Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä opettajat tekee kesäisin palkkansa eteen?

Vierailija
05.06.2017 |

Kertokaa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut juoksulenkillä tänään, kuskannut omia lapsia ja nyt makaan sohvalla.

Myöhemmin olen mökillä, heinäkuun kokonaan ulkomailla. Ei muuta kun kaikki vaan opiskelemaan opettajaksi, ollaan varsinaista palkkaeliittiä huimalla 3000€ bruttopalkalla.

Paljonko on tuntipalkka ja työpäivien määrä vuodessa?

Vierailija
42/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään, koska kesältä ei makseta myöskään palkkaa. Opettajilla urakkatyyppinen palkka, joka vain jaetaan tasan 12 kuukaudelle. Opettajilla ei ole myöskään vuosilomaoikeutta. Lomat eivät siis siirry esim. sairausloman tai äitiysloman vuoksi myöhemmin pidettäviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni opettaja vaihtaa ruhtinaalisista lomista huolimatta alaa.

Vierailija
44/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää helvetti itse lomallanne töihin, kateelliset mäntit. Mangutaan ja märistään, kun ei ole päätä riittänyt opiskella opettajaksi.

Hävetkää!

En ole itse opettaja, enkä ole kateellinen.

No mutta entäs jos on riittänyt päätä opiskella DI:ksi tai kauppatieteen maisteriksi ja tekee 6 viikon vuosilomalla 50-tuntista työviikkoa parinkymmenen alaisen kera. Miksi vain opettajan työ on niin raskasta että pitää olla 13 vkoa vuodessa lomaa? (kesälomaa 9 vkoa, syyslomaa 1 vko, joululomaa 2 vkoa ja talvilomaa 1 vkoa)

Vierailija
45/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muussa hommassa maksellaan tollasia kun saa kesät loikoilla?

Vain valtiolla ja kunnalla on varaa tollaseen.

.

Taino jossain vaiheessa enemmin tai myöhemmin ahneen palkka on paskanen loppu....

No vaikka mulle. Suunnitteluinsinööri pk-yrityksessä. Eihän mulla siis ole kolmen kuukauden lomia, mutta jos pitäisi kolme kuukautta palkattomana niin tuota luokkaa mun vuositulot olisi.

Vierailija
46/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lukuvuoden palkka on jaettu koko vuodelle. Huoh, vieläkö näitä hölmöläisiä riittää tätä asiaa kyselemään, monessa ketjussa jo vuosia asiaa selitetty.

Eli sijaiset saavat työkuukausinaan huomattavasti korkeampaa palkkaa kuin ne jotka saavat palkan myös kesäajalta? Tuntuu hassulta, koska melkein olisi järkevä maksaa heille sama palkka kuin muille opettajille ja maksaa kesäkuukausilta myös. Eihän se tule yhtään halvemmaksi maksaa kaikki kerralla sijaiselle. Sijaisen palkasta pidätetään joka kuukausi kesäajan palkka, joten kuka sen saa? Toinen opettaja joka palaa kesäksi töihin vai ihan palkanmaksaja? Voiko todella henkilön X palkasta pidättää summan A joka joko annetaan henkilölle Y tai sen pitää taho B joka on palkanmaksaja. Mä en sallis että mun palkasta leikattaisiin vaikka tonni kuussa ja se siirrettäis kollegalle kerran vuodessa tai työnantaja ottais sen. No okei, nyt puhuin itseni pussiin, koska työnantajahan ottaa siitä kunnon siivun, työnantaja on valtio :D 

Itse olen noin muutoin sitä mieltä, että opettajat on lomansa ansainneet. Tärkeä työ ja kuitenkin pienehkö palkka siihen nähden. Opettajien brutto on vähemmän kuin meidän alalla netto ja kuitenkin ovat opiskelleet yliopistolla ihan yhtä kauan. Minusta loma on ihan ansaittu :) 

Vierailija
47/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää helvetti itse lomallanne töihin, kateelliset mäntit. Mangutaan ja märistään, kun ei ole päätä riittänyt opiskella opettajaksi.

Hävetkää!

En ole itse opettaja, enkä ole kateellinen.

No mutta entäs jos on riittänyt päätä opiskella DI:ksi tai kauppatieteen maisteriksi ja tekee 6 viikon vuosilomalla 50-tuntista työviikkoa parinkymmenen alaisen kera. Miksi vain opettajan työ on niin raskasta että pitää olla 13 vkoa vuodessa lomaa? (kesälomaa 9 vkoa, syyslomaa 1 vko, joululomaa 2 vkoa ja talvilomaa 1 vkoa)

Joo, tai lakimiehet, lääkärit, hammaslääkärit, tutkijat. Mikä oletus se on, että jos joku kritisoi opettajien lomia niin ei rahkeet riitä opettajaksi itse. Voi se olla niinkin päin, että on liian kunnianhimoinen  opettajaksi ;) Moni on.

Mutta itse en kritisoi lomia. Totta kai mullekin maistuis pitkä loma. Kenellepä ei, mutta muuten pidän oman työni suomia etuja arvossa, enkä haluaisi missään nimessä vaihtaa opettajaksi. Olen unelma-ammatissani ja toivon, että opet myös tuntee samoin, koska se on etu mein kaikkien lapsille, että opettaja haluaa olla opettaja. Älkää ny herran tähden kehottako ketään sille alalle lomien takia lähtemään. Ei ois kenenkään etu. 

Hyvää kesää ja kesälomaa tasapuolisesti kaikille.

Vierailija
48/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kesällä oo täydennyskoulutusta esim tietotekniikkaa vai skulaako kaikki tuolta osin jo koulussa. Eihän se opettajien syy tai vika ole kun on pitkä kesäloma ja sitten joulu pääsiäisloma syys ja talviloma . Koulu loppuu kuten tiedämme kesäk. Alussa ja alkaa elokuu n 15.8. Lapset kuulemma tarvitsee pitkän loman. Sitten opettaa kaiken maailman kakaroita ja osa Ei oo edes käyttäytyä.

Vierailija
49/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tämä kateellisuus meidän opettajien lomia kohtaan..  Ei se tämä opettajan työ ole 2kk loman arvoista, uskokaa pois vaan.. Mutta pakko jotain työtä tehdä ja tähän tullut opiskeltua aikoinaan, sillon se vielä tuntui omalta alalta ja kyllä muutes joskus kauan sitten opettajan työ oli mukavaa.. Ei oikein ole enään, koska nuoria ei kasvateta mitenkään ja sen koulussa huomaa..

Olen oikeasti niin poikki, että todellakin olen tämän loman ansainnut :(

En uskalla irtisanoutua, koska en halua kuitenkaan työttömäksikään jäädä, eikä tässä iässä opiskelukaan enään kauheasti jaksaisi innostaa. Ja toki niitä hyvinkin käyttäytyviä, kohteliaita ja ystävällisiä nuoriakin on. 

Vierailija
50/52 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä kateellisuus meidän opettajien lomia kohtaan..  Ei se tämä opettajan työ ole 2kk loman arvoista, uskokaa pois vaan.. Mutta pakko jotain työtä tehdä ja tähän tullut opiskeltua aikoinaan, sillon se vielä tuntui omalta alalta ja kyllä muutes joskus kauan sitten opettajan työ oli mukavaa.. Ei oikein ole enään, koska nuoria ei kasvateta mitenkään ja sen koulussa huomaa..

Olen oikeasti niin poikki, että todellakin olen tämän loman ansainnut :(

En uskalla irtisanoutua, koska en halua kuitenkaan työttömäksikään jäädä, eikä tässä iässä opiskelukaan enään kauheasti jaksaisi innostaa. Ja toki niitä hyvinkin käyttäytyviä, kohteliaita ja ystävällisiä nuoriakin on. 

Sorry mutta olet itse väärällä alalla. Ei mikään palkka ole niin korkea tai loma niin pitkä, että jaksaisi töissä joissa ei viihdy. Itse pidän ja puolestani nuo lomat voisi kyllä olla lyhemmätkin, mutta keksin kyllä tekemistä pitemmällekin lomalle :)

Vierailija
51/52 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka suhteutettuna työaikaan on minullekin ainoa syy olla opettajana.

Vierailija
52/52 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ( perunamuusia ja tölkkilihapullia + rillaa makkaroita)

Juo ( kaljaa)

Piereskelee

Nukkuu

Somettaa

Laskee päiviä.. omg pian se kesäloma loppuu ja taas tulee uudet hullut kakarat