JYVÄSKYLÄ:Missä laitetaan reiät korviin 1 vuotiaalle!!!! !
APUA!
Missä saan yksi vuotiaalle tytölleni reijät korviin Jyväskylässä. Tietääkö kukaan??????? laittakaa mulle yhteystietoja jos tiedätte.
Kiitos
Kommentit (10)
sen kummemmin arvostelematta tai muutakaan, niin kysyn että miksi ihmeessä sen ikäinen lapsi tarvitsee korvakorut?!
Äkkipäätä luulen että ei varmaan mikään paikka laita niin pienille....
Se on ihan perinne/ kulttuurinen juttu meillä. Mulle on itsellni reiät laitettu 3kk iässä. Mutta Suomessahan se on kamalaa, muualla maailmalla monessa paikassa laitetaan jo laitoksella ennen kuin mennään kotia. Olkaa mitä mieltä vaan.
ja lopettakaa tuo jatkuva tuomitseminen. Täällä on kyllä välillä niin ärsyttävä meininki, että mietityttää miksi tänne taas tulinkaan. Ap:lle minustakaan ei kyllä nyt apua, mutta piti silti avautua. Toivottavasti paikka löytyy.
onhan se ihan tyhmää tuomita toisia. Jotenki vaan niin ajattelin vauvaa ja miten se reikien laittaminen sattuu, ihan aikuisellekin kivuliasta. Eli ap:lle anteeksi, ei ollut tarkoitus olla hyökkäävä. Pitäisi ensin miettiä 5 minuuttia, ennen kuin vastaa. Itse vastasin liian nopeasti :(
Joo, kyllä muakin jännittää itseäni ihan kamalasti reikien laittaminen. Pienihän tuo neiti on. Onneksi mummi lähtee mukaan, jos paikka vaan löydetään.
Saako kysyä, että onko tämä korvien rei´ittäminen teidän perheen sisällä kulkeva perinne vai jonkun tietyn etnisen ryhmän tai kansalaisuuden? Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, kun ei tunnu kovin suomalaisperäiseltä perinteeltä. Olen kyllä huomannut ulkomaalaisilla pienillä tytöillä on joskus korvakorut. Ihan nätin näköistä, mutta ehkä hieman vieras ajatus näin suomalaisessa kulttuurissa " koristella" vauva meikäläisittäin aikuisten koruilla ja aiheuttaa turhaan kipua.
Ehkä olet jo kysynytkin, siellä on usein juttua tästä aiheesta. Omassa asuinmaassani lat. Amerikassa lähes kaikille tyttövauvoille laitetaan reiät korviin ihan pienenä. Itsestänikin tuntui oudolta, olin sitä miettinyt siltä varalta, että tyttö tulee. Tulikin poika, joten se sitten siitä :) Ainakin kaikki tuntemani naiset vaikuttavat ihan tyytyväisiltä vauvana lävistettyihin korviinsa ja välittävät siis perinnettä edelleen. Erittäin harvoin näkee yli 3 kk vanhan korvakoruttoman tyttölapsen.
oletko käynyt kysymässä paikallisilta kosmetologeilta?
Tuli vaan mieleen, kun itse kävin joskus muinoin laitattamassa nenäkorun juuri kosmetologilla.
Hei!
Kysäseppä Niemisen kultasepänliikkeestä Emännäntieltä!! Sielä on laitettu ainakin joskus eli vuosia sitten vauvan korviin korvikset!!
Kiitoksia vinkeistä!
Löysin kosmetologin, joka laittoi yksi vuotiaalleni reijät korviin. Ja kaikille tiedoksi, jotka ovat asiaan kriittisiä. Minun pikku- neitiin ei sit sattunut yhtään reikien laittaminen. Laitoin hänele puudutuslaastarit korviin 2 tuntia aikaisemmin reijitystä ja itse toimenpide kävi kivuttomasti. Neiti joi pullosta samalla matoa :) Nyt neiti on tyytyväinen eikä korvikset haittaa menoa yhtään. Niin tuolla Etelä-amerikan puolella minulle on laitettu korvikset 3kk ikäisenä ja muille neidoille heti laitoksella:) Joku kun sitä kysyi.