Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana helpotus koska teinin oppivelvollisuus on vihdoinkin ohi!

Vierailija
05.06.2017 |

Yhtä riitelemistä ja kouluun pakottamista olivat kaksi viimeisintä vuotta yläasteella. Se on varma, ettemme enää aio jatkaa lorvailijan kiskomista aamuisin ylös sängystä nyt kun oppivelvollisuus on suoritettu.

Jos hän saa jatko-opiskelupaikan niin hän saa IHAN ITSE pitää huolen omista heräämisistään ja opinnoistaan. Emme aio puuttua asiaan mitenkään vaikka pikkupiru nukkuisi pommiin joka ikinen aamu.

Sen verran kovaa rähinää nämä vuodet ovat olleet muutenkin, ettemme itkisi vaikka muuttaisi omilleen johonkin opiskelijaboksiin. Ehkä hänellä avautuisivat siellä silmät ja hän tajuaisi kuinka vähällä hän on päässyt kotona asuessaan kun aina on ollut ruokaa tarjolla ja pyykkejäkin on pesty ahkerasti sekä viimeisimmät muotivermeet on hankittu koska jotainhan hänellä pitää olla päällä.

Vielä pitää kestää kesä laiskimuksen katselua koska hän ei saanut kesätyöpaikkaa. Ei tosin edes hakenutkaan sitä mitenkään innostuneena koska tietää saavansa ruokaa, katon päänsä päälle ja muut edut vaikka vain pelaisi koko kesän.

Onko kenelläkään muulla samanlaista laiskamatoa kotona?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 luokan provo. Nytkö meidän pitäisi suuttua aloittajalle huonosti onnistuneesta kasvatuksesta?

Lajitteletko keskustelujen aloitukset niin että niistä joko pitää tai ei pidä suuttua? Kerroin aloituksessani, ettei kaikilla ole sellaista idyllistä perhe-elämää, jota media pyrkii esittämään. Fiksujen nuorten vastapainoksi on näitä vähemmän fiksuja kuten meidän teinimme. Jonkun pitää uskaltaa kertoa heistäkin. Minä kerron nyt koska kerran omakohtaista kokemusta on liikaakin kahdelle ihmiselle kannettavaksi.

Ei kaikki, jota et ymmärrä olevan olemassa, tarkoita provoa.

Vierailija
22/26 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jormanderos kirjoitti:

Laitappas se laiskimus kirjautumaan tänne http://csl.ink/2NbH ja paiskimaan hommia. Varmaan vielä mieleistä työtä kun voi vain katsella mainoksia ja vastailla kyselyihin, ei tuu hiki 😃👍

Hän ei tasan tarkkaan suostu tekemään mitään muuta kuin itse haluaa.

Saa esim. ruokapöydässä raivokohtauksen jos pyydän häntä ojentamaan minulle esim. salaattia. Katson silloin muka häntä liian pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin kesäksi "elämänkouluun". Eli syö kaapeista mitä löytää jos ei ole ruoka-aikana pöydässä. Kulkee likaisissa vaatteissa jos ei itse pese. Ostaa omat juttunsa lapsilisästä, jos sitä vielä tulee. Muu raha tienattava itse tai kotityönä. Vaatteita nyt luulen olevan yhdeksi kesäksi, muuten ostaa itse yms. Kesä kestää syyskuun alkuun. Muuten saa elää kuten haluaa, kunhan ei häiritse muita eikä valita säännöistä liikaa. Pääsee hieman tosielämän makuun kesän aikana.

(Hyvä jos olisi mökki jossa voisi olla yksin kesän ;)  )

Vierailija
24/26 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Hyvin kasvatettu.

Kettuilu ei auttanut aiemmin eikä nytkään tässä tilanteessa. Ei siinä ole mitään pahaa kun kertoo rehellisesti missä nyt mennään. Enpä usko, että vain meidän perheessä on laiskamatoteini ja kaikki muut Suomen teinit ovat kaikin puolin fiksuja ja filmaattisia.

Te olette lyöneet hanskat tiskiin jossain vaiheessa oman lapsenne kanssa ja se ei ole mitenkään normaalia muissa perheissä. Kai sen tiedätkin?

Miten niin? Viimeiseen saakka häntä on hätistelty ylös. Hän meinasi jättää päättäjäiset väliin ja ajatteli, että posteljooni tuo todistuksen. Kamalan tappelun jälkeen saimme hänet juhliin siisteissä vaatteissa hakemaan todistuksensa aivan kuten muutkin ihmiset.

Nyt kesäloman ensimmäisenä viikkona haluan yksinkertaisesti vetää henkeä. Nukkukoon nyt niin pitkään kuin huvittaa mutta sen jälkeen hänen pitää alkaa siivota huonettaan. Sinne ei voi mennä koska siellä haisee kamalalta.

En tiedä mitä tässä nyt pitäisi tehdä, etteivät "paremmat" ihmiset ajattelisi ettemme ole lyöneet hanskoja tiskiin. Ainakin koulun henkilökunta tietää, että olemme tehneet kaikkemme, että poika on edes saanut päättötodistuksensa. Olemme pitäneet useamman palaverin parina viime vuonna luokanvalvojan, rehtorin, opinto-ohjaajan ja koululääkärin kanssa. Jos se on hanskojen tiskiin iskemistä niin kuinka sitten olisi pitänyt tehdä?

Lääkärin mukaan poika on ihan normaali ja normaaliälyinen teini. Koulupsykologi ei löytänyt mitään neurologisia tai älyllisiä poikkeavaisuuksia hänestä.

Kerro, kuinka olisimme voineet toimia paremmin?

Vierailija
25/26 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistäisin kesäksi "elämänkouluun". Eli syö kaapeista mitä löytää jos ei ole ruoka-aikana pöydässä. Kulkee likaisissa vaatteissa jos ei itse pese. Ostaa omat juttunsa lapsilisästä, jos sitä vielä tulee. Muu raha tienattava itse tai kotityönä. Vaatteita nyt luulen olevan yhdeksi kesäksi, muuten ostaa itse yms. Kesä kestää syyskuun alkuun. Muuten saa elää kuten haluaa, kunhan ei häiritse muita eikä valita säännöistä liikaa. Pääsee hieman tosielämän makuun kesän aikana.

(Hyvä jos olisi mökki jossa voisi olla yksin kesän ;)  )

Hyvä idea! Meille ei ole voitu ostaa mitään erityisempää herkkua koska hän koluaa muutenkin kaappeja ja syö sieltä esim. minun leipomiseeni tarkoitetut suklaat jne. En hanki kaappeihin mitään, mikä olisi hänelle herkkua.

Tuossa ideassa on sekin hyvä puoli, ettei mieheni tarvi olla mukana vaatekaupassa maksumiehenä kuuntelemassa hänen arpomistaan minkä vaatteen aikoo ostaa. Mies haluaisi käyttää vapaa-aikaansa töistä elpymiseen eikä mankumisen kuunteluun.

Kotona ja koulussa on opetettu kuinka vaatteet pestään eli ei luulisi olevan vaikeaa pyykätä.

Vierailija
26/26 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt mielessä, että kasvatuksessa olisi mennyt jotain pieleen tai teiniäsi olisi kiusattu koulussa, joten kouluunmeno ei ole huvittanut tai hän on masentunut?

Ei ole käynyt mielessä, että osa aikuisistakin ihmisistä sairastaa kroonista lorvikatarria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi