Mikä on mielestäsi sopiva palkka työstä johon ei vaadita koulutusta?
Tarkoitan sellaisia töitä, joita voi tehdä melkein kuka tahansa ilman erityistä koulutusta. Joku hygieniapassi tai vastaava voidaan ehkä vaatia, mutta senhän suorittaa helposti päivän tai parin pikku lueskelulla. Mikä on sopiva palkka tällaisesta työstä? Onko esim. 8 e/h liian vähän tai 15 e/h liian paljon?
Kommentit (24)
Miksi jotkut lähtee täällä sitä kautta, että kun minä/nämä tienaa näin vähän niin muut saisivat tienata vielä vähemmän? Teidän palkkanne on liian pieni, kyllä työstä pitäisi aina saada kunnon korvaus, oli siihen joutunut kouluttautumaan tai ei. Koulutuksen kanssa toki kovempaa palkkaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1500 netto pitäisi olla ehdoton minimi kaikille kokopäivätöille.
1 200 €/kk bruttona olisi parempi. Yksinelävä tulee silläkin toimeen kun elää säästeliäästi.
Turhaan miinustatte viestiäni. Se 1 200 €/kk olisi siis EHDOTON MINIMI kokopäivätyön palkaksi. Suomessa on paljon sellaista työtä jota voi tehdä kokoaikaisesti ja joka ei kuitenkaan ole sen arvoista, että siitä kannattaisi maksaa edes kymppiä tunnilta. Onko parempi että se työ jää tekemättä kuin että siihen palkataan esim. työuransa alussa olevia nuoria, jotka jäisi muuten työttömiksi?
8 e/h on ihan sopiva. (Paitsi jos työ on erityisen paskamaista.)
Itse teen esimiehen asemassa töitä 11,50 e tunti palkalla. Joku 10 euroa tunti on varmaan se minkä voisi maksaa. Vaihtaisin itse mielellään muualle, kun tässä työssä menee mielenterveys ja iskee burn out.