Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikähän mua vaivaa? vuosien epämääräiset oireet

Vierailija
05.06.2017 |

Vuosien mittaan mulla on turpoillut imusolmukkeita kaulalta, täpläistä ihottumaa (ollut pitkiä aikoja sielläsuntäällä ja kadonnut) ollut kuumeilua ja voimakasta yöhikoilua (kuumetta ei ole enää ollut samalla tavalla parina viime vuotena ja yöllä hikoilu on nykyään mielestäni suhteellisen vähäistä),pahoinvointia on ja täyttymisen tunnetta ollut nyt tosi paljon vuoden sisällä, ihan semmosta jatkuvaa oksetuksen tunnetta. Puoltoista vuotta kärsinyt myös voimakkaasti koko vartalossa alkaneista säryistä, nivelissä ja semmosta vihlontaa ympäri kroppaa. Raskausaikana nivelkivut katosivat, mutta ovat nyt taas näemmä palanneet, yks aamu heräsin siihen tuttuun jokapaikan särkyyn. Oon myös huomannut kutiavani melko usein sieltä sun täältä, lähinnä ylävatsan kohdilta ja toisesta jalanpohjasta?

Käynyt oon lääkärissä vuosien varrella ties kuinka monta kertaa, nyt viimeisimpänä ultrattiin imusolmukkeet vuosi sitten ja kaikenmaailman verikokeita otettiin niiden ja noiden kauheiden särkyjen takia, missään ei mitään poikkeavaa eikä imusolmukkeet pahanlaatuisia. Olo on silti jatkuvasti jollain tapaa sairas.

Kuulostaako tutulta, onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko maksa ok?

Vierailija
2/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on yleisvointi? Jaksat ihan normaalisti vai väsyttääkö? Otatko lääkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV?

Vierailija
4/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita on niin paljon ne sopii moneen sairauteen. Onko home kokeita katsottu

Vierailija
5/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa ok, useamman kerran katsottu arvot. Vois kyllä taas mennä katsomaan mitä ne näyttää, kun tuo kutina on hieman uudempi oire.

Yleisvointi on ihan semmoinen perus, väsyttää kyllä muttei ylitsepääsemättömästi. Kyllä pystyn tekemään pakolliset askareet ja lapsen kanssa touhuilut, mutta muutoin olo on aika saamaton. Tosin noiden nivelsärkyjen alkaessa olin ihan älyttömän väsynyt ja huonovointinen, silloin en oikeasti pysynyt hereillä kunnolla. Tuolloinkin kävin lääkärissä, lopputulos sama kun en olis siellä koskaan käynytkään.. Ei oo mitään lääkitystä, ei e-pillereitä, en syö edes särkylääkkeitä. 

HIV testattu, sitä ei sentään luojankiitos ole!

Homekokeita ei oo katsottu, miten sellaisia edes tutkitaan? Olen muuttanut tässä oireiden alkamisen jälkeen hmm.. 5kertaa, ei kyllä ollut mitään ongelmaa sisäilman tms kanssa kämpässä jossa silloin asuin.

ap

Vierailija
7/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla klamydia. Sen oireet on just noin epämääräisiä.

Vierailija
9/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasarvot katsottu? Entä rauta-arvot ja -varastotkin?

Vierailija
10/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiset?

Mulla tutkittiin vähän samantyylisillä oireilla ( ja muutamalla lisäoireella) lymfoomaa, tuberkoloosia , sarkoidoosia ja granulomatoottista polyangoitiittia. Ja aikaa monta muutakin sairautta jänisrutosta hiviin ja kilpirauhasen liikatoimintaan.

Tutkittiin pitkään ja hartaasti, loppujen lopuksi ei koskaan selvinnyt mistä sairastuminen johtui.

Vierailija
11/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelkivut viittaa Klamydiaan.

Vierailija
12/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosia ei itseasiassa ole tutkittu... Voisipa kysäistä kun lääkärille pääsee. Oon kyllä aina ollut ihan äärimmäisen hysteerinen punkkien suhteen ja tutkinut riskitilanteiden jälkeen kropasta joka sentin niiden varalta, mutta eihän sitä tiedä jos on jäänyt huomaamatta. :D

Klamydia on kans katsottu, useaampaan otteeseenkin tässä vuosien mittaan. Aina negat.

