Mikä siinä ärsyttää niin kovasti naisväkeä, että naisten asevelvollisuus asia etenee viimein?
Kommentit (36)
Hienoa, että naisten asevelvollisuus etenee.
Seurasin eilen Tuomiokirkon portailta Senaatintorin tilaisuutta ja minua harmitti, etten voinut pyrkiä armeijaan.
Arvostusta kaikille tilaisuuteen osallistuneille, etenkin sotaveteraaneille.
Vierailija kirjoitti:
Seurasin eilen Tuomiokirkon portailta Senaatintorin tilaisuutta ja minua harmitti, etten voinut pyrkiä armeijaan.
Miksi et? Aina voi tehdä yhdyskuntapalvelusta!
Ei ärsytä, ei koske minua mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et? Aina voi tehdä yhdyskuntapalvelusta!
Iän vuoksi. Olin noin kuukautta liian vanha hakemaan armeijaan.
Teen tietenkin vapaaehtoistyötä ja toimin sotilaskotisisarena. Entä sinä?
Kai androgyynit lesbot ja muunsukupuoliset saavat vapautuksen?
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Tasa- arvo koskettaa meitä kaikkia!
Miesten ja naisten pitää olla 100% tasa- arvoisia tässä asiassa!
Ei minulla ole tosiaankaan mitään reserviläisliiton ehdotusta vastaan. Se mikä häiritsee on ap:n asenne. Asevelvollisuudesta yritetään väkisin tehdä tasa-arvokysymys vaikka reserviläisliiton mielestä asia lienee pikemminkin maanpuolustuksellinen ja kriisinhallinta.
ap. voisi lisäksi alkaa ajamaan naistenasevelvollisuuden lisäksi pakollisia hoito- ja isyysvapaita miehille jos kerran tasa-arvo noin paljon huolettaa.
Mies
Minä olen nainen mutta olen jo pitkään halunnut tähän asiaan muutosta. Ei ole mitään syytä pakottaa vain miehiä armeijaan. Jos ei tahdo armeijaan niin menee sitten siviiliin, eli syynä ei voi käyttää sitä että miehet olisivat fyysisesti vahvempia. Raskauskaan ei toimi syynä koska vaikka ei synnyttäisi niin ei siitä joudu vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Uutisen voi lukea MTV.n tekstitv.ltä.
Et vieläkään osaa kirjoittaa sitä tänne?
Ulin provoilu kyllästyttää, ei muu.
Meitä harmittaa se, että armeija vie meiltä kahden vuoden elinikäiset tulot. Näin on Tilastokeskus laskenut miehille tapahtuneen. Toivottavasti löytyy joku porsaanreikä naisille, ettei niin tapahdu. Onhan meillä jo esimerkikisi paljon miehiä pidemmät lomat, vaikka pitäisi kai olla tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Tasa- arvo koskettaa meitä kaikkia!
Miesten ja naisten pitää olla 100% tasa- arvoisia tässä asiassa!
Ei ole monessa muussakaan. Ei tämä minua mitenkään kosketa.
Ollaanko me luettu samaa uutista? Minä nimittäin luin uutisen, jossa naisille kaavaillaan pakollista kansalaispalvelusta, jonka kesto olisi muutama päivä tai viikko. Ei ihan sama juttu kuin asepalvelus.
En tiedä koskettaako minua, olen liian vanha jo armeijaan :D minä en sitä käy kuitenkaan, ja miksi ap on kyvytön antamaan meille linkkiä uutiseen? Teksti-tv:n käyttö sujuu, mutta internetin käyttö ei?
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole tosiaankaan mitään reserviläisliiton ehdotusta vastaan. Se mikä häiritsee on ap:n asenne. Asevelvollisuudesta yritetään väkisin tehdä tasa-arvokysymys vaikka reserviläisliiton mielestä asia lienee pikemminkin maanpuolustuksellinen ja kriisinhallinta.
ap. voisi lisäksi alkaa ajamaan naistenasevelvollisuuden lisäksi pakollisia hoito- ja isyysvapaita miehille jos kerran tasa-arvo noin paljon huolettaa.
Mies
Kiitos erittäin asiallisesta kommentistasi.
Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vieläkään osaa kirjoittaa sitä tänne?
Koska se on vaan Ulin märkä päiväuni.
Vierailija kirjoitti:
Meitä harmittaa se, että armeija vie meiltä kahden vuoden elinikäiset tulot. Näin on Tilastokeskus laskenut miehille tapahtuneen. Toivottavasti löytyy joku porsaanreikä naisille, ettei niin tapahdu. Onhan meillä jo esimerkikisi paljon miehiä pidemmät lomat, vaikka pitäisi kai olla tasa-arvo.
Totta: äitiysloma ja hoitovapaa.
Onneksi lapset ovat rauhallisia, hilittyjä, hyvin käyttäytyviä, tottelevaisia, ymmärtäviä ja kohteliaita. Äidit vain lomailevat ja nauttivat loputtomista vapaista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomiahan asia ei koske, mutta lasten hoidon takia naiset menettävät tuloja huomattavasti enemmän kuin kaksi vuotta lastenhoidolla on vaikutusta myös eläkekertymään. Tasa-arvo olisi jos miehet pakotettaisiin hoito- ja isyysvapaille. Aika pieni parannus olis eläkkeen kertyminen joka toteutettiin joku vuosi sitten.
Mies
Vapaaehtoisia naisia on liikaakin pyrkimässä asepalvelukseen. Parempi vaihtoehto olisi laittaa miehillekin vapaaehtoiseksi, ainakin meidän 17v poika on kovasti menossa ja odottaa inttiin pääsyä. Voi tosin olla, että naiset syrjäyttäs miehet tässä asiassa.