Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatkapyöräilijä, pakkasitko sadeasun tänään mukaan?

Vierailija
05.06.2017 |

Pitkästä aikaa tulossa sadepäivä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääennisteen mukaan Turusta Helsinkiin ulottuvalla vyöhykkeellä tulee vilkkaimpaan työmatka.aikaan klo 14-17 välillä vettä niskaan oikein kunnolla.

Vierailija
2/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkan pyöräilee 10 minuutissa, turha vaiva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus kastunut 10 minuutissa alusvaatekerrosta myöten läpimäräksi kun oikein saavista kaatamalla vettä tuli niskaan. Päällä oli pelkkä tuulipuku ja sadeviitta kotona ;-/

Vierailija
4/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hesalaiset pyöräile kuin aurinkoisessa säässä. Tyhjältä näyttää pyörätiet 0700-0900 aikaan. 

Vierailija
5/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan varaudu sadevaatteilla.

Mä kastuin ihan suosiolla, kun on kotimatkalla niin pääsee suoraan lämpöiseen suihkuun ja vaatteiden vaihtoon.

Töihin päin en lähde pyörällä jos aamulla sataa.

Vierailija
6/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä pyöräilin aamuvuorosta kotiin ja vuoron aikana oli alkanut oikein kaatosade. Mulla ei ollut sadeasua mukana ja matkaa 12 km. Oli kyllä tuskallista, tuntui että koko kroppa kohmettuu kun vesi meni 2 ensimmäisen kilometrin aikana vettähylkivän tuulipuvun läpi sisävaatteisiin kastellen ne likomäriksi ja se oli ihan kirjaimellisesti jääkylmää syyssadetta, lämmintä oli mittarissa 3 astetta ja vesi ei varmaan ollut sitäkään.

Vierailija
7/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sadevaatteet ovat työmatkapyöräilijän perusvarusteita.

Vierailija
8/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin teidän ulkoilupuvut pitävät vettä jos sadeasua ei ole mukana?

Vierailija
9/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadetakki mukana joo, tosin pikkusateilla en jaksa vaivautua. Ja sadehousut (eli nolot aikuisten kurikset) kaivan esiin ehkä kerran vuodessa, kun sataa kaatamalla, kylmää ja vielä vaakasuoraan.

Vierailija
10/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sadeasua, en siis käytä. Pyöräilen vuodessa n.1500 km ympäri vuoden.

Vierailija
11/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset äkilliset rankat kuurot ovat todella syvältä. Viime kesäkuussa olin menossa töistä suoraan asioille kun ihan mieletön rankkasade yllätti. Sadeasua ei ollut mukana, yritin kiirehtiä bussipysäkin katokseen suojaan mutta tuulipuvusta tuli vedet läpi ihan valumalla niin että ehdin kastua täysin läpimäräksi. Kun lähdin katoksesta sateen tauottua niin hetken päästä se alkoi uudelleen. Takki liimaantui käsivarsiin ja aluspaitaan ja hytisin kylmästä kuin uitettuna.

Vierailija
12/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puin sen päälleni, Naantalissa satoi jo aamulla.

Vierailija
13/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa on 12 km ja ennusteen mukaan vettä tulee kunnolla iltapäivällä, jätin pyörän suosiolla kotiin. Pieni sadekuuro ei haittaa, mutta oon niin mukavuudenhaluinen, että en kolmea varttia vesisateessa polje. 

Vierailija
14/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa on yli 10 km. Minusta sadeasun kanssa puljaaminen on tosi rasittavaa. Mutta kun nämä tuulipuvut eivät pelkiltään pidä vettä juuri yhtään vaikka ovat nykyaikaisia ja vettähylkiviä. Kun tulee vähänkin reippaammin vettä niskaan niin tuulipuku imaisee pisarat heti ja vesi menee läpi ja sitten inhottavan märkä ja kylmä olo.

Vierailija
15/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin teidän ulkoilupuvut pitävät vettä jos sadeasua ei ole mukana?

Minun tuulipuku ei pidä yhtään kunnon vesisadetta. 5 min pyöräilyä rankkasateessa ja läpi tuli niin että olin likomärkänä. Normisateessa alkaa 10-15 min jälkeen tulla kunnolla läpi.

Vierailija
16/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaassa sataa jo.

Vierailija
17/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimvatko niin sanotut kuorivaatteet sadeasuina jos sataa vettä kuin aisaa? Onko kellään kokemusta? Menikö sade läpi yhtään?

Vierailija
18/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ikinä varsinaista sadeasua. Jonkun verran pyöräilykamat pitää vettä, muuten annan vaan kastua. Vaihdan vaatteet sitten määränpäässä. Työmatka 10 km.

Vierailija
19/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorivaatteet on ilmeisesti aika hyviä vesisadetta vastaan. Mun työkaverilla on kuoripuku ja kun yhdessä lähdettiin rankkasateeseen niin mun omasta tuulipuvusta tuli heti vedet läpi niin että olin aivan läpimärkänä mutta työkaverin kuoripuku piti ihan täysin sen kaatosateen. Hän pysyi täysin kuivana ja lämpimänä kun itse hytisin läpimärkänä. Ne on vain aika kalliita. Osaisko joku suositella jotain edullista kuoripukua?

Vierailija
20/25 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kesäinen vesisade ole mitään verrattuna talven vaakaräntään ja pakkasiin. Jos niistä on joka vuosi selvitty, niin kai silloin myös selvitään yhdestä vesisateesta, joka on sentään lämminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän