissä pitkää päivää. Meillä on hyvä tasapaino, mutta kyllä lehahtaisi savut korvista jos mies ehdottaisi tämän kurahousurallin päälle jotain puuhastelua :D

Juu ja kun toinen vihjaa vielä että vähän voisi olla kunnianhimoa ja kiinnostusta asioita kohtaan, niin kyllä siinä äiti äkkiä tuntee itsensä melko turhaksi olennoksi.. Varsinkin kun KAIKKI muut!

Vierailija
16/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse perustin hoitovapaalla yrityksen jossa lähemmäs miljoonan liikevaihto tällä hetkellä. Toki ei ollut asuntokaan sitten viimeisen päälle yms. Ymmärrän että kodin ja lastenhoito vie koko päivän. Itse vaan päätin hyödyntää mahdollisuuden ja sitte tingittiin siisteydestä.

Vierailija
17/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai mies tajuaa, että jos sulla on joku "työ" lasten- ja kodinhoidon lisäksi, niin hänen on autettava lastenhoidossa ja kotitöissä enemmän?

Mä tein vapaaehtoishommia eläinsuojeluyhdistykselle, kun olin lapsen kanssa kotona. Mutta mulla olikin vain yksi lapsi hoidettavana ja halusin tehdä tuota hommaa, rakastan eläimiä ja enemmän tuo oli harrastus ja toi vaihtelua arkeen.

Joo, mut se ois semmosta kivaa ja joskus silloin tällöin.;) En ole vielä keksinyt mikä se homma olisi.. Kai minä olen sitten jotenkin pirun laiska kun tuntuu jo nyt, ettei vuorokaudessa timmat riitä hoitamaan kaikkea, mut se olisikin sitten netissä joku kiva hääsuunnittelu sivusto..

Vierailija
18/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse perustin hoitovapaalla yrityksen jossa lähemmäs miljoonan liikevaihto tällä hetkellä. Toki ei ollut asuntokaan sitten viimeisen päälle yms. Ymmärrän että kodin ja lastenhoito vie koko päivän. Itse vaan päätin hyödyntää mahdollisuuden ja sitte tingittiin siisteydestä.

No tätä minulta odotetaan. Hitto kun tuntuu vaan että en osaa ruveta tekemään mitään. Ehkä mä sitten olen jotenkin kunnianhimoton.. Kaikki aika päivästä menee ruokkiessa noita ja ulkoilessa ja pestessä kurapyykkiä. Nytkin kun kirjoitan tätä, 2- vee roikkuu kiinni ja ei tykkää yhtään että äiti käyttää puhelinta.. Ehkä hankkisin sille jonkun häkin!:D

Vierailija
19/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhastelen korkeakoulututkinnon loppuun.

Vierailija
20/28 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tällä hetkellä kotona lasten kanssa, mutta silloin kun olin, niin päätarkoituksenani oli nimenomaan olla lasten kanssa. Sen takiahan olinkin poissa työelämästä. Olihan minulla tietenkin harrastukseni, joissa kävin muutamana iltana viikossa. Jos tuntuu, että on rahasta pulaa tai muuten tarve puuhastella päivisin muuta niin eikö se ole sama jo palata töihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme