Lapsen ihokarvat
Apua, mitä teen????
Tyttärelläni on pitkät ja tummat ihokarvat käsivarsissa ja säärissä. Hän kärsii niistä valtavasti ja oli nyt kuullut niistä ensimmäiset kommentit. Hän on vasta 8 vanha -kohta 9.
Pelkään todella, että joku pissis ottaa hänet silmätikukseen asiasta, jolle hän ei voi mitään 😖
Mitä voin tehdä, etten tee väärin! Aina on sanottu, että ajelu vasta kiihdyttää kasvua.
Vaiva selvästi periytyy isän puolelta.
Kommentit (18)
Ajelu ei kiihdytä kasvua, se on myytti.
Joo, bullshittiä tuo että ajelu vaikuttaisi kasvuun. Sänki vaan näyttää silmiinpistävältä, kun karvojen päät on tylpät, ja karvojen kasvu usein aloitetaan iässä, jolloin se anyway kiihtyy edelleen.
Ei ole olemassa mitään mekanismia, jolla kuolleen karvan katkominen kiihdyttäisi sen kasvua ihon alla.
Siihen en osaa ottaa kantaa, pitäisikö alkaa ajella vai ei.
Apua, apua, opeta hänelle että hän on viallinen ja hänen pitää ehdottomasti peittää moinen luonnottomuus itsestään :O Häpeäisi mokoma nainen kun uskaltaakin kasvaa karvaa!!
Naiset EI kasva karvaa!
Naiset EI piere!
Naiset EI kaki!
Kamala luonnonoikku!!!! Toivottavasti osaa edes hävetä yhtä paljon kun äitinsä!
Kyllä, provoilen koska ärsyttää tuo asenne että tytön tai naisen pitäisi olla karvaton.. Opeta ympäristöä äläkä yritä muokata lastasi niin että ympäristö hänet hyväksyisi. Ympäristöllä ei ole mitään oikeutta vaatia tyytäresi ulkonäöltä yhtään mitään!
Onko tyttö miettinyt itse karvojen ajelua? Jos on, niin ehdottomasti osta välineet ja opeta. Jos ei ole, niin sitten on vaikeampaa sanoa, mitä pitäisi tehdä. Ei kuitenkaan haluaisi kauhean nuorta painostaa "aikuistumaan" tuolla saralla.
Ajelu on varmaan helpointa tuon ikäisellä. Epilointi, vahaus ja sokerointi voivat sattua ikävästi. Ja jos lapsi kärsii asiasta ja karvat ovat oikeasti hyvin silmiinpistävät, tekisin asialle jotain. Onko varmaa, ettei ole mitään lääketieteellistä ongelmaa taustalla?
Lapseni ei ole mikään luonnonoikku enkä tosiaankaan hänen itsetuntoaan ole tuhoamassa. En vain tuohon aloitukseen kertonut koko juttua, kun ajattelin vaan kysyä neuvoa, voiko jo aloittaa ajelun ja mitä siitä seuraa. Itse en ole koskaan ajellut käsivarsien karvoja, mutta sääreni ajelen ja ihokarvat kasvavat takaisin todella voimakkaina ja näkyvinä, en haluaisi tehdä karhunpalvelusta tyttärelleni. Tottakai on minulta kysynyt, miksi ei voi häneltäkin ajella.
On nähnyt myös, kun joskus käytän vahaliuskoja, mutta ei varmasti halua niitä.
Tähän saakka on juttelemalla päästy oli näistä, kun luokkakaverit tai samassa liksassa olevat muut tytöt ovat ihmetelleet käsivarsien pitkiä ihokarvoja. Tähän saakka onkin ollut vaan ihmettelyä ja tyttö onkin osannut itse vastata "kulkee suvussa". Nyt oli tullut ensimmäisiä ilkeitä kommentteja ja on täytynyt tulla jo aikaisemminkin, kun tyttö yllättäen hylkäsi kaikki lyhythihaiset paidat. Siis että olisi lyhythihaisella koulussa, vaati aina jonkin pitkähihaisen päälle. Myös capri jne housuja ei suostu pitämään eikä lyhyitä sukkia. Onneksi on ollut kylmä kevät.
On hemmetin helppo sanoa "älä välitä" tai "sanojen korvien välissä ei ole kaikki kotona" tms tai opeta ympäristöä? Miten ihmeessä opetan kouluympäristöä tässä asiassa? Koulumaailma on raaka, eikä toisen kiusaamiseen suurta syytä tarvita.