Fibromylagian eräs lääkäri mainitsi, kun ei keksinyt muutakaan. Voishan tuo olla, mutta jotenkin tuntuu että tässä on muuta taustalla kun olo on ollut muutoinkin niin kamala ja nuo raajakivut ovat oireista tuoreimpia. Mut eihän sitä tiedä, vaikka olis ihan erillinen asia toi kipuilukin.

Kilpparit on katsottu ja raudat kans, ei tosin varastoja.  Vois ne varmaan pyytää katsomaan myös.

Melkeen jo huvittaa tää arvailu, samaa on terkkarit ja lääkärit harrastaneet jo ikuisuuden. Tuntuu, ettei kukaan ole tutkinut edes kunnolla. Noi ultraukset ja muutkin jouduin ite varaan yksityiseltä, vaikka pelkästään jo imusolmukkeiden pitkäaikaisen turvotuksen takia ne pitäis katsoa. Hohhoijjaa! Aina sama laulu, ettei sua mikään vaivaa kun veriarvot on kaikki kunnossa. Niin tai vielä parempi, että se on vaan PSYYKKISTÄ. 

ap

Vierailija
13/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munuaiset?

Mulla tutkittiin vähän samantyylisillä oireilla ( ja muutamalla lisäoireella) lymfoomaa, tuberkoloosia , sarkoidoosia ja granulomatoottista polyangoitiittia. Ja aikaa monta muutakin sairautta jänisrutosta hiviin ja kilpirauhasen liikatoimintaan.

Tutkittiin pitkään ja hartaasti, loppujen lopuksi ei koskaan selvinnyt mistä sairastuminen johtui.

Munuaisia itseasiassa epäilin itse yhdessä vaiheessa, ja sain vaatimalla niistä labrat hankittua, mutta ei sielläkään suunnilla mitään. Hienoa, että sua on sentään tutkittu kunnolla eikä vähätelty oireita, ja katsottu mahdollisuutta just tuollaisiin vakavampiin sairauksiin. Itse oon pian 27v ja näitä oireiluja ollut nyt aikalailla 10v, ja koko sen ajan oon kuunnellut ettei voi olla mitään, koska olen niin nuori.  Ikävää, ettei syy selvinnyt. Miten voit nykyisin? 

Klamydia katsottu tosiaan useampaan kertaan tässä vuosien mittaan, ja aina ollut näyte puhdas. Jotenkin hurja ajatella, että klamydia vois aiheuttaa ihan valtavat nivelsäryt jokaisessa vartalon nivelessä samanaikaisesti. Niin tosiaan kun nuo nivelet alunperin kipeytyivät, tapahtui se joka nivelessä samaan aikaan ja TODELLA voimakkaana, ja niiden liikuttelu oli hankalaa. Tuntuivat turvonneilta omasta mielestäni, mutta lääkäri ei turvotusta havainnut.

ap

Vierailija
14/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla fibromyalgia, se ei ole tulehduksia aiheuttava yleensä, joten sen yleisissä oireissa ei ole kuumeilu ja turvonneet imusolmukkeet. Koska et maininnut väsymystä pahimmaksi oireeksi, ei ehkä ole CFS eli väsymyssyndrooma, tosin kuumeilu yms. voi liittyä siihen.

Autoimmunireaktiolta vaikuttaa silti. Voisi olla borrelioosia, jotain reumatautia, punahukka, reaktiivinen artriitti, ruokaine-allergiaa, yms.

Onko otettu lähiaikoina verikokeet eli mitä sanoi senkka, CRP, reumafaktorit?

Vierailija
15/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmaongelmat/home tuli minullekin mieleen, ootko ollut esim samassa paikassa töissä tän ajan? Me asuttiin jokunen vuosi tietämättämme homeasunnossa ja erilaisia vaivoja oli molemmilla, myös imusolmukkeet reagoi. Lisäksi mm suolisto-ongelmia, nivelvaivoja, kuumeilua jne..

Vierailija
16/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko johtua jostain yliherkkyydestä? Onko allergiatestit tehty? Eliminaatiodieetti vois olla kokeilun arvoinen. 

Jotain tulehdusta elimistössä tuntuisi olevan. Mutta ei kovin pahaa, jos kerran veriarvot on ok.

Vierailija
17/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla fibromyalgia, se ei ole tulehduksia aiheuttava yleensä, joten sen yleisissä oireissa ei ole kuumeilu ja turvonneet imusolmukkeet. Koska et maininnut väsymystä pahimmaksi oireeksi, ei ehkä ole CFS eli väsymyssyndrooma, tosin kuumeilu yms. voi liittyä siihen.

Autoimmunireaktiolta vaikuttaa silti. Voisi olla borrelioosia, jotain reumatautia, punahukka, reaktiivinen artriitti, ruokaine-allergiaa, yms.

Onko otettu lähiaikoina verikokeet eli mitä sanoi senkka, CRP, reumafaktorit?

Joo en usko itsekään tuohon fibromylagiaan. Ihan alkuaikoina olin kyllä tosi väsynyt ja voimaton, tuolloin kun imusolmukkeet kaulalta turposi. Tuolloin tulehdusarvot oli ihan taivaissa, ja olin sairaalassa muutaman päivän saamassa antibioottiakin, mutta ei selvinnyt mikä tuon kaiken sitten aiheutti. Joitain reuma arvoja ollaan katsottu noiden nivelkipujen selvittämisen yhteydessä, mutta mitään ei ole ollut koholla. Piti ihan käydä katsomassa viimevuodelta viimeisimmät tulokset, senkka näyttäs olleen syksyllä 17 ja CRP alle 1. Viimeisin ei oo ollut ikinä koholla lukuunottamatta tuota kertaa kun kaikki oireet alkoivat.

ap

Vierailija
18/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä sitten elämäntavat. Onko riittävästi liikuntaa, syötkö paljon sokeria? Onko ylipainoa? Onko stressiä? Nukutko hyvin?

Vierailija
19/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäilmaongelmat/home tuli minullekin mieleen, ootko ollut esim samassa paikassa töissä tän ajan? Me asuttiin jokunen vuosi tietämättämme homeasunnossa ja erilaisia vaivoja oli molemmilla, myös imusolmukkeet reagoi. Lisäksi mm suolisto-ongelmia, nivelvaivoja, kuumeilua jne..

En oo ollut samassa paikassa pidempään, useamman kerran muuttanut ja parissa työpaikassa ollut, nyt kotona lapsen kanssa toistaiseksi. Aina myös olen asunut jonkun kanssa, näitäkin tässä vuosien varrella useampi henkilö, eikä kenelläkään vastaavaa tai muutakaan kummempaa. Eihän sitä tietysti tiedä, niin monessa paikassa on nykyään kaikenmaailman sisäilmaongelmia.

Allergioita minulla ei ole, ainakaan todettuja. Hauska sinänsä myös, etten ole koskaan varsinaisesti kipeä, vain tämmöistä jatkuvaa oireilua. Flunssassakin oon ehkä kerran kolmessa vuodessa.

ap

Vierailija
20/33 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä sitten elämäntavat. Onko riittävästi liikuntaa, syötkö paljon sokeria? Onko ylipainoa? Onko stressiä? Nukutko hyvin?

Liikun päivittäin, mutta en varsinaisesti hikiliikuntaa. Kävelen joka paikkaan, lenkkeillään vaunujen kanssa, tämmöistä peruskunnon ylläpitoa. Nukun kyllä hyvin, mutta välillä kyllä melko vähän siihen nähden mitä pitäisi. Stressannut kyllä olen tässä vuosien mittaan, luulin oikeastaan kuolevani kun oireta vaan pukkas. Lopulta lakkasin miettimästä asiaa ja sitä kestikin siihen asti kun nää niveloireet alkoi ja kaikki tuli taas mieleen. Tosin en sanois että stressaan nykyään samalla tavalla, ärsyttää vain kun tunnen oloni melkeimpä vanhukseksi tämän kroppani kanssa. :D Syön monipuolisesti mutta myönnän että herkuttelenkin aika usein. Ylipainoinen en ole, tupakoinnin lopetin lähes pari vuotta sitten kuten myös alkoholinkäytön. En sinänsä ihmettelisi jos osa oireista selittyisi stressillä ja varmaan selittyykin, mutta ei valitettavasti nuo inhottavimmat ja oudoimmat.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme