Yritän luke tärkeitä papereita mutta silmissä näkyy vain jotain ihmee "rihmoja" joissa on mustia pisteitä.
Ja välähtelee välillä ihan pieniä valopalloja. Mikähän tää on? Tosi häiritsevää.
Kommentit (17)
Ihan normaalia. Olikohan siinä silmän sisällä olevassa nesteessä tai pinnalla jotain epäpuhtauksia tjsp.
Ehkä pieni verkkokalvorepeämä, lääkäriin laserilla korjataan.
Jos olet raskaana niin saattaa viitata raskausmyrkyrykseen. Itellä oli tuollaidta juurikin silloin.
Valovälähtelyt viittaavat repeämään, ja lasiaita on vuotanut,
Migreenin aurat tekee tuollaista. Aina siihen ei liity päänsärkyä.
Ehdottomasti silmälääkärille näytille! Mahdollisesti oire verkkokalvoirtaumasta joka täytyy hoitaa nopeasti.
Minulla on ollut ns. floatereita silmissä jo vuodesta 2006, tosin välähdyksiä ei ole ollut ikinä. Käy ehdottomasti lääkärin juttusilla.
Vierailija kirjoitti:
Migreenin aurat tekee tuollaista. Aina siihen ei liity päänsärkyä.
Juuri näin alkaa minun migreenit. Kun auraoireet alkaa niin lepo ja särkylääkkeen pikainen ottaminen saattaa pysäyttää migreenin etenemisen päänsärkyvaiheeseen. Mulla on ollut migreeni 25 vuotta, mutta aurallisena se alkoi esiintyä vasta raskauden jälkeen.
Mulla lasiaisen irtauma aiheutti noita välähdyksiä ja hippusia. Mutta se on siis ihan vaaraton juttu. MIgreenin aurassa mulla näkyy valoilmiöt, vaikka suljen silmät, mutta lasiaisen irtaumassa silmien sulkeminen auttoi eikä silloin salamoinut.
Minulla ollut vastaavaa 5 vuotta sitten vuorotellen molempiin silmiin, nopea laaserointi, ja silmät nyt kunnossa, tosin mustia hippusia jäi näkökenttään leijailemaan, silmät muuten kunnossa.
Kiitos vastauksista! Soitan huomenna terveysasemalle ja kysyn. Ap
Siis lukea ja ihmeen.