Tämä oli syynä lentopallon hylkäämiseen, kun pitäisi olla shortseilla. Valmentaja (ei mikään virallinen, oikea, vaan vetäjä porukalle) edellytti, että kaikilla samanlainen peli asu myös harkoissa. En vain sitä tajunnut aiemmin, nyt kun kysyin, paljastui tuokin.
Aikuisen kannalta pieni asia, lapsen silmin koko maailma. Asioita, joilla äidin sydän pakahtuu, kun paljastuu <3
AP
Oliko "ongelma" karvan kasvu, vai se, että seuraavana syntymäpäivänä täytetään yksi vuosi enemmän..??
Ei pitäisi olla, tosiaan miehen puolella myös naisilla voimakasta karvan kasvua. Miehellä ei ja suvun muillakin myös, ei nyt kuitenkaan koko kehossa vaan niillä alueilla, jossa muutenkin kasvaa.
Tytöllä kun nyt säärissä ja käsivarsissa vaan.
Miehen sukulaiset ovat vain sitä mieltä että kaikki pitää kestää mitä annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni ei ole mikään luonnonoikku enkä tosiaankaan hänen itsetuntoaan ole tuhoamassa. En vain tuohon aloitukseen kertonut koko juttua, kun ajattelin vaan kysyä neuvoa, voiko jo aloittaa ajelun ja mitä siitä seuraa. Itse en ole koskaan ajellut käsivarsien karvoja, mutta sääreni ajelen ja ihokarvat kasvavat takaisin todella voimakkaina ja näkyvinä, en haluaisi tehdä karhunpalvelusta tyttärelleni. Tottakai on minulta kysynyt, miksi ei voi häneltäkin ajella.
On nähnyt myös, kun joskus käytän vahaliuskoja, mutta ei varmasti halua niitä.Tähän saakka on juttelemalla päästy oli näistä, kun luokkakaverit tai samassa liksassa olevat muut tytöt ovat ihmetelleet käsivarsien pitkiä ihokarvoja. Tähän saakka onkin ollut vaan ihmettelyä ja tyttö onkin osannut itse vastata "kulkee suvussa". Nyt oli tullut ensimmäisiä ilkeitä kommentteja ja on täytynyt tulla jo aikaisemminkin, kun tyttö yllättäen hylkäsi kaikki lyhythihaiset paidat. Siis että olisi lyhythihaisella koulussa, vaati aina jonkin pitkähihaisen päälle. Myös capri jne housuja ei suostu pitämään eikä lyhyitä sukkia. Onneksi on ollut kylmä kevät.
On hemmetin helppo sanoa "älä välitä" tai "sanojen korvien välissä ei ole kaikki kotona" tms tai opeta ympäristöä? Miten ihmeessä opetan kouluympäristöä tässä asiassa? Koulumaailma on raaka, eikä toisen kiusaamiseen suurta syytä tarvita.
Tämä oli syynä lentopallon hylkäämiseen, kun pitäisi olla shortseilla. Valmentaja (ei mikään virallinen, oikea, vaan vetäjä porukalle) edellytti, että kaikilla samanlainen peli asu myös harkoissa. En vain sitä tajunnut aiemmin, nyt kun kysyin, paljastui tuokin.Aikuisen kannalta pieni asia, lapsen silmin koko maailma. Asioita, joilla äidin sydän pakahtuu, kun paljastuu <3
AP
Jos tyttäresi itse haluaa ajella säärensä, niin osta ihmeessä tarvittavat välineet ja opeta. Yllätyin kyllä tuosta, että käsien karvaisuutta ihmetellään. Itse kuulin myös koulussa kerran kuinka näytän ihan apinalta, koska minulla on niin pitkät kasikarvat, mutta en ole sen jälkeen kuullut. Harmittaa, että käsikarvojakin pitäisi alkaa sheivaamaan, mutta jos koet että helpottaa tyttäresi elämää ja hän haluaa näin tehdä niin miksikäs ei.
