Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenmyrkytys

Vierailija
05.06.2017 |

Mikä voi aiheuttaa vuonna 2017 kuolemaan johtavan verenmyrkytyksen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenkiertoon päässyt bakteeri. Tulehdus voi edetä nopeasti.

Vierailija
2/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaamaton haava sormessa, varpaassa, siihen pääsee bakteeri iskemään ihan missä vaan. Ne eivät ole hevosen kokoisia,bakteerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenkiertoon päässyt bakteeri. Tulehdus voi edetä nopeasti.

Mikä bakteeri ja mistä?

Vierailija
4/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. keuhkokuumeen jälkitilana voi tulla verenmyrkytys

Vierailija
5/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasinsirusta

Likaisesta juomasta

Hyttysen puremasta

Puutarhatöistä

Jne

Vierailija
6/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyyks tää nyt siihen, kun antibiootit ovat menettäneet tehoaan eli tuleeko näitä olemaan tulevaisuudessa enemmän?

Vierailija
7/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on nopeasti monielivaurion vaara, jos infektion lähdettä ei heti paikallisteta ja antibiootin aloitus viivästyy.

Vierailija
8/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli sytostaateista. Tosin täällä vielä kirjottelen mutta oli aika hilkulla.

En ees tiennyt että noin voi käydä, mutta niin vaan kävi.

Vierailija
9/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaasta

Vierailija
10/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverillani oli jalassa jokin naarmu, jota hän ei edes huomannut. Hotellin suihkussa oli viemäri vähän tukossa ja lattialla vähän likaista vettä. Siitä meni jalassa olleen naarmun kautta bakteeri verenkiertoon. Työkaverini hakeutui päivystykseen ripulin ja pahoinvoinnin takia. Kysymyksessä olikin verenmyrkytys, ja työkaverini oli useita päiviä tehohoidossa. Jos hän olisi odotellut kotona vielä muutaman tunnin, ei hän välttämättä olisi selvinnyt. Ja tässä oli kysymyksessä hyväkuntoinen nelikymppinen mies.

Vierailija
11/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lasinsirpaleesta varpaassa.

Vierailija
12/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli leikkaushaavaan infektio (staphylokokki) joka eteni verenmyrkytykseksi. Crp oli yli 400, kuume melkein 41 monta päivää. Antibiootti auttoi onneksi.

Vierailija
13/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatietulehduksesta voi saada sepsiksen tai mistä vaan kehon pahasta tulehduksesta.

Vierailija
14/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sepsiksiin sairastuvien ryhmä on iv-huumeiden käyttäjät (off topic, ei liity Tommy Hellstenin vaimoon). Usein heillä todetaan vielä endokardiittikin. Hoito on pitkä ja todella kallis. Harva silti lopettaa huumeiden käyttöä tämänkään jälkeen.

Vierailija
15/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli sytostaateista. Tosin täällä vielä kirjottelen mutta oli aika hilkulla.

Niin siis sun infektio johtui siitä, että sytostaatit tuhosi myös kehon terveitä soluja, ja joku mikrobi pääsi aiheuttamaan taudin valkosolujen ollessa matalalla.

Vierailija
16/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtsatietulehduksesta voi saada sepsiksen tai mistä vaan kehon pahasta tulehduksesta.

Voi tulla pyelonefriitti ja sitten urosepsis.

Vierailija
17/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla tais olla sitten neutropeeninen sepsis.

Vierailija
18/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todellakin surullista miten huonosti ihmisiä on tässä asiassa informoitu. Pienestäkin haavasta voi päästä kehoon ärhäkkä pöpö ja ellei sairaalaan lähde tarpeeksi nopeasti, asialle ei voida tehdä enää mitään.

Mulla on sattunut kolme kertaa jo. Ensimmäsellä kerralla käteen, sitten kaksi kertaa jalkaan.

Ensimmäisellä kerralla olin vähän yli parikymppinen, joten en tiennyt mistään mitään. Kun käsi turposi ja alkoi tuntua aralta joka puolelta, aloin ihmetellä asiaa. Sitten alkoi haavakohdasta lähetä ylöspäin sellainen punainen juova.

Muistin että lapsena Vaahteramäen Eemeli -kirjassa renki Aatu oli saanut verenmyrkytyksen ja siinä oli tuo juova. Tarinassa Eemeli oli sankari, koska ajoi lumipyryssä Aatun reellä lääkäriin, muuten Aatu olisi kuollut. Kun tuon muistin, tuli itselläkin äkkiä kiire lääkärin. Henki oli sen verran hilkulla että pakottivat ottamaan antibiootin heti siinä lääkärin vastaanotolla.

Vierailija
19/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa. Ja surullista.

Vierailija
20/50 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyyks tää nyt siihen, kun antibiootit ovat menettäneet tehoaan eli tuleeko näitä olemaan tulevaisuudessa enemmän?

Voisko peukkujen sijaan valaista asiaa, kun näkyy niin asiantuntijoita olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi