Peukutusketju turhimmasta elintarvikkeesta! Aloitan: retiisi
Ehdota jotain ja muut peukuttaa ylös jos on samaa mieltä elintarvikkeen turhuudesta, alas jos eivät pidä turhana.
Ja PLIIIIS, ei sitten aleta kinata lisäainesita/sokerista/voista/kookosöljystä tms tms tms. Tee vaan ehdotus äläkä ala sättiä muita, mmkei?
Kommentit (67)
Ap tässä taas.
Ketju on näköjään herättänyt myös ärtymystä. Ei ollut tarkoitus. Oletin että avauksestani huomaa etten tehnyt sitä haudanvakavasti, eikä pyrkimykseni ollut löytää ehdottomasti täysin tarpeettomia elintarvikkeita.
Ymmärrän että esimerkiksi retiisissä on paljon hienoja, jopa häkellyttävän mahtavia ominaisuuksia. Mutta MINUN MIELESTÄNI SE ON TURHA. En kaipaa sitä, en osta sitä, en syö sitä. Tämä on siis MINUN kantani. Jos joku vaikka kraanaveden turhaksi, sen saa sanoa. Ei mulla muuta, jatkakaa.
ap
Ne ihmeelliset aasialaiset riisisnacksit, joihin on tungettu sokeria ja soijakastiketta samaan snacksiin.
Karkit, jotka juuttuu hampaisiin ja katkit, jotka rikkoo hampaita. Tikkarit.
Pippurin makuiset sipsit (wtf?!), kinuskin makuiset popcornit (again wtf?!), salmiakki-kinuski-suola-suklaat ja -jäätelöt.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi
On farmalogisesti hermomyrkky. En laskisi elintarvikkeeksi. Mutta täysin turha, yhtä kaikki.
Valmiiksi pilkotut / annostellut / maustetut / esikypsennetyt elintarvikkeet.
Voi ap, yäk en tykkää -perustelu on lapsellinen.
Mutta joo, niille, jotka eivät ole päässeet lapsuusiän yäk-vaiheesta ohi kannattaisi joskus aikuistua ja kokeilla sellaisia ruoka-aineita, joita eivät yleensä syö. Makuaistikin kehittyy.
Itse olen huomannut, että kun valmistaa jonkin ruoka-aineen itse ja eri tavalla, voikin saada uuden terveellisen lisän ruokavalioonsa. Ei tarvitse jumittua siihen yäk-elämään.
Harvalle nykynuorelle maistuu esim. etikkapunajuuri tai -kurpitsa. Mutta kokeilepa tuoretta punajuurta bataatin kanssa uunijuureksena niin sepä voikin maistua. Kurpitsankin voi ostaa tuoreena ja paahtaa uunissa itse, tulee todella hyvää.
Punajuuri on näitä purppunvärisiä vihanneksia, joita ei kovin montaa olekaan, eli siitä saa sellaisia tärkeitä elimistön suoja-aineita, joita ei muun värisistä vihanneksista saa. Kurpitsa on sekin terveellinen ja täyttäväksi vihannekseksi suhteellisen vähäkalorinen.
Itse rakastan myös retiisejä ja retikkaa. Niilläkin on omat terveysvaikutuksensa ja sopivat piristämään monen ruokavaliota erikoisen makunsa lisäksi.
marinadissa lilluvat lihat, maustetut ruokakermat, puurot eineshyllyssä, muusi ja lihapullat/kastikeyhdistelmät eineksissä, Flora Culinesse.
mietin hetken, tuleeko muuta.
Vierailija kirjoitti:
Parsa. Ei maistu miltään.
Kyllä maistuu, nimittäin pahalta. Turha mikä turha!
Nuorempana kävin usein katsomassa retiisiä,se oli niin mahtavaa nähdä vähäpukeisia retiisitanssijoita jotka lopuksi heitti kaikki vaatteet pois.
Vierailija kirjoitti:
Surströmming!
Onko tuo se ruotsalainen mätäkala?
Pitäisi joskus kokeilla.
Valmiiksi kuoritut banaanit/mandariinit
Valmiiksi paistettu jauheliha
Hubba-Bubba -tyyliset purukumit
Villivihannekset