Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hullut ottaa ukkosella töpseleitä seinästä

Vierailija
04.06.2017 |

Olen asunut 30 omakotitalossa ja 20 v kerrostalossa enkä ole koskaan ottanut töpseleitä ukkosella pois.

Kai teillä myös on niitä joditabletteja ja foliohatut?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ukkonen tuhosi kerran tietokoneen virtalähteen ja emolevyn.

Vierailija
2/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salama iskee lähelle, niin siitä voi tulla sähköverkkoon jännitepiikki, joka voi rikkoa sähköverkkoon kytketyn laitteen. Esim. isovanhempieni TV meni rikki tällaisen seurauksena.

DI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun lapsena mummolassa leiskat iski pistorasiasta sen puolimetriä ukkosella.

En uskoisi itsekään ellen olisi omin silmin nähnyt.

Vierailija
4/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pois ,olen siis hullu ?

Vierailija
5/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan vielä niin kauan, kunnes tuo sähkönsiirtoyhtiö saa kaivettua nuo ilnajohdot piiloon maan alle. Mielummin pidän kodinkoneeni ehjänä, sillä se on aika pauketta, kun tuohon johonkin ilmajohtoon osuu. Jos ukkonen on oikein päällä, niin otan hetkeksi pääkytkimestä kaikki sähköt pois. Kompurat jääkapissa ja pakastimessa kiittävät. Ja laitan vielä foliohatunkin päähän, jos tarve vaatii, nih!

Vierailija
6/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu oon mutta töpselit irti ukkosella. 

Vierailija
7/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli mökillä lieskoja pistorasiasta ukkosella. Mökkinaapurilla sähköjohdot kärähtivät seinillä (kutsuivat katsomaan)

Tosiaankin otan laitteet irti.

Vierailija
8/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne joditabletitkaan pahasta ole olla varalla. Meillä ainakin on työpaikalla koko sakille varauduttu.

Vierailija
9/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkonen on tehnyt meillä paljon tuhoja. Mm tietokone, televisio ja mikro. Valitettavasti olen liian köyhä ollakseni viisas.

Vierailija
10/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai maaperästä miten helposti salama tekee tuhoja rakennuksen sisällä. Jossain on kokoajan jääkaapit rikki kun toisessa paikassa ei vahinkoja satu koskaan.

Vierailija
11/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joskus pistorasiat rätisi ukkosella ja kaikki koneiden töpselit otetaan irti, ettei mene mikään rikki!

Vierailija
12/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla ihan ok toimintaa. Kaupunkien kerrostaloissa järjetöntä.

Vierailija
13/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu on se joka toisten tekemisillä päätään vaivaa kun ne eivät vaikuta häneen mitenkään.

Vierailija
14/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömänä minulla ei ole varaa ostaa uusia teknisiä vempeleitä. sen takia ukkosella otan töpselit seinästä pois.

Vierailija
15/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottaa jopa pakastimen töpselin irti mikä on tosi tyhmää kun pakastin sulaa.

Vierailija
16/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin kestää sulamatta yli vuorokauden, jos ovea ei avaa. Ukkonen ei useinkaan kestä yli kolme tuntia.

Itseltä on mennyt kaupungissa ukkosessa modemi, läppäri, jääkaappipakastin ja tv. Joten nyt ne kaikki ovat pois verkkovirrasta aina kun ukkonen lähestyy. Voi se salama iskeä kaupungossakin sellaiseen kohtaan, että syntyy virtapiikki, ennen kuin muuntaja pimahtaa.

Vierailija
17/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan töpselit irti seinästä ukkosella kerrostalossakin. Mielummin laitan niitä takaisin seinään kun uhka on ohi, kuin ostan pahimmassa tapauksessa uudet ukkosen posauttaneiden tilalle.

Vierailija
18/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ukkonen iski aikoinaan taloon ja pamahti ihan kaikki tekniikka rikki! Jokaisessa pistorasiassa oli mustat jäljet. Sisko vielä kertoi kun näki että isän työpuhelin oli pompannut ihan ilmaan kun salama löi. Ei ole leikin asia. Kalliiksi tulee. Eikä vakuutus aina kata kaikkea.

Vierailija
19/19 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ukkonen hajotti aikoinaan lankapuhelimen ja muutama vuosi sitten pöytäkoneen laajakaistamodeemin. Aina otan töpselit seinästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän