Kannattaisiko avaimiin laittaa avaimenperä, jossa oma puhelinnumero?
Kommentit (22)
Ei ainakaan siinä tapauksessa jos puhelinnumeron perusteella saa osoitteen selville.
Puhelinnumeron perusteella saa selville nimen ja osoitteen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on salainen numero. -ap
Jaa
Itse en uskaltaisi laittaa edes vaan salaista numeroa vaan prepaid-numeron, ettei todellakaan saa varmasti osoitetta selville (paitsi ehkä poliisit, mutta ne tuskin tulisivat tyhjentämään kämppää).
Omalla vastuulla. En itse laittaisi.
Salainen numerokin on salainen vain numerotiedustelussa. Kyllä moni tunnistaa tutun numeron, ja ihan tavallinen ihminenkin saa paljon tietoa ongittua pienillä vihjeillä. Kyllä se salainen numerokin löytyy monesta paikasta.
Tietty kannattaa. Löytäjän voi soittaa ja kertoa, että tulee palauttamaan avaimet, kunhan kerrot osoitteen.
Meillä on miehen kanssa vakuutusyhtiöstä saadut avaimenperät. Niissä on yhtiön nimen lisäksi numerosarja ja teksti: Löytäjä! Palauta tämä vakuutusyhtiömme konttoriin. Maksamme löytöpalkkion.
Toistaiseksi emme ole avaimia hukanneet.
Ei kannata. Löysin kerran tuollaiset avaimet ja sain ne näppärästi toki omistajalleen, kun laitoin viestiä. Mutta olisin voinut olla myös joku, joka ei haluaisi avaimia palauttaa vaan käyttää niitä itse.
Asiaa voi miettiä näin; laittaisitko puhelinnumerosi juna-asemalle/marketin ostoskoriin/baarin vessaan/lenkkipolulle? Minä en laittaisi edes sitä prepaidia.
Kannattaa ennaltaehkäistä ja pitää niistä avaimista oikeasti huolta...
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo mitään auta. Numero ja osoite kummatkin löytyvät kuitenkin mitä erilaisemmista paikoista, asiakasrekistereistä, potilastiedoista jne.
Kannattaa laittaa samantien oma osoite, niin löytäjä voi käydä palauttamassa avaimet postiluukkuun.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan minä laittaisi. Vaikka numerosi on salainen, niin kyllä sen voi ehkä jostain yhdistää sinuun, jos kuitenkin käytät ja jaat numeroasi eri paikkoihin. Itse yllätyin miten monta osumaa tuli kun googlasin omaa puhelinnumeroani.
Parempi vaan pitää huolta avaimistaan.
Joskus oli sellaisia palveluita, joissa avaimenperässä oli joku tunnistenumero ja kun löytöavaimet toimitti yhteystietona olevaan osoitteeseen, niin he toimittivat ne oikealle omistajalleen.
Kannattaa sopia esim hyvän ystävän kanssa voisiko laittaa hänen numeronsa, silloin avaimet löytänyt ei osaa numeron perusteella mennä oikeaan paikkaan pöllimään kamoja. Vastaavasti ystävä voi laittaa omiin avaimiinsa sinun numerosi ja jos hukkaa niin löytäjä soittaa sinulle
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa samantien oma osoite, niin löytäjä voi käydä palauttamassa avaimet postiluukkuun.
Tai tuoda henkilökohtaisesti. Mitä palvelua! Not.
Ei