Minä aloitin säärikarvojen ajelun kolmannella luokalla, kun tajusin, että säärissä olevat karvat on tummia, ja muilla ei sellaisia näkynyt liikkatunnilla. Kukaan ei ainakaan (onneksi) minulle mitään sanonut, vaikka olisi huomannutkin. Haavoja tuli sääriin paljon, kun ajelin (salaa) isän jo osin tylsyneillä terillä. :/ Näin voi kuule käydä tyttösikin kohdalla, että ottaa salaa sinun tai isänsä välineitä, ja saa niillä sitten satutettua itseään.
Kyllä tässä varmaan kannattaisi miettiä jotain sellaista, että ostatte yhdessä ladyshavereita tms. ja opastat tyttöä, miten ajellaan varovasti ja niin, ettei sääret ole verillä. Ei mikään nolo juttu, vaan vähän kuin kasvamiseen kuuluva siinä missä menkat ja mahdolliset näpyt naamaan jne. Joillakin karvankasvu vaan on vahvempaa ja alkaa aiemmin kuin muilla. Tärkeintä mielestäni on tässä tukea tyttöäsi. EI ole kivaa, jos hän joutuu joko a) peittelemään itseään pitkälahkeisilla koko kesän tai b) pelkäämään kiusaamista/kommentteja. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Oliko "ongelma" karvan kasvu, vai se, että seuraavana syntymäpäivänä täytetään yksi vuosi enemmän..??
?
Vierailija kirjoitti:
On nähnyt myös, kun joskus käytän vahaliuskoja, mutta ei varmasti halua niitä.Tähän saakka on juttelemalla päästy oli näistä, kun luokkakaverit tai samassa liksassa olevat muut tytöt ovat ihmetelleet käsivarsien pitkiä ihokarvoja. Tähän saakka onkin ollut vaan ihmettelyä ja tyttö onkin osannut itse vastata "kulkee suvussa". Nyt oli tullut ensimmäisiä ilkeitä kommentteja ja on täytynyt tulla jo aikaisemminkin, kun tyttö yllättäen hylkäsi kaikki lyhythihaiset paidat. Siis että olisi lyhythihaisella koulussa, vaati aina jonkin pitkähihaisen päälle. Myös capri jne housuja ei suostu pitämään eikä lyhyitä sukkia. Onneksi on ollut kylmä kevät.
Tämä oli syynä lentopallon hylkäämiseen, kun pitäisi olla shortseilla. Valmentaja (ei mikään virallinen, oikea, vaan vetäjä porukalle) edellytti, että kaikilla samanlainen peli asu myös harkoissa. En vain sitä tajunnut aiemmin, nyt kun kysyin, paljastui tuokin.Aikuisen kannalta pieni asia, lapsen silmin koko maailma. Asioita, joilla äidin sydän pakahtuu, kun paljastuu <3
AP
En ymmärrä miksi EI voisi ajella???
Toki tulee sänki, joka tuntuu ja näkyy kin kasvaa, mutta karvankasvu EI vahvistu, vaikka kuinka kokisit niin, tai sitten se on lääketieteellinen ihme.
Itselläni ei ole karvoitusta, nyt 40 ehkä vasta joku voisi nähdä jos en ole säärikarvoja ajellu, mutta tyttö on kuin apina (suloinen sellainen 😍), joten on saanut 9v saakka ajella karvansa jos haluaa. Neuvoja, puhtaita teriä, hyvä vaahto ja hygienia. Maailman helpoin ratkaisu lapselle piinaavan ongelmaan, nyt kaippaan jop!
Antaisin tytön ajella, jos on kerta itse kysynyt. Kunnon välineet ja hoitotuotteet ostaisin. Karvat selvästi rajoittavat tytön elämää.
Kesän aikana on hyvä opetella, niin muutos ei ole yhtäkkinen. Koulussa saa aika äkkiä huomiota, jos karvat ovat hävinneet yhdessä yössä. Ja vähän luulen, että tyttösi ei tämän asian tiimoilta huomiota kaipaa.
On todella helppo sanoa, että ei pitäisi välittää. Mutta tyttö välittää jo, ja lähestyvä murrosikä tuo tullessaan lisää ulkonäköpaineita. Yksi asia olisi hyvä hoitaa kuntoon jo ennen sitä, kun kerta tyttö niin itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin säärikarvojen ajelun kolmannella luokalla, kun tajusin, että säärissä olevat karvat on tummia, ja muilla ei sellaisia näkynyt liikkatunnilla. Kukaan ei ainakaan (onneksi) minulle mitään sanonut, vaikka olisi huomannutkin. Haavoja tuli sääriin paljon, kun ajelin (salaa) isän jo osin tylsyneillä terillä. :/ Näin voi kuule käydä tyttösikin kohdalla, että ottaa salaa sinun tai isänsä välineitä, ja saa niillä sitten satutettua itseään.
Kyllä tässä varmaan kannattaisi miettiä jotain sellaista, että ostatte yhdessä ladyshavereita tms. ja opastat tyttöä, miten ajellaan varovasti ja niin, ettei sääret ole verillä. Ei mikään nolo juttu, vaan vähän kuin kasvamiseen kuuluva siinä missä menkat ja mahdolliset näpyt naamaan jne. Joillakin karvankasvu vaan on vahvempaa ja alkaa aiemmin kuin muilla. Tärkeintä mielestäni on tässä tukea tyttöäsi. EI ole kivaa, jos hän joutuu joko a) peittelemään itseään pitkälahkeisilla koko kesän tai b) pelkäämään kiusaamista/kommentteja. Tsemppiä!
Ei ole kivaa tosiaankaan.
Miten sulla kävi? Pitikö ajaa koko ajan ja pysyivätkö hentoina? Sääret ei varmaan oo ongelma, mutta käsivarret....
Sheivattu karva ei tietenkään pysy hentona, kuten joku tuolla ylhäällä jo mainitsikin, karvan pää katkeaa ja siitä tulee tylppä. Samoin kaikki karvat ovat ajelun jälkeen saman pituisia, mikä lisää runsauden vaikutelmaa. Normaalistihan karvat eivät kaikki kasva yhtä pitkinä vaan osa on enemmän kasvukautensa alussa ja osa kasvukautensa lopussa. Ja vanhempi karva kokee mekaanista kulutusta mikä ohentaa karvaa, tehden siitä hennomman.
Mutta ajelu ei millään tavalla vaikuta karvojen juuriin ja puske sieltä lisäkasvua esiin, ei vaikka mitä yrittäisit. Jos tyttösi nyt sheivaa käsivartensa, sänki voi olla voimakkaamman oloista jonkun aikaa, mutta mikäli hän taas lakkaisi sheivaamasta, muutaman kuukauden sisällä käsikarvat olisivat taas aivan samanlaiset kuin nytkin, kun osa karvoista päättää kasvukautensa ja karva kuluu hennommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Jos tyttäresi itse haluaa ajella säärensä, niin osta ihmeessä tarvittavat välineet ja opeta. Yllätyin kyllä tuosta, että käsien karvaisuutta ihmetellään. Itse kuulin myös koulussa kerran kuinka näytän ihan apinalta, koska minulla on niin pitkät kasikarvat, mutta en ole sen jälkeen kuullut. Harmittaa, että käsikarvojakin pitäisi alkaa sheivaamaan, mutta jos koet että helpottaa tyttäresi elämää ja hän haluaa näin tehdä niin miksikäs ei.
No nämä käsivarret tässä juuri huolettavatkin... Ne kun ovat aina tuossa näkyvillä ja jos ajelu aiheuttaakin sen, että pitää sitten koko ajan ajella sängen takia.. Ja sekin näkyy kun ei ole ollenkaan karvoja.
Säärien kanssa pärjää aina.Onko teistä kukaan ajellut oikeasti käsivarsia?
Sori nyt jos kuulostaa jankkaamiselta, mutta sheivaaminen vaan on peruuttamatonta. Tyttöni ihokarvat eivät ole pari milliä pitkät, vaan pari-kolme senttimetriä. Sehän niistä niin näkyvät tekeekin ja jos onnistunut aiheuttamaan vielä pahemman ongelman.
Olen ajellut käsivarsikarvoja ja ajelen aikuisenakin, koska ovat vaan todella tummat. Karvoja kasvaa myös kämmenselissä, mikä on välillä jopa vähän huvittavaa, kun nainen kuitenkin olen. Sillehän tosiaan ei voi mitään, että karvaton käsivarsi on tietyssä mielessä vähän erikoisen näköinen. Kesällä aurinko toki vaalentaa ihokarvoja siinä missä hiuksiakin, eli kesäisin ongelma on pienempi kuin talvella, kun karvat ovat tummimmillaan ja iho toisaalta kalpeimmillaan.
Itseluottamusta ja itsetuntemusta voit vahvistaa, et karvan kasvua.