Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono omatunto ... olen hoitaja ja asiakkaana sellainen muistisairas

Vierailija
04.06.2017 |

ettei kenenkään muunkaan hoitamisesta tule mitään kun hän menee sotkemaan kaikki paikat. Palvelutalo kyseessä, huoneistojen ovet saa kyllä lukkoon mutta (muistisairas) väki kulkee edestakaisin ja ovet jää auki. Sitten tämä yksi menee sotkemaan toistenkin huoneet, pissii lattialle, kieltäytyy poistumasta, toiset hätääntyy. Eilen hän yhteisissä tiloista jostain löysi tv:n kaukosäätimen ja laittoi sen ihan täysille ja puristi säädintä etten saanut otettua sitä häneltä (yleensä tällaiset kapineet pidetään piilossa en tiedä mistä hän sen löysi) ja tv katon rajassa jossain etten saanut sammutettua. Sit väkisin (ja tämä on se kohta mistä huono omatunto) raastin sen kaukosäätimen siltä ja huokasin siinä tuskastuneena ja väsyneenä että nyt riittää!

Mulla ei mene hermot, ei koskaan, ei agressiivisten kanssa ei muistisairaiden ... tämä ei ole agressiivinen, on vaan niin toivoton touhottaja että nyt jo hirvittää tuleva iltavuoro!! Hän ei keskity MIHINKÄÄN. Ja harmittaa se kaukosäädin episodikin, sen olisi voinut hoitaa toisella tavalla mutta en vaan enää jaksanut, se tv:n huutava ääni ja kaikki :(

:(

Selkeesti tää on väärä paikka kyseiselle tyypille mutta ennen kuin on selvitykset ja hakemukset jne. tehty niin saan hoitaa häntä vielä kauan!

Antakee tsemppiä :/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syyllistä itseäsi, hoitajaksi on vain ihminen. Jatkossa koita hillitä itsesi ja hoitaa asia eri tavalla. Mieti asiaa myös potilaan kannalta, on varmasti ahdistavaa elää, kun ei muista/ymmärrä asioista enää juuri mitään. Hän ei ole rasittava tahallaan. :(

Vierailija
2/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syyllistä itseäsi, hoitajaksi on vain ihminen. Jatkossa koita hillitä itsesi ja hoitaa asia eri tavalla. Mieti asiaa myös potilaan kannalta, on varmasti ahdistavaa elää, kun ei muista/ymmärrä asioista enää juuri mitään. Hän ei ole rasittava tahallaan. :(

Kyllä minä sen ymmärrän, ei hän tahallaan tee "pahojaan". Olen kauan ollut tässä työssä ja kohdannut vaikka millaista mutta nyt on hoidettavana niin vikkeläjalkainen tyyppi ettei vaan pysy perässä, ei mitenkään!

Keskittyy ruokailuunkin ehkä 2 min kerrallaan. Ei vaikuta ahdistuneelta eikä kivuliaalta, vaikuttaa vaan sille et haluaa järjestellä KAIKKI paikat uusiksi. Apuaaah!

Sain mä sen eilen pyykkejä ripustamaan kanssani. Se meni hyvin. Kaikki menisikin ihan hyvin, jos olisikin vaan hän hoidettavana eikä tarviisi niitä kahdeksaa muuta (ja vieläpä yksin koko vuoro) hoitaa :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv hiljenee nopsaan, kun irrottaa virtajohdon pistorasiasta. Ei tarte tapella kenenkään kanssa.

Vierailija
4/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se turhauttaa.

Itse olen päiväkodissa ja alkaa olla näitä "erityislapsia" aika paljon. Joka päivä saa joku turpaansa, kun ei vain voi kaikkia erityislapsia koko ajan tuijottaa ja seurata, kun pitää joskus huomiota jakaa muillekkin lapsille. Jos ei lyödä lapsia turpiin, niin sitten hajotetaan paikkoja, nyitään kaapista kaikki tavarat alas, heitellään tuolia seinään jne.

Tekisipä vanhemmat valituksia joka kerta kun lapsensa joutuu pahoinpitelyn uhriksi, jospa joskus tehtäis asialle jotakin.

Vierailija
5/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tv hiljenee nopsaan, kun irrottaa virtajohdon pistorasiasta. Ei tarte tapella kenenkään kanssa.

Se virtajohtokin menee siellä katonrajassa.

Jostain kumman syystä :O

Nyt oikeesti vasta mietin, et joo, muistisairaiden kanssa hyvä juttu kun eivät sohella niiden sähkölaitteiden kanssa.

Jakkaran kanssa toki pääsee sinne katonrajaan.

Vierailija
6/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se virtajohtokin menee siellä katonrajassa.

Jostain kumman syystä :O

Nyt oikeesti vasta mietin, et joo, muistisairaiden kanssa hyvä juttu kun eivät sohella niiden sähkölaitteiden kanssa.

Jakkaran kanssa toki pääsee sinne katonrajaan.

Höh piti siis kirjoittaa että muistisairaitten kanssa hyvä asia että sähköjutut köden ulottumattomissa mutta se aiheuttaa tällaisia tilanteita, jos pitää se tv saada sammutettua nopsaan.

Mutta se kaukosäädin on yleensä jemmassa, en tiedä oliko tyyppi sen sieltä löytänyt vai joku jättänyt vahingossa esille.

Ap

Vierailija
7/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se turhauttaa.

Itse olen päiväkodissa ja alkaa olla näitä "erityislapsia" aika paljon. Joka päivä saa joku turpaansa, kun ei vain voi kaikkia erityislapsia koko ajan tuijottaa ja seurata, kun pitää joskus huomiota jakaa muillekkin lapsille. Jos ei lyödä lapsia turpiin, niin sitten hajotetaan paikkoja, nyitään kaapista kaikki tavarat alas, heitellään tuolia seinään jne.

Tekisipä vanhemmat valituksia joka kerta kun lapsensa joutuu pahoinpitelyn uhriksi, jospa joskus tehtäis asialle jotakin.

Kyllä on hurjaa menoa päiväkodissakin, vois kuvitella että siellä kun on niitä vikkeläjalkaisia huomattavasti enemmän kuin vanhustyössä niin vielä enemmän saa olla "silmät selässä" :O

Kyllä vanhustyössäkin on hurjaa se, et kun yhtä hoidat hänen huoneessaan vaikka 20min niin sillä aikaa muut on keskenään ja tekevät mitä sattuu.

Vähän aikaa sitten meillä oli eräs asiakas joka aina yhtäkkiä veti herneitä nenään eri asioista ja saattoi käydä toisen asiakkaan kimppuun. Ei mitenkään mahdollista valvoa 24/7 :(

saattou olla kaks päivää kuin enkeli ja sitten yhtäkkiä PAM!

Ja sitten ne kaatuilee ja murtaa luitaan, ei vaan oysty olemaan vieressä koko aikaa!

Ja hoitajienhan syy se sitten tietenkin on.

Ap

Vierailija
8/8 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako hoitajaa teillä on iltavuorossa? Hälinä, stressi, yksin vuorossa + joku villikko siellä, ei aina ole helppoa tehdä ratkaisuja ja seistä ylpeänä kaikkien sanomistensa ja tekemistensä takana. Näitä sattuu. Olet hyvä hoitaja, kun kuitenkin jäit miettimään asiaa ja pohdit, mitä tuollaisessa tilanteessa olisi Kympin Hoitaja tehnyt.

Itse olen tehnyt samankaltaisen tempauksen vielä opiskelijana, päiväkodin työssäoppimisessa. Kannan siitä syyllisyyttä ja huonoa omatuntoa vielä vuosien jälkeenkin ja mietin, muistaako lapsi itse tilanteesta. Ehkä muistaa, ehkä ei, ehkä traumaattinen muisto pääkopassa herää sitten hänen ollessaan keski-iässä. Tilanne oli joka tapauksessa opettavainen minulle, kuten tämä sinunkin kaukosäädintapauksesi sinulle. Ihmisiä me kaikki ollaan, koko ajan opitaan virheiden kautta paremmiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan