Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vuokra-asunnossa hajoaa..

Vierailija
05.06.2017 |

esim. patterin putki ja vedet tulevat asuntoon eikä asunnon haltijalla ole kotivakuutusta, kuka korvaa vesivahingon?

Ihan mietin vain, ja jäi askarruttamaan. Asun itse siis ylivanhassa kerrostalo asunnossa jossa kivikaudella rakennetut putket.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö/asunnon omistaja. Ellet sitten itse ole putkea hajoittanut. Silloin sinä korvaat, ei vakuutus.

Vierailija
2/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putket kuuluu taloyhtiön vastuulle. Mutta kotivakuutus sinun kannattaa kuitenkin ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tavaroitasi ei korvaa kukaan! Taloyhtiön vakuutus kattaa vain asunnon.

Vierailija
4/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö/asunnon omistaja. Ellet sitten itse ole putkea hajoittanut. Silloin sinä korvaat, ei vakuutus.

Okei, mutta sitten toinen kysymys. Mistä taloyhtiö tietää olenko itse putken hajottanut vai onko hajonnut itsestään?

Anteeksi kyselyni :)

Vierailija
5/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi noin. Taloyhtiö hoiti asian.

Vierailija
6/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus kannattaa kyllä aina olla, mutta jos käy ilmi, ettei putkia ole uusittu tarvittavan usein niin kyllä se menee asunnon omistajan korvattavaksi silloin ja muutoinkin, vaikka olisikin putket vaihdettu ja ne mosahtaa, jos ei voida todistaa jotenkin, että vuokralainen on aiheuttanut vahingon.

Vierailija
7/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat kirveen ja laitat putket paskaksi asia on aika selvä. Jos taas putkestä näkee että kulunut ja haurastunut ja mennyt puhki asia on aika selvä. Sitä varten on vakuutustarkastastajat.

Vierailija
8/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mutta sitten toinen kysymys. Mistä taloyhtiö tietää olenko itse putken hajottanut vai onko hajonnut itsestään?

Anteeksi kyselyni :)

Me selitettiin niinkuin asia on: tultiin kotiin ja putki oli pamahtanut. Huoltoukko tuli ja asiasta ei tarvinnu keskustella enempää.

Vierailija
9/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut tuon takia muuttamaan, niin kotivakuutuksesi korvaa muutosta koituvia kuluja.

Vierailija
10/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok hei kiitos vastanneille! :) Nyt olen taas yhtä tietoa viisaampi :) -Ap

Vierailija
11/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön vakuutuksesta luulisi menevän ainakin talon rakenteille tapahtuneet vauriot.

Vuokralainen on vastuussa vain omasta irtaimistostaan, mikäli ei siis ole lainkaan vaikuttanut vesivahingon syntyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä