"On sinun syysi, että minä näytän tältä!"
Tällaista palautetta tuli vaimolta. Olen ammatiltani kokki ja vastaan meidän perheen ruokailuista. Teen ihan normaalia arkiruokaa, mutta vaimo syö kun hevonen. Ja se kieltämättä näkyy. Noin 165 senttisellä rouvalla on lähes 110 kiloa painoa. Tänään sai hepulin ja syytti MINUA siitä että on paisunut tuollaiseksi. Siihen kyllä vaikuttaa vain yksi henkilö- vaimo itse. Teen kuulemma niin epäterveellistä ruokaa. Kehtaa mäkättää minulle, vaikka minä käyn kaupassa ja teen ruuan. Hän yleensä samaan aikaan makaa sohvalla ja katsoo netflixiä.
Kommentit (16)
Tee vähemmän ruokaa ja ota vaimo mukaan urheilemaan, jos itse elät kerta niin terveellisesti.
No tee terveellistä ruokaa jos kerran kokkikin olet. Vaimosi on osittain oikeassa!
Tee pelkkiä salaatteja sitten. Ja terveellisiä pirtelöitä pelkistä marjoista, hedelmistä jne aamuisin, välipalaksi ja iltapalaksi. Korvaa lehmänmaito kasvipohjaisilla maidoilla. Älä osta herkkuja houkuttimiksi kaappeihin.
Ja vaihda netflix tunnukset, äläkä kerro akallesi ja piilota kaikki viihdelaitteet. Laita tilalle jumppapallo, kahvakuula jne. Ja jos mäkätys alkaa siitä, pue urheiluvaatteet päällesi ja lähde lenkille, näytä esimerkkiä sohvaperunalle. Ehkä se sotanorsu saa perseensä ylös sohvalta. Tai sitten ei. Itsepähän se ruokaa napaansa ahtaa tuntematta omia rajojaan ;)
Jokainen on ihan itse vastuussa omista kiloistaan. Ketään muuta on turha syytellä.
Tee pelkkää salaattia, eikä mitään epäterveellistä sekaan (ei edes salaatinkastiketta, juustoa tms). Sitä voi lappaa niin paljon kuin tykkää, en usko että sillä saa kauheasti lihotettua itseään. Sitten yhdessä vaikka punttisalille
Voit halutessasi heittäytyä asialliseksi ja kysyä, millaisia muutoksia hän haluaa menuun. Lisäksi voit tehdä ruokaa niin, ettei sitä riitä kuin yksi lautasellinen per ruokailija. Jos meinaa ottaa lisää, toteat sen olevan huominen lounas, jos teet isomman määrän.
Ja voitte sopia, että vaimo viettää ruuanlaittoajan sohvan sijaan ulkona.
Ai TAAS uusi vaimostoori. Aiotko lopettaa joskus, hyvä nainen? En ymmärrä miten nämä uppoavat ihmisiin. En tosiaan.
Teet saffikset vaan itelles. Jos et oo vaimoas vielä pyörittäny ulos niin sanot, että nää on sun ruuat etkä koske näihin.
Älä tee niin paljoa ruokaa. Laitat lautaselle annokset valmiiksi. Liikut varmaan itsekin paljon? Annatko vaimolle aikaa liikkua? Siivoatko jälkesi kun kokkailet, etkä jätä koko kämppää sikolätiksi kun kokkailet?
Olisi ihanaa, jos mies olisi kokki. :)
Ruoanlaitto on tylsää, mutta siivoan mielelläni.
Itellä kävi vähän samanlailla, mies tekee hyvää ruokaa, ja pakko sitä oli syödä :D kiloja tullut (molemmilla), niin nyt molemmat alettiin käymään salilla, ja kesän tavoitteena syödä pääosin vain kasvisruokaa. Kyllä se tästä. Lihava en ole, mutta bmi normaalipainon ylärajoilla, ja kyllä se liikkuminen aina elämänlaatua parantaa.
Kokoa kaikkien annokset niin, ettei rouva voi itse mättää lautaselle niin paljon kuin haluaa. Teet normaalin tai pienen annoksen (165cm/normaalipaino/urheilematon naisen energiankulutus on TODELLA pieni).
Lihava voi olla vaikka söisi ruohoa. Sitä pitää vain syödä.... kuin hevonen.
Vastaa rakkaasi hätähuutoon ja ala tarjota itupuuroa. En usko hänen laihtuvan, mutta ehkä valitus suuntaasi vaimenee.